متفاوت‌ترین گیاهان دنیا +عکس : اخبار گوناگون - متفاوت‌ترین گیاهان دنیا +عکس گیاهان ...



اخبار گوناگون - متفاوت‌ترین گیاهان دنیا +عکس

گیاهان انواع بسیار مختلفی دارند و می توان آن ها را متفاوت ترین گونه حیات روی زمین دانست. گیاهان معمولا بسیار زیبا و دارای ویژگی های خاصی هستند.

در میان تمام زیبایی های که گیاهان مختلف دارند مواردی نیز پیدا می شود که بسیار عجیب و غیرقابل باور باشد. این عجایب می تواند رنگ آن ها یا حتی شکل و بوی آن ها باشد. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از عجیب ترین گیاهان دنیا:

فنجان کره ای

  یکی از خطرناک‌ترین گیاهان دنیا , ترسناک ترین فیلم دنیا , عجیب ترین هتل های دنیا

یکی از گل های بسیار عجیبی که می توانید در برخی از نقاط مختلف دنیا مشاهده کنید گل های "فنجان کره ای" هستند. این گیاهان ظاهری بسیاری زیبا و ساده دارند و درنگاه اول بی گناه ترین گل های دنیا به نظر می رسند اما همین گل های بی گناه دارای قدرت مرگباری نیز هستند. این گل زرد رنگ می تواند حیواناتی که از آن ها تغذیه می کنند را بکشند و درباره انسان ها نیز ابتدا بدن را قرمز کرده و سپس تمام سیستم عصبی را از کار انداخته و مرگی دردناک را به همراه دارد.

شیپور فرشتگان

  کردنی ترین زن دنیا , زشت ترین دختر دنیا , سخت ترین زبان دنیا

 یکی از گل های عجیب و ترسناکی که روی زمین زندگی می کند با نام جالب "شیپور فرشته" شناخته می شود. این گل در طبیعت و به طور عادی زیبا و بی خطر است اما در دست انسان ها به سلاحی عجیب تبدیل شد که انسان های زیادی را به کام مرگ کشانده است. در سال 2007 سلاحی خاص با استفاده از این گل که بیشتر در آمریکای جنوبی یافت می شود ساخته شد و اثرات آن بسیار مخرب بود. تنفس کردن این سلاح شیمیایی می تواند باعث گیج شدن و گوش به فرمان شدن افراد شود به طوری که آن ها حرکات عجیبی ناخودآگاه انجام می دادند و دیگر اختیار حرکات و بدن خود را نداشتند.

گزنه نیوزلندی

  سکسی ترین زن دنیا , زشت ترین زن دنیا , خسیس ترین مردم دنیا

 قدم زدن در جنگل و یا کوهنوری از جمله کارهایی است که ویژگی خاص نداشته و به راحتی انجام می دهیم اما در نیوزلند باید برای قدم زدن در جنگل هم از پوشش های خاص استفاده کرد زیرا گیاهی عجیب در میان آن کمین کرده است که به راحتی می تواند انسان را بکشد. این گیاه که در میان دیگر سبزی ها استتار می کند به قدری سمی است که تنها با گذر از کنارش هم سم در بدن انسان جریان پیدا کرده و بعد از چند ساعت او را خواهد کشت.


گل پشه خوار

  خوشگل ترین پسر دنیا , گران قیمت ترین ماشین دنیا , فاحشه ترین کشور دنیا

 این گیاه یا گل را شاید در انیمیشن های مختلف دیده باشید اما باید بدانید که در واقعیت نیز وجود دارد. این گل حشرات مختلف را به سمت خود جذب می کند و سپس وقتی این حشرات به موهای داخل گل نزدیک می شوند دهان آن بسته شده و اسید خاصی در داخل گل ترشح میشود. این اسید کاری می کند تا حشره در طی 12 ساعت هضم شده و گل نیز سیر می شود و منتظر حشره بعدی می ماند.

ریز گیاه های شناور

  زیبا ترین زن دنیا , پرفروش ترین کتاب های دنیا , قدیمی ترین زبان دنیا

 این گیاه ها که "Wolffia angusta" بسیار کوچک هستند به صورتی که تعداد بسیار زیادی از آن ها را می توانیم در نوک یک سزن جای دهید. همچنین محققان کشف کرده اند که با تعداد زیادی از این گیاهان می تواندداخل حرف "O" را پر کرد. این گیاه به صورت خودرو بر روی آب ها به وجود می آید و آن قدر ریز است که شاید بعد از خوردن آب هم متوجه حضور آن ها در بدنتان نشوید.

گل سنگ

  با ارزش ترین شرکت های دنیا , باکیفیت ترین عکس دنیا , عجیب ترین مکان های دنیا

 یکی از عجیب ترین گیاهانی که بیشتر در مناطق خشک و بی آب می روید گل سنگ است. این گل از هر زاویه ای شباهت بسیار زیادی به سنگ دارد و شاید اگر دقت نداشته نکنید آن را واقعا با یک تکه سنگ اشتباه بگیرید. این گل در رنگ های خاکستری، قهوه ای و خاکی وجود دارد و تشخیص آن از یک سنگ واقعی بسیار سخت است.

کم مصرف ترین گیاه

  گران ترین گوشی دنیا , چاق ترین زن دنیا , قوی ترین سگ دنیا

 وقتی صحبت از گیاهان سخت وش می شود شاید به فکر کاکتوس بیافتاید که در دل کویر زندگی می کند اما "Welwitschia" گیاهی است که در طول سال می تواند تنها با 5 سانتی متر آب روزگار خودش را بگذراند. او آب سالانه مورد نیاز خودش را از باران و البته رطوبت های هوا دریافت می کند. نکته جالب در مورد این گیاه این است که عمر آن با این میزان مصرف کم نزدیک به 2000 سال است.

نیلوفرهای پهناور

  وحشی ترین سگ دنیا , غمگین ترین کشور دنیا , پر صحنه ترین فیلم های دنیا

 احتمالا تا به حال نیلوفرهای آبی را دیده اید و متوجه شده اید که این گیاهان خیلی بزرگ نیستند و اندازه آن ها شاید از یک دست بزرگتر نشود اما در مقابل آن "Victoria amazonica" نیلوفر آبی بسیار بزرگی است که می تواند وزن انسان ها 80 کیلویی را نیز تحمل کند و غرق نشود. ریشه این گیاه به تنهایی بیش از 10 متر طول دارد و همچنین قطر آن نیز نزدیک به 5 متر است.گل های این نیلوفر آبی نیز بسیار جالب هستند چرا که در شب اول رویش سفید ولی روز بعد صورتی می شوند.

گل مرده

  زیبا ترین پسر دنیا , کهنسال ترین درخت دنیا , بی ارزش ترین پول دنیا

 یکی از عجیب ترین و شاید منحصر به فرد ترین گیاهان دنیا گل مرده باشد. این گل بسیار برزگ است و در نگاه اول شاید بسیار زیبا باشد اما بوی بسیار بدی می دهد که باعث شده از آن به نام گل مرده یاد شود. این گل در سراسر دنیا رشد می کند و  نیاز به مراقبت های ویژه ندارد. شاید بوی این گل برای انسان بسیار بد باشد اما می تواند حشرات و موجودات مختلفی را به خودش جذب کند. 

 

اخبار گوناگون -باشگاه خبرنگاران


ویدیو : متفاوت‌ترین گیاهان دنیا +عکس