محاصره شبکه تبهکاران زرد در پاتوق افیونی : اخبار حوادث - رئیس پلیس پردیس پرده ...



اخبار حوادث - رئیس پلیس پردیس پرده از پرونده‌های خاص سرقت برداشت
محاصره شبکه تبهکاران زرد در پاتوق افیونی

تبهکاران زرد که در پردیس به قدرت‌نمایی و زورگیری‌های سازمان یافته دست می‌زدند در پاتوق افیونی‌شان به محاصره پلیس درآمدند.

مأموران با اقدامات اطلاعاتی ویژه توانستند این 3 تبهکار را همزمان در کمین خود گرفتار کنند.


  تبهکاران زرد
«سرهنگ مهیار رستگاری»، رئیس پلیس پردیس درخصوص انهدام و دستگیری اعضای این باند مخوف به خبرنگار شوک گفت: در پی هدفگذاری‌های قرارگاه مبارزه با سرقت پس از تجزیه و تحلیل جرایم روزانه در پردیس تیم‌های تحقیق به فعالیت شبکه‌ای از دزدان برخوردند و با اقدامات گسترده اطلاعاتی توانستند به ردپایی از یک تبهکار دست یابند و عصر دوشنبه دوم تیرماه سال جاری با اجرای طرح ویژه و مشترکی بین پلیس پردیس و کلانتری 206 بومهن پاتوق‌های این مرد شناسایی شد و در یک عملیات ویژه غافلگیرانه به دام افتاد.


وی افزود: اعضای این باند در حالی شناسایی شدند  که روستانشینان در حوالی شهر پردیس با مراجعه پی در پی به پلیس اعلام کرده بودند مردی به نام ابوالقاسم معروف به جومونگ با استفاده از چند موتور به صورت شبانه‌روزی با همدستی دو مرد تبهکار اقدام به زورگیری با چاقو و قمه از آن‌ها کرده‌اند.


وی ادامه داد: در این عملیات ضربتی، 3مرد زورگیر و 4 مالخر دستگیر شدند و از آنان 11موتورسیکلت مختلف به دست آمد.


سرهنگ رستگاری افزود: گردانندگان باند در پاتوق فروش مواد افیونی حضور داشتند. عملیات دستگیری آنان کلید خورد و جومونگ که غافل از کمین پلیس پای در این پاتوق گذاشته بود غافلگیر شده و در حالی که قصد داشت با چاقو به مأموران حمله‌ور شود با واکنش سریع مأموران مواجه شده و دستانش را به نشانه تسلیم بالا برد.


  داستان عجیب دزد 
یک دزد 38 ساله که اقدام به سرقت قالب‌های صنعتی در یک کارگاه می‌کرد داستان عجیبی داشت. این مرد کارگر یک کارگاه نجاری بود و توانسته بود با نقشه ماهرانه‌ای به سرقت مخفیانه قالب‌های صنعتی 200 کیلوگرمی به ارزش یک میلیاردی دست بزند.


با ادعاهای صاحب کارگاه، تحقیقات میدانی کلید خورد و سرانجام یکی از کارگران در تیررس شک کارآگاهان قرار گرفت و هنوز 24 ساعت از تجسس‌ها نگذشته بود که دزد آشنا دستگیر شد.


این دزد وقتی در بزرگ یک آسانسور در بین چوب‌های نجاری در کارگاه 200 متری را سرقت کرد نمی‌دانست که این طمع پرده از راز دزدی‌های خاموش وی بر می‌دارد.


صبح روز بعد از این سرقت ناشیانه، صاحب کارگاه از گم شدن در آسانسور متعجب شد و در حالی که به جست‌وجوی در آسانسور پرداخته بود با صحنه عجیب و غریب دیگری روبه‌رو شد. قالب‌های بزرگ صنعتی که متعلق به پدرش بود و مدت‌ها در گوشه‌ای از انبار نگهداری می‌شد نیز سرجایشان نبودند.


بنابراین گم شدن در بزرگ آسانسور، سرنخ یک سرقت بزرگ را در کارگاه رقم زد. بررسی‌های پلیس نشان داد کارگاه نجاری 2 سالی بود که دایر شده و پیش از آن یک کارگاه صنعتی و تولید قالب‌های قطعات یدکی خودرو بوده است.


«محمدامین» جوان 29 ساله، صاحب کارگاه نجاری در خصوص این سرقت به مأموران گفت: من چند سالی در حرفه نجاری هستم. پدرم تا دو سال گذشته در این کارگاه مشغول حرفه صنعتی و ساخت قالب‌های قطعات یدکی خودرو بود.


