محسن افشانی : گیم باز حرفه ای هستم! : در گرماگرم برگزاری مسابقات انگری بردز ...


در گرماگرم برگزاری مسابقات انگری بردز در تهران، سالن برگزاری شاهد حضور بسیاری از علاقمندان به این بازی بود.
محسن افشانی , محسن افشانی و همسرش , بیوگرافی محسن افشانی

 پادشا: در گرماگرم برگزاری مسابقات انگری بردز در تهران، سالن برگزاری شاهد حضور بسیاری از علاقمندان به این بازی بود. در بین آنها نام چند نفر کاملاٌ خود نمایی می کرد. زیبا بروفه ، محسن افشانی ، آقای بنفشه خواه، محمد رضا رهبری، بر و بچه های تیم فوتبال هنرمندان، و بسیاری از هنرمندان سینما ، ورزشکاران  و کسانی که به بهانه های مختلف برای بازدید از جشنواره دنیای دیجیتال همراه و به طبع آن، شرکت در مسابقات انگری بردز به سالن حجاب تهران آمده بودند.

از بین این دوستان ، محسن افشانی یکی از مشتریان پر و پا قرص این جشنواره و مسابقات انگری بردز بود. محسن افشانی تقریباٌ هر روز در این مسابقات شرکت کرد و حسابی تو سالن و موقع بازی، توانایی خودش را به رخ حریفان کشید. بگذریم که در آخر مسابقات، مقامی بهتر از چهارمی کسب نکرد، ولی به هر حال خودش را به عنوان یکی از انگری بردز بازهای جامعه هنرمندان مطرح کرد.

این مسابقات طی 4 روز برگزار شد که در روز آخر و پس از برگزاری مسابقه فینال، جوایز ارزنده ای که شامل 3 دستگاه نت بوک ASUS و همچنین گردن آویز ها و مدال های انگری بردز بود، توسط خانم زیبا بروفه به برندگان اهدا شد. هیجان رقیبان و همچنین تشویق طرفداران آنها و حضار، رنگ و بوی خاصی به فضای سالن داده بود.

به بهانه شرکت کردن محسن افشانی در مسابقات انگری بردز و علاقمندی وی به این بازی، گفتگویی با وی انجام شد و در آن از علایق کامپیوتری و نظرات شخصی وی در مورد دنیای دیجیتال و فناوری اطلاع رسانی سئوال پرسیدیم.



از کی و چطوری با دنیای IT و دنیای دیجیتال آشنا شدید؟

اولین آشنایی من با دنیای فناوری اطلاعات و بطور کلی IT به دوران دبیرستان برمی گردد، یعنی زمانی که معلم مدرسه به ما اطلاع داد که می توانیم در رشته هنرستانی IT ادامه تحصیل بدهیم. تلقی اولیه من و خیلی از هم دورانی های من از IT به چنین اطلاعاتی محدود بود. اما گذشت زمان و اولین آشنایی من با گوشی های با صفحه لمسی و کامپیوترهای پیشرفته، آگاهی و اطلاعات من را نسبت به این دنیای پیشرفته دگرگون نموده و افزایش داد. وضعیت پیشرفت در این حوزه را که دیگر همگی شاهد آن هستیم که تقریباٌ هر روز یک محصول جدید به محصولات قبلی افزوده می شود.
 


الان خود تو از کدوم یک از این محصولات جدید که وارد بازار شده و می توان لفظ نوآوری دیجیتالی رو به اون اطلاق کرد را در اختیار داری ؟

خب زندگی من هم مثل تمام آدم های امروزی از هجوم این تجهیزات امروزی بی نصیب نمانده. الان من از یک لپ تاپ با صفحه لمسی HP برای کارهای روزمره استفاده می کنم . همچنین گوشی تلفن من iPhone  شرکت اپل هستش. چون به تازگی تمامی فیلمهایی رو که خودم می سازم، تدوین هم می کنم، یک کامپیوتر قوی با مانیتورهای حرفه ای در اطاق کار من قرار دارد که بر روی آن نرم افزار ادیوس برای کارهای تدوین نصب است. البته خرید آتی من، خرید یک سیستم قوی اپل است که برای کارهای تدوین از آن استفاده خواهم کرد. یکی از حسن های استفاده از سیستم اپل ، علاوه بر رابط کاربری قوی خود دستگاه، امکانات قوی است که نرم افزار های اپل به من می دهد و همچنین، می توان از plug inهای قوی تری در مثلاٌ اصلاح رنگ فیلم هایم بهره مند بشوم.



