مجلس تصویب کرد: اجرای مرحله دوم هدفمندی از ابتدای سال آینده/ پرداخت یارانه نقدی صرفاً به «نیازمندان» :



یارانه نقدی 50 نماینده مجلس قطع شد , زمان پرداخت یارانه نقدی آبان ماه اعلام شد , یارانه نقدی


اخبار اقتصادی - مجلس تصویب کرد: اجرای مرحله دوم هدفمندی از ابتدای سال آینده/ پرداخت یارانه نقدی صرفاً به «نیازمندان»

صد در صد منابع حاصل از افزایش قیمت برق به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز و بر اساس مفاد ماده 8 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به صنعت برق اختصاص می‌یابد.

نمایندگان مجلس با تامین نظر شورای نگهبان با اجرای فاز دوم هدفمندی در سال 93 موافقت کردند و درآمد 48 هزار میلیارد تومانی را برای دولت از محل اصلاح قیمت کالاها تعیین کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان تبصره 21 لایحه بودجه 93 در مورد قانون هدفمند کردن یارانه را با 118 رای موافق، 74 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

براساس این مصوبه، در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب 1388/10/15 به دولت اجازه داده می‌شود در سال 93 منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت کالا‌ها و خدمات موضوع قانون مذکور ومنابع یارانه‌ای آن را با استفاده از انواع روشهای پرداخت نقدی و غیر نقدی و خدمات بیمه‌ای بین خانوارهای هدف و نیازمند توزیع و با اولویت بخش تولید ، به شرح زیر اجرا می‌کند:

الف – درآمد حاصل از اجرای قانون مذکور در سال 1393 تا مبلغ 480 هزار میلیارد ریال از محل اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع مواد 1 و 3 همان قانون تعیین می‌گردد

ب- منابع مندرج در بند الف و منابع مربوط به یارانه نان ، برق وس ایر کالاها و خدمات مندرج در این قانون به طرح زیر هزینه می‌گردد.

1- مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال در اجرای ماده 8 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با اولویت کمک به بخش تولید، بهبود و حمل و نقل عمومی و بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی،

2- مبلغ 48 هزار میلیارد ریال به منظور تقویت نظام سلامت،

3- تا مبلغ 425 هزار میلیارد ریال به منظور پرداخت نقدی و غیرنقدی موضوع ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها

4- مبلغ 20 هزار میلیارد ریال به بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار موضووع ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در مورد پوشش‌های بیمه‌ای و حمایت‌های اجتماعی اختصاص می‌یابد

ج - جابجایی تا 10 درصد در موارد فوق مجاز است

د - صد در صد منابع حاصل از افزایش قیمت برق به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز و بر اساس مفاد ماده 8 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به صنعت برق اختصاص می‌یابد.

ه - در شهرهای پرجمعیت بالای یک میلیون نفر و یا آلوده به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست، عوارض خاصی به منظور مقابله با آلودگی محیط زیست و کمک به توسعه حمل و نقل عمومی، توسط هیات وزیران وضع و درآمد حاصله به ردیف درآمدی از جدول شماره 5 این قانون واریز می‌شود.

صد در صد مبالغ وصولی تا سقف 11 هزار ریال از محل ردیفی در جدول شماره 9 این قانون به نسبت به وصولی هر یک از طرحهای موصوف در اختیار همان شهر قرار می‌گیرد.

ز- یارانه نقدی صرفا به سرپرستان خانوارهای متقاضی که به تشخیص دولت نیازمند دریافت یارانه باشند، پرداخت می‌گردد.

(مجموع درآمد سالانه آنها کمتر از رقم تعیین شده توسط دولت باشد) و افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی باید درمورد تعیین شده به مراکز ثبت نام مراجعه کنند. چنانچه پس از تحقیق مشخص گردید که اشخاصی با درآمد بیشتر از مبلغ فوق اقدام به دریافت یارانه کرده‌اند به میزان 3 برابر یارانه دریافتی جریمه می‌شود.

آیین نامه اجرایی این تبصره ظرف 3 ماه توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و با همکاری وزارت‌خانه‌های امور اقتصادی و دارایی، نیرو صنعت معدن و تجارت تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.
 اخبار اقتصادی - ایسنا
 


ویدیو : مجلس تصویب کرد: اجرای مرحله دوم هدفمندی از ابتدای سال آینده/ پرداخت یارانه نقدی صرفاً به «نیازمندان»