چند قالب بزرگ و سنگین در این کارگاه ساخته شده و به دلیل مشکلات مالی و اختلافات شرکت‌های صنعتی با پدرم، این قالب‌ها در انتهای کارگاه مانده بودند تا در آینده نزدیک پس از حل اختلافات و دریافت هزینه ساخت قالب‌ها از سوی شرکت‌های صنعتی، این قالب‌ها را به شرکت‌های درخواست کننده تحویل دهیم.


با این حال پدرم بازنشسته شد و تصمیم گرفت این کارگاه را در اختیار من قرار دهد.
2 سال پیش که شروع به کار نجاری کردم. یک کارگر گرفتم که آن را نیز می‌شناختم و حتی با وی رفت و آمد خانوادگی داشتیم. کلیدهای کارگاه را نیز به این کارگر 38 ساله داده بودم. رابطه کاری خوبی داشتیم و هیچ مشکل و اختلافی نداشتیم. او بیمه بود و حقوق و مزایای خوبی دریافت می‌کرد.


روز سه شنبه سوم تیرماه سال جاری بود، وقتی به انتهای کارگاه رفتم تا تخته چوبی را جا به جا کنم متوجه شدم در آسانسور در کارگاه نیست و بعد به این سرقت پی بردم.
کارآگاهان وقتی ادعاهای شاکی را شنیدند. سرنخ‌های گم‌شدن در آسانسور و قالب‌های سنگین، خیلی سریع آن‌ها را به دزد این کارگاه نجاری رساند.


کارگر مرموز وقتی برابر کارآگاهان قرار گرفت پرده از جزئیات سرقت برداشت. تحقیق از این کارگر جوان نشان داد وی در چند مرحله پس از پایان کار درهای کارگاه را قفل می‌کرد و به خانه می‌رفت و دوباره پس از یک ساعت بعد به کارگاه بر می‌گشت و با همکاری 2 دزد دیگر قالب‌ها را در وانت بار می‌زدند و به جای قالب‌ها، تکه‌های مازاد چوب را درآنجا انباشته می‌کرد تا کسی متوجه این سرقت نادر نشود.


این دزد قالب‌های صنعتی، قالب‌ها را در مجموع به ارزش 4 میلیون و 500هزار تومان به یک مالخر فروخته بود!


  سرقت‌های اینترنتی
رئیس پلیس پردیس با اشاره به افزایش سرقت‌های اینترنتی و توصیه‌های ایمنی و امنیتی از مردم خواست از ارائه رمزهای اول و دوم عابر بانک به اشخاص ناشناس جداً خودداری کنند، خاطرنشان کرد: پرونده سرقت اینترنتی یک میلیون تومانی پسر 13 ساله از صاحبخانه در دست بررسی و تحقیق است. این کودک بازیگوش هنگامی که همراه صاحبخانه برای پرداخت قبض‌های آب و گاز به عابر بانک رفته بود با نقشه قبلی در کنار این مرد  می‌ایستاد و شماره کارت و رمز آن را حفظ می‌کرد تا بتواند در یک اقدام کودکانه از این رمز و شماره کارت سوءاستفاده کند.


وی ادامه داد: پس از شکایت مرد مالباخته و مطالعه پرونده، مأموران پس از به دست آوردن سرنخ‌های ابتدایی، خیلی زود این معما را رمزگشایی کردند و دزد بازیگوش به دام افتاد.


  رسیدگی ویژه به پرونده‌های سرقت

سرهنگ رستگاری گفت:  فرماندهی به صورت روزانه همه سرقت‌ها را خارج از نوبت در دستور کار و تحقیقات دارد و قرارگاه مبارزه با سرقت با جدیت هر روز تشکیل و حوزه استحفاظی این فرماندهی را در رصد دارند.


پلیس با اقتدار اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه، فعل و انفعالات مجرمانه را زیرنظر دارد و در نهایت فرماندهی انتظامی شرق این منطقه بزرگ را با درایت و اقتدار برای سارقان و تبهکاران ناامن ساخته است.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که رگه‌های مواد مخدر در سرقت‌ها وجود دارد با این حال از شهروندان پردیس تقاضا داریم در صورت مشاهده موارد مشکوک و مرموز، سریعاً محل و جزئیات را به پلیس اطلاع دهند. افتخار ما است که در شهر پردیس و در کنار مردم خدمت می‌کنیم. امنیت پایدار هنگامی است که مردم در کنار پلیس باشند و این ارتباط موفقیت پلیس انتظامی در پردیس است.
 اخبار حوادث - روزنامه ایران

 


ویدیو : محاصره شبکه تبهکاران زرد در پاتوق افیونی