مجلس به وزیر پیشنهادی کار رأی اعتماد داد : مجلس به وزیر پیشنهادی کار رأی اعتماد ...



نتیجه رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی , مجلس به 3 وزیر پیشنهادی رای اعتماد داد , رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی روحانی

مجلس به وزیر پیشنهادی کار رأی اعتماد داد

نمایندگان مجلس با ۲۰۰رای موافق به اسدالله عباسی به منظور تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتماد کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) که به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داشت، پس از سخنان نمایندگان موافق و مخالف رای اعتماد، اسدالله عباسی موفق شد رای اعتماد بهارستانی‌ها را کسب کند.

اسدالله عباسی از مجموع 252 رای اخذ شده، با 200رای موافق، 40رای مخالف و 12رای ممتنع وکلای ملت توانست بر کرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بنشیند.

به گزارش تسنیم، پس از ادغام 3 وزارتخانه "کار و امور اجتماعی"،‌ "تعاون" و "رفاه و تامین اجتماعی" براساس ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه، وزارتخانه "تعاون، کار و رفاه اجتماعی" بوجود آمد و عبدالرضا شیخ‌الاسلامی به عنوان نخستین وزیر این وزارتخانه توانسته بود، با 204 رای موافق،‌ 31 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 246 رای ماخوذه در مرداد سال 90 سکان این وزارتخانه را بدست گیرد.

البته نمایندگان دوره نهم مجلس در 15 بهمن ماه سال گذشته با 192 رأی موافق به شیخ‌الاسلامی رای عدم اعتماد دادند که دلیل این استیضاح نیز انتصاب سعید مرتضوی در صندوق تامین اجتماعی و پافشاری وی بر عدم برکناری مرتضوی از این سمت بود.

پس از برکناری شیخ‌الاسلامی، رئیس جمهور در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس، اسدالله عباسی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت کار معرفی کرد./تسنیم

 

 

 


ویدیو : مجلس به وزیر پیشنهادی کار رأی اعتماد داد