محصص: برانکو باید نتایج بهتری بگیرد : کارشناس و مدرس فوتبال با ابراز نگرانی ...


کارشناس و مدرس فوتبال با ابراز نگرانی نسبت به شرایط سخت‌افزاری فوتبال ایران می‌گوید که چرخه‌ی مربی‌گری موجود در لیگ برتر تاکنون هیچ کمکی به لیگ نکرده است. خبرگزاری ایسنا: مرتضی محصص با اشاره به چالش‌های پیش‌روی فوتبال ایران از حق‌پخش به عنوان یکی از اساسی‌ترین این معضلات یاد کرد و افزود: فدراسیون برای حل مشکل حق پخش تلویزیونی باید با صداو سیما تعامل داشته باشد. اخیرا جلسه‌ای برگزار شد که کامل نبوده است، چون که برخی از مسئولین صدا و سیما در آن شرکت نکردند. فدارسیون باید پیگیر این مساله باشد. اگر بخواهیم استانداردهای بین‌المللی داشته باشیم باید وضعیت حق پخش تلویزیونی مشخص شود.

وی ادامه داد: یک واقعیت است که بدون داشتن بودجه مالی کافی هیچ لیگی نمی تواند سرانجامی داشته باشد. سازمان لیگ و فدراسیون هر دو در تلاش هستند تا این مشکل را حل کنند سال گذشته گفت‌وگویی داشتند اما با یک یا دو جلسه این مساله حل نمی شود.

محصص افزود: سال مهمی در پیشرو داریم و تیم ملی در آستانه ورود به جام جهانی است و لیگ در این رابطه از اهمیت زیادی برخوردار است که تیم های امید نوجوانان جوانان و بزرگسالان از آن تشکیل می شود. باید صاحب لیگی با سازمان دهی بهتر و بودجه بیشتر شویم.

وی در ادامه تغییر در نیمکت سرمربیگری تیم‌ها را نیز امری عادی دانست و گفت: در همه لیگ‌های دنیا این امر وجود دارد. اگر تیم‌های بزرگ از مربیان کار کشته‌تر استفاده کنند این تغییرات می‌تواند خوب باشد.

این کارشناس ادامه داد: به دلیل نتابج خوبی که با مربیان داخلی نگرفتیم از مربیان خارجی استفاده کردیم که برخی ها همچون اولیویرا از محبوبیت زیادی برخوردارند و شاید تغییر آن ها مشکل باشد، اما مربیانی مانند برانکو و اسکووچیچ ناچارا باید نتایج بهتری بگیرند تا امکان تغییرشان کم شود.

وی گفت: فوتبال کشور دارای مربیان جوان زیادی است که بسیار هم آماده هستند. معتقدم که باید به آن‌ها نیز فرصت داده شود. چرخه مربیگری که تاکنون در لیگ وجود داشته است هیچ کمکی به لیگ نکرد و می‌توان امیدوار بود که از این جوانان نیز آماده استفاده شود تا این چرخه موثرتر باشد.

او درباره استفاده از بازیکنان جوان در لیگ گفت: در همه جای دنیا این چنین است و به نسل آینده خود فرصت می دهند. کی روش نیز از جوانگرایی در لیگ بهره برد. حضور این بازیکنان به فوتبال ما کمک می‌کند و می توانند سالیان سال در تیم ملی حضور داشته باشند.

محصص شرایط سخت افزاری لیگ را نگران کننده بیان کرد و گفت: استادیوم ها، استاندارد بین المللی ندارند و وضعیت زمین خوب نیست. ما باید صاحب الگو باشیم به طور مثال ژاپن از همه برتر است و لیگ پیشرفته ای دارد و می توان از این لیگ الگو برداری کرد.


ویدیو : محصص: برانکو باید نتایج بهتری بگیرد