مثل کمپین سفید از حیوانات حمایت کنیم : کمپین سفید متعلق به کسانی ست که بی هیچ ...


کمپین سفید متعلق به کسانی ست که بی هیچ قید و شرطی عاشق حیواناتند؛ کسانی که دل شان فارغ از هر رنگی سفید است، مثل من، مثل تو! کمپین سفید موفق ترین گروه حمایت از حیوانات ایران است که با تمرکز بر عقیم سازی توانسته جمعیت حیوانات خیابانی را کنترل نماید. راز محبوبیت این کمپین را می توان در شخصیت موسس آن پریسا پروین مهر دید. کمپین سفید متعلق به کسانی ست که بی هیچ قید و شرطی عاشق حیواناتند؛ کسانی که دل شان فارغ از هر رنگی سفید است، مثل من، مثل تو!

با حیوانات بی پناه مهربان تر باشیم

من پریسا پروین‌مهر عاشق طبیعت و خاک تولید کننده بنفشه آفریقایی و گیاهان نادر آپارتمانی هستم، در سال1379 و 1384 گل‌کار نمونه زن شدم و همچنین برنده چهار دوره متوالی نمایشگاه های بین المللی گل و گیاه تهران. همه چیز از 15‌سال پیش شروع شد. اتفاقی بسیار تلخ در یک شب تابستانی مسیر زندگی من و هزاران حیوان خیابانی را عوض کرد. شبی آکنده از صدای تیر ماموران سگ کشی و زوزه های بی پایان و جگر خراش، شبی اشباع شده از بوی ناخوشایند بی رحمی. دیدن سگ هایی که برای فرار از تیر مرگ بی هدف می دویدند هرگز از خاطرم پاک نشد. البته از علت این کار با‌خبر بودم اما همیشه با خودم فکر می‌کردم شاید بتوان با راهکار دیگری که حیوانات هم عذاب نکشند، از ازدیاد آنها جلوگیری کرد. یک سال گذشت و این تفکر با من بود تا اینکه در یک روزنامه خواندم که در شهر آتن 3000 سگ خیابانی را می خواهند عقیم‌کنند پدرم را صدا کردم و ساعت ها درباره این موضوع با هم حرف زدیم. از همان زمان اولین جرقه در ذهن من برای کمک اصولی و فراگیر به حیوانات زده شد. سال ها گذشت و احساس نیاز به تغییر این رویه در من محکم تر شد تا جایی که با کمک دکتر محمد‌حسن اصغری با گروه های موفق حمایت از حیوانات دنیا تماس گرفتیم و توانستیم در 7 اسفند 1391 کمپین سفید را طبق استانداردهای علمی و بین المللی راه اندازی کنیم.

کمپین حمایت از حیوانات , کمپین حمایت حیوانات , حمایت از حیوانات

چرا عقیم‌ سازی؟

مطالعات و تحقیقات زیادی در دنیا در این زمینه شده و برای همین ما هم سعی کردیم با‌توجه به این مطالعات یک فکر اساسی و بنیادی در زمینه حمایت از حیوانات خیابانی ایران انجام دهیم. دقیقا سعی بر این داشتیم و داریم که یک کنترل جمعیت روی جامعه حیوانات بی پناه داشته باشیم. یکی از راه‌های کنترل جمعیت عقیم‌سازی ست که علاوه بر اینکه از ازدیاد بی‌رویه آنها جلوگیری می‌شود، با کاهش حیوانات مریض و گرسنه به سلامت جسمی و روحی جامعه انسانی نیز کمک می شود، قطعا دیدن حیوانی بیمار در خیابان برای بیننده آزاردهنده ست.

چرا به‌جای کشتار حیوانات عقیم‌سازی را ترجیح می‌دهید؟

در وهله اول کشتار انسانی و اخلاقی نیست در ثانی وقتی حیوانی حذف می‌شود، جا برای زاد و ولد حیوان دیگر خالی می‌شود که به این پدیده خلاء گفته می‌شود؛ یعنی یک خلایی ایجاد می‌شود که با یک حیوان جدید به راحتی پر می شود اما اگر جمعیت یک کلونی از حیوانات را عقیم‌سازی کنیم دیگر این اتفاق رخ نمی‌دهد. به‌عنوان مثال اگر همه گربه یا سگ‌های یک منطقه یا محل مثل پارک را عقیم کنیم بدلیل اینکه دیگر نیازی به جفت ندارند هیچ حیوان جدیدی را به مجموعه خود راه نمی دهند.

عقیم سازی انقراض نسل نیست، هیچگاه سرعت عقیم سازی از سرعت زاد و ولد بیشتر نخواهد شد بلکه با کنترل جمعیت، سطح رفاه حیوانات از نظر تامین غذا و رقابت اکوسیستمی افزایش می یابد.