همسر محسن افشانی , سکته قلبی محسن افشانی , محسن افشانی سکته

شنیده ایم که گیم باز حرفه ای هستی و کلی ادعا تو این زمینه داری ؟

حرفه ای به اون صورت که خیر، اما بصورت بسیار جدی این بازی را دنبال می کنم و البته همانطور که دیدید، در جشنواره دنیای دیجیتال و مسابقات انگری بردز آن، خیلی از خودم پشتکار نشان دادم، ولی متاسفانه مقامی بهتر از چهارمی در هر 4 روزی که شرکت کردم ، کسب نکردم. امتیازی را که در یکی از روزها کسب کردم به عدد 1 میلیون نرسید، و این با امتیاز نفز اول که در حدود 3 میلیون بود ، کمی تا قسمتی فاصله داشت.!!



استیو جابز رو میشناسی ؟

استیو جابز؟ بله. متاسفم که ایشان را از دست دادیم. اگه بخوام یک جمله از ته دلم به استیو جابز بگم میگم: دمت گرم!
استیو، بسیاری از رویاهای ما رو در استفاده بهتر از ابزار روزمره زندگیمون، به واقعیت تبدیل کرد.سبک زندگی مردم دنیا رو عوض کرد و اون رو بهبود بخشید. من نمی دونم که دیگه چه چیزهایی رو در ذهن داشت که در آینده اونها رو عملی کنه ، ولی این را می دانم که سرعت رشد و خلق محصولاتی شبیه به آن چیزهایی که جابز خلق کرد ، با نبود او حتماٌ کمی کند تر خواهد شد. زیباترین تصویرسازی که پس از مرگ او در ذهنم مانده ، اول همدردی کل مردم دنیا با بازمانده و یادگار او یعنی محصولات و شرکت اپل بود که گاهاٌ تصاویر زیبایی خلق شد و دوماٌ یک طراحی از یکی از کارمندان اپل بود که در آن تصویر استیو جابز و سیب گاز زده در هم ادغام شده بود و ترکیب بیاد ماندنی را در ستایش از او به یادگار گذاشت.



جایگاه ایران رو از نظر نفوذ دیجیتال و اینترنت در زندگی روزمره مردم در دنیا چطور می بینی ؟

مسلما جواب این سئوال به راحتی فقط یک کلمه هست: خیلی بد.
در همه جای دنیا تقریباٌ کلیه کارهای روزمره مردم از طریق اینترنت انجام میشه. الان همه دوستان من زمانی که از کشور دیگری به ایران می آیند، از اینکه نمی توانند کلیه کارهای خود را در کشور مبدا از طریق گوشی تلفن همراهشام انجام دهند اظهار تعجب و صد البته ناراحتی می کنند. خب ما در ایران هنوز از نظر زیرساخت و حتی قیمتی را که برای اینترنت باید بپردازیم، ضعیف هستیم. این تقصیر ما نیست، جدیدترین و گران ترین گوشی ها با امکانات بالا در ایران خرید و فروش می شود اما امکانات آن به اندازه پیشرفت سخت افزار گوشی ها، جلو نمی آید. هدف باید این باشد که کسانی که از اینترنت استفاده نمیکنند ، به سمت آن بیایند و با آن آشنا شوند که همانطور که میبینیم، این اتفاق عمومیت پیدا نمیکند. وگرنه ما و امثال ما که متعلق به نسل قیژ و قوژ Dial up هستیم.



افشاگری محسن افشانی , محسن افشانی اینستاگرام , اینستاگرام محسن افشانی

آرزوی دیجیتالی تو چیست ؟

من بالطبع بر اساس تخصص خودم ، آرزو دارم که جدیدترین ادوات و تجهیزات دیجیتالی را در ایران داشته باشیم تا سینمای ما از قدم به آهستگی زدن در مسیر سینمای روایی کمی دست برداشته و پای در راه استفاده از تروکاژهای سینمایی مدرن بردارد. بصورت ویژه دوست دارم تا تکنولوژی و دوربینی را که جیمز کامرون در ساخت فیلم آواتار، ابداع نمود را برای یکی از پروژه های سینمایی در ایران استفاده کنم. آرزوی بزرگی است، ولی امیدوارم به حقیقت بپیوندد.



از کدامیک از نمایشگاه های کامپیوتری بازدید کرده ای؟

من امسال با توجه به مشغول بودنم در چند پروژه سینمایی، تونستم از جشنواره دنیای دیجیتال همراه در سالن حجاب و همچنین از نمایشگاه رسانه های دیجیتال در مصلی تهران بازدید کنم که برای بازدید از هر دو نمایشگاه حداقل 3 روز وقت گذاشتم تا با فرصت بیشتری به بررسی آن چیزهایی که مد نظرم بود، بپردازم.


ویدیو : محسن افشانی : گیم باز حرفه ای هستم!