مجری مناظره‌ ها باید ستاره تلویزیون باشد : کارگردان سریال «کلاه پهلوی» با اعتقاد ...


کارگردان سریال «کلاه پهلوی» با اعتقاد بر اینکه برای اجرای برنامه‌های مهم تلویزیونی افراد مناسبی را تربیت نکرده‌ایم، گفت: کسی که مناظره‌ها را اداره می‌کند، فرد مهمی است. ما چنین کسی را تربیت نکرده‌ایم که همه وجوه را داشته باشد. خبرگزاری ایسنا: کارگردان سریال «کلاه پهلوی» با اعتقاد بر اینکه برای اجرای برنامه‌های مهم تلویزیونی افراد مناسبی را تربیت نکرده‌ایم، گفت: کسی که مناظره‌ها را اداره می‌کند، فرد مهمی است. ما چنین کسی را تربیت نکرده‌ایم که همه وجوه را داشته باشد.

سید ضیاء‌الدین دری که درباره وجوه هنری و رسانه‌ای برنامه‌های مناظره‌ با اشاره به مقوله اجرای مناظره‌های انتخاباتی در تلویزیون، گفت: اجرای مناظره‌ها بخش مهمی است که می‌تواند برنامه‌ را باورپذیر کند‌. کسی که می‌خواهد به عرصه اجرا بیاید، باید فرد مسلطی باشد‌، کارش را بداند‌، تیزهوش باشد‌ و با مقولات سیاسی داخل نظام آشنایی کامل داشته باشد و نه اینکه هیچگونه نظری برای گفتن نداشته باشد. او در عین حال با تاکید بر اینکه در حال حاضر چنین کسانی را برای این برنامه‌های مهم‌تربیت نکرده‌ایم، گفت: این افراد آرام آرام پیدا خواهند شد.

مجری تلویزیون , درجه زردی نوزاد باید چند باشد , زردی نوزاد باید چند باشد

فردی که مجری چنین برنامه‌هایی است، باید 200 مقاله سیاسی داشته باشد و همه وجوه را دارا باشد. او همچنین به مجریان مطرح کشورهای دیگر که در گفت‌وگوهای سیاسی با شخصیت‌ها حاضر می‌شوند، اشاره کرد و گفت: ما باید اکنون نیرو تربیت کنیم و در آغاز کار هستیم. آن کسی که جلوی دوربین می‌آید باید چند ویژگی مهم را دارا باشد. دانش داشته باشد، عاشق کارش باشد، اطلاعاتش به‌روز باشد، چهره مثبت داشته باشد و همچنین صدای خوبی داشته باشد و به طور کلی باید یک استار تلویزیونی (ستاره تلویزیونی) باشد.

 این کارگردان در عین حال افزود: به صرف اینکه فردی در این زمینه اطلاعاتی داشته است‌، بیاید خیلی جالب نیست، تربیت چنین مجریانی چند سال به طول می‌انجامد. دری همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگویش به مناظره‌های قبلی تلویزیون اشاره کرد و گفت: پورحسین در سری قبل به دلیل شرم حضورش و احترام به کاندیداها، چیزی نمی‌گفت. مجری باید در حوزه مدیریت کلان برنامه‌ریزی اطلاعات کامل داشته باشد ولی آقای پورحسین محجوب بود و به عنوان یک فرد بااعتماد در این مناظره‌ها حاضر شده بود، نه به عنوان یک مجری.

این کارگردان با اشاره به اینکه باید ابعاد مختلف یک مجری در یک برنامه مهم تلویزیونی دیده شود‌ و این ابعاد آدم خودش را می‌طلبد، گفت: چنین مجریانی هنوز تربیت نشده‌اند. این افراد در حال حاضر نیاز است برای نسل آینده تربیت شوند و اگر ما از همین حالا اراده کنیم تا چند سال دیگر به چنین افراد مستعدی می‌رسیم اما همزمان برای بعد از اینها نیز باید فکری شود.

 سید ضیاء‌الدین دری همچنین درباره دکور مناظره‌های انتخاباتی، گفت: دکورهایمان هم به‌روز نیست؛ این یعنی اینکه ما در باورپذیر ساختن فضای دکوراتیومان به‌روز نیستیم و ضمن اینکه پژوهش هم نمی‌کنیم. وی ادامه داد: همچنین ارتباط افراد خوبی که در این عرصه هستند، به دلیل مسائل مالی با شغل خودشان در عرصه جهانی قطع می‌شود. ما باید هرچند وقت یک بار طراحان صحنه خود را به کشورهای دیگر بفرستیم تا آنها مشاهده کنند که چه دستاوردهایی داشته‌اند.

 به ندرت ممکن است بعضی از این افراد دستی در بیرون داشته باشند و آن طور که لحظه به لحظه با پیشرفت‌های شغل خودشان آشنا باشند نیستند. باید در این زمینه کار شود. او در پایان صحبت‌هایش درباره پخش سریال «کلاه پهلوی» همزمان با برنامه‌های انتخاباتی، اظهار کرد: کمی نگران هستم که هیجانات انتخاباتی در دو هفته آخر مخاطبان را از تماشای سریال دور کند.

 اما معتقدم که چون درام «کلاه پهلوی» در اوج حرکت می‌کند و پایین نمی‌آید، بنابراین این سریال کار خودش را انجام خواهد داد. اما بهتر است در این دو هفته تکرار این مجموعه را پخش کنند. ضیاءالدین دری در عین حال افزود: پخش سریال «کلاه پهلوی» همزمان با انتخابات به نقاط گرم و پرشوری می‌رسد که به عقیده من تماشاچی را به دنبال داستان می‌کشاند.


ویدیو : مجری مناظره‌ ها باید ستاره تلویزیون باشد