مجلس نهم شورای اسلامی (1393 خورشیدی) : محکوم کردن خشونت در پاریس، حمله به فرزند شهید مطهری :



ساختمان مجلس شورای اسلامی , انتخابات مجلس شورای اسلامی 94 , حقوق نمایندگان مجلس شورای اسلامی

 

اخبار سیاسی - اتفاق تاسف‌بار در مجلس

اتفاق دیروز در مجلس شورای اسلامی یك اتفاق غیرمنتظره نبود، پیش از این نیز در مجلس رفتارهایی از این دست صورت گرفته بود كه واقعا جای تاسف دارد.

در مجلسی كه صبح آن روز، خشونت در یك جای دیگر دنیا را محكوم می‌كنند چنین خشونتی با شخصیتی همچون علی مطهری كه خود و خانواده‌اش برای همگان شناخته شده است صورت می‌گیرد.

 

عده‌یی هنوز به دنبال توهین و بدو بیراه گفتن هستند و در تلاشند تا از این راه خود را از زیر بار عذاب وجدانی كه در نتیجه حمایت‌های بی‌دریغ‌شان از دولت سابق به وجود آمده رهایی دهند. اما این موضوع در حافظه ملت مانده است و بعید می‌دانم كسی بتواند اتفاقات به وجود آمده در سال‌های اخیر را فراموش كند.

 

در سال‌های اخیر با هزینه از امام زمان و مقدسات تلاش كرده‌اند تا عملكرد خود را به گونه‌یی دیگر جلوه دهند اما می‌بینیم كه چه در عرصه اقتصادی و چه در عرصه بین‌المللی چه اتفاقی در كشور افتاده است. مجموعه این اتفاقات روی دوش این افراد سنگینی می‌كند.

 

نماینده‌یی كه این همه از دولت سابق تجلیل می‌كرده است حالا با اختلاس‌ها و تخلفات دیگری كه از آن دولت رو می‌شود مواجه است و در همین راستا مجبورند سر و صدای بیشتری ایجاد كنند تا توجهات به سمت دیگری جلب شود. این افراد به دنبال آن هستند تا برخی مسائل كه امروز مشكلات اصلی كشور هستند به فراموشی كامل سپرده شود.

 

البته باید به این نكته توجه داشت كه در هر مجلسی نمایندگانی با سلایق مختلف وجود دارند و این‌گونه نبوده است كه همه نمایندگان دارای یك نظر واحد در مورد موضوعات مختلف باشند.

 

بدون شك در مجلس فعلی نیز نمایندگان زیادی هستند كه با بسیاری از مسائل مخالف هستند اما آن را مطرح نمی‌كنند در نتیجه نباید تصور كنیم كه تنها علی مطهری است كه در مجلس به دنبال مطرح كردن نظرات متفاوت است،ما نمایندگان دیگری داریم كه وجدان بیداری در مورد مسائل مختلف دارند.

 

در نهایت باید گفت كه رفتارهای نمایندگان در مسائل مختلف متفاوت است به هر شكل علی مطهری دارای عقایدی است كه مدافعان متنوعی دارد. در این میان ممكن است عده‌یی از مدافعان سرسخت عقاید سیاسی علی مطهری با برخی از عقاید فرهنگی او همنظر نباشند اما این موضوع باعث نمی‌شود كه از نظرات سیاسی او حمایت نكنیم.

 

به هر شكل باید توجه داشت كه هر چقدر هم كه نظرات علی مطهری متفاوت با سایر نمایندگان باشد دلیلی بر این نمی‌شود كه با نماینده‌یی آن هم با چنین سابقه‌یی به این شكل رفتار شود و او اینگونه مورد تهاجم قرار بگیرد، باز هم تكرار می‌كنم كه این رفتارها نتیجه تلاش برخی چهره‌ها برای فراموش كردن حمایت‌های‌شان از دولت سابق است.

غلامحسین كرباسچی
اخبار سیاسی - اعتماد

 


ویدیو : مجلس نهم شورای اسلامی (1393 خورشیدی) : محکوم کردن خشونت در پاریس، حمله به فرزند شهید مطهری