این کمپین با چه هدفی تاسیس شده است؟

کمپین سفید با هدف عقیم سازی، فرهنگ سازی و کمک به حیوانات خیابانی  در 7 اسفند 1391 راه اندازی شد و  در شهریور ماه سال 1393 به‌طور رسمی به‌نام شفاخانه سفید حیوانات به شماره 34637 ثبت شد. در حال حاضر کمپین سفید در کنار کار عملی و دامپزشکی، کاتالوگ و بروشورهای مختلفی در مورد چرایی و چگونگی عقیم سازی، تفاوت عقیم سازی و انقراض و همچنین حمایت استاندارد از حیوانات خیابانی و بی سرپرست چاپ و توزیع می کند.  ما بزرگ‌ترین گروه حمایتی حیوانات خیابانی رسمی در کشور هستیم.

چگونه کسمان را سفید کنیم , چگونه واژن را سفید کنیم , چگونه پوست سیاه را سفید کنیم

روند کار شما در کمپین سفید چیست؟

حیوان پس از هماهنگی به کلینیک منتقل شده، و تحت بالاترین شرایط بهداشتی عقیم می‌شود. در صورت نیاز خدمات درمانی مانند واکسیناسیون، انگل زدایی و غیره را انجام می‌دهیم و بعد از طی دوران نقاهت حیوان را به محل زندگی سابقش باز می گردانیم یا در صورت نیاز به یک محل امن تر. همچنین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که حیوانی که عقیم می‌شود باید بعد از عقیم‌سازی علامت‌گذاری شود تا فرد دیگری مجدد به اشتباه حیوان را برای عقیم‌سازی نگیرد، چرا‌که اگر علامت‌گذاری صورت نگیرد، ممکن است دوباره برای عقیم‌سازی بیهوش و جراحی شود. علامت گذاری طبق استانداردهای جهانی برای اولین بار توسط کمپین سفید در ایران برای حیوانات خیابانی انجام می شود. به‌عنوان مثال گوش گربه نر سمت راست و گربه ماده را سمت چپ علامت گذاری می شوند.

پس راز محبوبیت کمپین سفید در عشق به حیوانات است، راه های همکاری با شما چیست؟

"کمپین سفید برای کسانیست که بی هیچ قید و شرطی عاشق حیواناتند، کسانی که دل‌شان فارغ از هر رنگی سفید است؛ مثل من، مثل تو." هر کسی با سفید بودن می تواند عضوی از ما باشد. در نگاه ما حیوانات در خیابان‌ها خوشبخت نیستند، گرسنگی کوچکترین مشکل آن هاست. البته منظور من این نیست که باید هر حیوانی را به منزل برد، نه! بلکه توصیه من این است که کمک کنیم با کنترل زاد و ولد این حیوانات از تولد نسل های گرسنه و بیمار بعدی جلوگیری کنیم.

اینطور که شنیدم کمپین سفید بیشترین رکورد جراحی ها به خصوص عقیم سازی را دارد، چه تعداد عقیم‌سازی صورت گرفته است؟

تا به امروز این کمپین توانسته 3413 حیوان را عقیم کند. این یعنی 3413 نسل از حیوانات از آزار و بیماری، سرما و گرما نجات پیدا کرده‌اند، همچنین با کمک‌های مردمی علاوه بر عقیم‌سازی، بیشتر این حیوانات علیه بیماری هاری واکسینه شده و انگل زدایی هم کرده‌ایم که این کار باعث ارتقای سلامت جامعه انسانی هم می‌شود. بزرگترین آرزوی من دیدن خوشبختی همه موجودات زنده دوپا، چهارپا، بی پا و چه هزار پا است. از ته دل دعا می کنم روزی قانونی علیه حیوان آزاری در ایران تصویب شود. اولین قدم برای رسیدن به این قانون ایجاد تغییر در فکر و نگاه ماست. وقتی هنوز خود ما تغییر نکردیم توقع معجزه از شهرداری و ارگان های دیگر نباید داشته باشیم.

"بی زبانی جرم نیست، جرم اعمال خشونت علیه یک موجود بی زبان است"

چگونه رنگ پوستمان را سفید کنیم , چگونه موهای خود را سفید کنیم , چگونه pdf را سیاه سفید کنیم



چگونه عکس را در فتوشاپ سیاه سفید کنیم , چگونه عکس را در فتوشاپ سیاه و سفید کنیم , چگنه لکه لباس های سفید را پاک کنیم ؟

تماس مستقیم
۰۹۱۹۳۱۸۸۵۲۵ - ۸۸۶۲۹۲۱۰


اینستاگرام: white_vet_clinic


ویدیو : مثل کمپین سفید از حیوانات حمایت کنیم