محاکمه مردی که به خاطر پژو همسرش را به آتش کشید :  محاکمه مردی که به خاطر پژو ...



 محاکمه مردی که به خاطر پژو همسرش را به آتش کشید

  مرد جنایتکار که بعد از قتل همسرش جنازه او را برای صحنه سازی آتش زده بود با رضایت اولیای دم از جنبه عمومی‌جرم پای میز محاکمه قرار گرفت.

به گزارش قانون، داستان این همسرکشی با خبر وقوع یک آتش سوزی در خانه‌ای در شهریار آغاز شد. شامگاه 29 دی ماه سال 86 در یکی از محله‌های شهریار مردی سراسیمه با فریاد اعلام کرد که خانه اش آتش گرفته است.به محض حضور ماموران آتش نشانی، مرد صاحبخانه که علی نام داشت به ماموران گفت همسرش داخل خانه است.پس از آنکه آتش خاموش شد جنازه سوخته زلیخا،همسر علی پیدا شد.


علی درباره حادثه گفت:«من و همسرم شب مهمان داشتیم و چون خانه شان در کرج بود بعد از مهمانی رفتم که آنها را به خانه شان برسانم.پسرم هم همراهم بود و زنم در خانه تنها بود.بعد از آنکه مهمان‌ها را به مقصد رساندم خواهر زنم با تلفن همراهم تماس گرفت و گفت که خانه آتش گرفته است.او فکر می‌کرد که زلیخا با من است اما او با ما نیامده و در خانه بود به خاطر همین هم جانش را از دست داد.»


کارشناسان آتش نشانی پس از بررسی محل حادثه با پیدا کردن ردی از بنزین علت وقوع حادثه را عمدی اعلام کردند.همزمان با اعلام نظر کارشناسان جنازه زلیخا برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی فرستاده شد.پس از معاینه جسد گزارش پزشکی قانونی خبر از وقوع قتلی داد که قرار بود با صحنه سازی یک حادثه به نظر بیاید.بر اساس گزارش پزشکی قانونی زلیخا قبل از سوختن بر اثر وارد شدن ضربات سخت به جمجمه سر و از بین رفتن بافت مغزی جانش را از دست داده بود.


پس از اعلام نظریه پزشکی قانونی علی همسر زلیخا برای ارائه توضیحات به اداره آگاهی فراخوانده شد.علی در اظهارات خود همان گفته‌های قبلی را تکرار کرد با این فرق که این بار ادعا کرد که ممکن است مهمان‌های آن شب به خاطر دشمنی قبلی که با او و زنش داشتند قبل از بازگشت او به خانه زنش را کشته و آتش زده باشند.


علی در این باره گفت:«آن شب بعد از آنکه مهمان‌ها را به خانه شان رساندم به همراه پسرم مسافر کشی کردم و چند مسافر سوار کردم به خاطر همین دیر به خانه رسیدم.»با انجام بررسی‌های بیشتر مشخص شد که ادعاهای علی بی پایه و اساس است و او قصد دارد با گفتن دروغ مسیر تحقیقات را منحرف کند.به خاطر همین دستور بازداشت او صادر شد.علی همچنان بر ادعاهای قبلی اش پا فشاری می‌کرد تا اینکه بازجویی از پسر علی و زلیخا پرده از راز یک جنایت برداشت.


پسر علی که زمان وقوع حادثه 6 سال داشت به ماموران گفت:«آن شب بعد از رفتن مهمان‌ها پدر و مادرم با هم دعوا کردند به خاطر همین پدرم کمربندش را باز کرد و با آن مادرم را کتک زد.مادرم زیر دست و پای پدرم فریاد می‌زد و کمک می‌خواست اما یکی از ضربه‌های سگک کمربند به سر مادرم خورد.مادرم بعد از این ضربه دیگر ساکت شد.

 

پدرم من را از خانه خارج و سوار ماشین کرد.بعد به خانه برگشت.بعد از گذشت چند دقیقه دوباره سوار ماشین شد و به راه افتاد.همین طور در حال رفتن بودیم که با ما تماس گرفتند و گفتند خانه آتش گرفته است.»


با توجه به گفته‌های پسر بچه 6 ساله علی متهم به کشتن همسرش و آتش زدن جنازه او به همراه خانه بود.

 

او زمانی که با گفته‌های پسرش رو به رو شد لب به اعتراف گشود و گفت:«مهمان‌های آن شب از فامیل‌هایمان بودند که از آنها پول قرض کرده بودم.زنم از این موضوع خبر نداشت اما آن شب فهمید که پول قرض کرده ام به خاطر همین بعد از رفتن آنها با هم درگیر شدیم.من عصبانی شدم و او را کتک زدم که ناگهان متوجه شدم زلیخا تکان نمی‌خورد.بعد از اینکه فهمیدم مرده است خانه را با جنازه آتش زدم تا مرگ او را حادثه جلوه دهم.»


 با توجه به اعترافات علی پرونده این جنایت تشکیل و برای بررسی بیشتر به شعبه 74 دادگاه کیفری استان فرستاده شد.31 اردیبهشت 89 علی پای میز محاکمه قرار گرفت و به قصاص محکوم شد. حکم مجازات مرد همسرکش نیز در شعبه 15 دیوان عالی کشور تایید شد. در حالی که شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شده بود، اولیای دم با مراجعه به دادسرای جنایی رضایت خود را اعلام کردند.


همزمان با رضایت اولیای دم پرونده برای رسیدگی از جنبه عمومی‌جرم به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و مرد جنایتکار صبح دیروز به ریاست قاضی عبداللهی پای میز محاکمه قرار گرفت.


علی در دفاع از خود گفت: من علاقه زیادی به خودروی پژو داشتم و روز حادثه یک خودروی پژو 405 خریدم. همسرم وقتی متوجه این موضوع شد شروع به داد و فریاد کرد. او می‌گفت ما وقتی خودروی نیسان داریم نیازی به پژو نداشتیم و باید این پول را برای خرید خانه نگه می‌داشتم تا از مستاجری رها شویم. او سپس یک ظرف بنزین برداشت و تهدید کرد خودش را آتش می‌زند. خواستم ظرف بنزین را بگیرم که تعادلش را از دست داد و روی بخاری افتاد.


رئیس دادگاه : چرا برای نجات او با اورژانس و آتش نشانی تماس نگرفتی؟
علی: همسرم شعله ور شده بود. به همین خاطر بهترین کار نجات خودم و پسرم بود. پسرم را از خانه خارج کردم تا به او آسیبی نرسد. 


پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و متهم را به 6 سال زندان محكوم كردند.
 /قانون


ویدیو : محاکمه مردی که به خاطر پژو همسرش را به آتش کشید