محرومیت پرطرفدار ترین بازی آنلاین دنیا در ایران : از امروز پرطرفدارترین بازی‌های ...


از امروز پرطرفدارترین بازی‌های آنلاین دنیا از دسترس دوستداران بازی ایرانی خارج می‌شود





هفت صبح :   اوایل هزاره دوم بود که محیط‌هایی با نام واقعیت مجازی به شهرت رسیدند. البته این محیط‌ها نه شباهتی به شبکه‌های اجتماعی داشتند و نه ارتباطی با فناوری‌های جدید. چنین فضاهایی در واقع به شما اجازه می‌دادند تا در یک دنیای رایانه‌ای‌(‌یا همان مجازی) دست به ساخت زندگی نو در بعد دیجیتالی بزنید. پس از مدتی این رویه در بازی‌های آنلاین وسیع ( MMO) دنبال شد. بسیاری از این بازی‌های آنلاین علاوه بر جنبه‌های آنلاین روی شیوه ارتباط جمعی کار می‌کردند تا افراد توانایی ارتباط با یکدیگر را داشته باشند. حالا که بیش از 10 سال از پیدایش این محیط‌ها می‌گذرد خبرهایی مبنی بر بلاک شدن شناسه این آثار در ایران از سوی سازندگان به گوش می‌رسد. بلاک شدن‌هایی که ناشران دلایل آن را به علت محدودیت‌ها یاد می‌کنند.

پرطرفدار ترین بازی آنلاین , محبوب ترین بازی آنلاین در ایران , بازی ایران کره آنلاین

   ممنوعیت پرطرفدارترین  سرگرمی‌ دنیا

در سال 2003 میلادی بازی با نام دنیای دوم ساخته شد که در اصل یک شبیه‌ساز زندگی مجازی در محیط آنلاین بود. پس از این بازی موج شبیه ساز‌ها و MMOها دنیای فناوری را فرا گرفت.

یکی از این عناوین که به فاصله یک سال از دنیای دوم عرضه شد، دنیای وارکرفت بود. این بازی در حال حاضر با داشتن بیش از 10 میلیون کاربر به عنوان محبوب‌ترین بازی آنلاین دنیا شناخته می‌شود. شرکت بلیزاد سازنده این اثر دو روز پیش طی یک بیانیه رسمی‌اعلام کرد متاسفانه کاربران ایرانی دیگر پس از این نمی‌توانند دست به انجام این بازی و عناوین مشابه بزنند؛ «‌محدودیت‌های تجاری ایالات متحده سبب شده تا ارتباط با کاربران بعضی از کشور‌ها ممنوع تلقی شود. این هفته ما برای رعایت کردن این قوانین مجبور هستیم تا ارتباط، اکانت و داشته‌های کاربران این کشور‌ها از جمله ایران را قطع کنیم» جالب اینجاست که بلیزاد در راستای این قوانین سایت Battle.net را از دسترس ایرانیان خارج کرده است. این بدان معناست که  کاربران ایرانی حتی توانایی انجام دادن دو بازی دیگر این شرکت، استارکرفت 2 و دیابلو 3 را نخواهند داشت. علاوه بر دنیای وارکرفت، بازی‌هایی همچون جنگ‌های صنفی (Guild Wars)، زندگی دوم، RuneScape  و تعدادی دیگر در ایران غیرقابل دسترس خواهند بود.



ترسناک ترین بازی های کامپیوتری دنیا , خطرناک‌ترین شهر بازی‌های دنیا تصاویر , امن‌ترین کشور دنیا ایران
  محبوب دیروز، منفور امروز

شاید بعضی از خوانندگان پس از خواندن این مطلب با خود بگویند مگر یک بازی آنلاین یا همان واقعیت مجازی به قول ما تا چه اندازه اهمیت دارد؟ برای پاسخ به این سوال همین اندازه کافی است بدانیم که‌ تا چند سال پیش در همین میدان ولی‌عصر تهران خودمان بیش از چندین مغازه با مجوز رسمی ‌بلیزاد‌(‌البته طبق ادعای خودشان) وجود داشتند که اکانت‌ها و عروسک‌های مخصوص این سری‌(‌اصطلاحا به آنها اکشن فیگور گفته می‌شود) را به فروش می‌رساندند. بلیزاد که خود از محبوبیت بالای ساخته‌اش در ایران با خبر است از تمامی ‌کاربران ایرانی معذرت خواسته و اعلام کرده در صورت برداشتن این محدودیت‌ها یا اجرای قوانین جدید سریعا سرور‌های خود را برای ایرانیان در دسترس قرار خواهد داد. در راستای همین ممنوعیت‌ها به تازگی گروهی از کاربران ایرانی به حرکت مدیران بلیزاد انتقاد کرده و اعتراضات مخصوص‌(پتیشن) خود را درست کرده‌اند. پتیشن‌‌هایی که می‌توان با کمی‌ جستجو در اینترنت آنها را یافته و بلیزاد را از خشم کاربران ایرانی مطلع کند.



   اتمام دوره آنلاین

به راستی جای تاسف دارد که ناشری همچون بلیزاد چنین برخوردی با کاربران ایرانی دارد. با وجود چنین قوانینی، در حال حاضر بسیاری از دوستداران بازی ایرانی محبور هستند سرور بلیزاد را با ناراحتی ترک کرده و به سرورهای قابل دسترس و خارج از کنترل هجوم بیاورند.

موفق ترین کسب و کارهای آنلاین در ایران , بازی آنلاین تخته ای در ایران , ایران غمگین ترین کشور دنیا

 از آن عجیب‌تر اقدام شرکت NCSoft ناشر سری مشهور جنگ‌های صنفی 2 است که نامش در میان شرکت‌های حمایت‌کننده از این قوانین به چشم می‌خورد. انتظار می‌رفت این شرکت کره‌ای با توجه به قوانین بین‌المللی راهکاری را برای دور زدن محدودیت‌ها پیدا کند هر چند فعلا نام بازی مشهورش در فهرست بازی‌های غیرقابل دسترس به چشم می‌خورد. البته این شرکت هنوز نام ایران را در میان کشورهای حمایت کننده حذف نکرده اما بعید نیست تا چندی دیگر جنگ‌های صنفی 2 هم در ایران غیر‌قابل بازی باشد. با وجود چنین محدودیت‌ها بیش از هر زمانی جای خالی یک بازی آنلاین وسیع ایرانی به چشم می‌خورد.



ویدیو : محرومیت پرطرفدار ترین بازی آنلاین دنیا در ایران