متروکه های رویایی و اسرارآمیز : جنگ یا بلایای طبیعی باعث از بین رفتن خیلی چیزها ...


جنگ یا بلایای طبیعی باعث از بین رفتن خیلی چیزها در دنیا شده اند. اما گاهی در میان این رویدادها، ساختمان، کشتی، جزیره، روستا یا حتی برج هایی باقی مانده اند که اگرچه متروکه و مخروبه، اما زیبا و ارزشمند به نظر می رسند.        پادشا: جنگ یا بلایای طبیعی باعث از بین رفتن خیلی چیزها در دنیا شده اند. اما گاهی در میان این رویدادها، ساختمان، کشتی، جزیره، روستا یا حتی برج هایی باقی مانده اند که اگرچه متروکه و مخروبه، اما زیبا و ارزشمند به نظر می رسند؛ روستای زیتون زیبایی در ایتالیا که به دلیل ناپایداری های زمین اکنون خالی از سکنه است. یا ساختمان هایی با معماری زیبا که به دلایل مختلف خالی و متروکه شده اند.

در این مطلب با نمونه هایی از این متروکه های زیبا و اسرارآمیز آشنا می شوید.

1. پایانه مرکزی میشیگان

دیترویت – میشیگان

رشت رویایی , تعطیلات رویایی , خانه رویایی

این ایستگاه قطار بسیار زیبا در زمانی که ساخته شد، یعنی در سال 1912 میلادی یکی از بلندترین ایستگاه های قطار در جهان به شمار می رفت. این ساختمان توسط Warren & Wetmore و Reed و Stem طراحی شده است؛ همان طراح هایی که ساختمان مرکزی ترمینال بزرگ را نیز طراحی کرده اند. اما آن ساختمان نیز از سال 1988 میلادی تاکنون متروکه باقی مانده است.

2.  Gunkanjima

ناگاساکی – ژاپن

خانه های رویایی , آژانس تعطیلات رویایی , عکس رویایی

تا دهه 1970 میلادی، بیش از ده هزار نفر در این جزیره کوچک ژاپنی زندگی می کردند. این جزیره زمانی معدن زغال سنگ فعال داشت که صاحب آن میتسوبیشی موتورز بود. معنی لغوی کلمه Gunkanjima، جزیره نبردناو است و در حال حاضر به طور کامل متروکه و خالی از سکنه است.

3. سرزمین رویا نارا

نارا – ژاپن

تکنیک ساده‌ نورپردازی برای دکوراسیون منزل رویایی , تصاویر رویایی , خانه های رویایی در تهران

نسخه ژاپنی دیسنی‌لند در سال 2006 میلادی بسته شد اما هنوز همه وسایل بازی و تفریح این سرزمین تفریحی همچون ترن هوایی، بازارچه ها و فروشگاه های خرید سوغاتی در آن دست نخورده باقی مانده مانده اند.

4.  قلعه های
Maunsell

انگستان

معدن نمک متروکه یکاترینبورگ , سوباتان، بهشت رویایی ایران , دهکده‌ ی رویایی مازیچال

این برج های علمی-تخیلی در رودخانه تیمز، برای محافظت از سواحل انگلستان در برابر حمله آلمان ها در طول جنگ جهانی دوم ساخته شده بودند. این برج ها پس از متروکه و بی استفاده شدن در سال 1956 میلادی، به طور محدود به عنوان ایستگاه های رادیویی برون‌مرزی مورد استفاده قرار گرفتند.

5. کلمن‌شاپ


نامیبی – آفریقا


تصاویر رویایی گل فروش , عکس های رویایی جاده , عکس جاده های رویایی

Kolmanskop، روزگاری دهکده معدن‌های الماس بود و بسیار رونق داشت. این دهکده، نخستین ایستگاه اشعه ایکس و نخستین کارخانه نخ ابریشم آفریقا را در خود داشت. اما استخراج الماس در اینجا کاهش پیدا کرد و در دهه 1950 میلادی به طور کامل از بین رفت. در حال حاضر، شن های بیابان نامیب همه دهکده را پوشانده است.

6. Pripyat 

اوکراین

 تعطیلات آخر تابستان کجا برویم؟ سوباتان، بهشت رویایی ایران , یکی از زیباترین و رویایی‌ترین کاخ‌های دنیا کاخ شناور جال محل است که , مکان های رویایی

پریپیات فقط چند روز پس از فاجعه هسته ای چرنوبیل در سال 1986 میلادی تخلیه و خالی از سکنه شد. در این منطقه، 15 مدرسه، بیمارستان، ایستگاه قطار و پارک های بسیار زیبا متروکه باقی مانده اند.

7.  Varosha

فاماگوستا – قبرس

جاده رویایی , گذرگاه های رویایی , خانه های رویایی در یزد

یکی از سواحل بسیار محبوب هنرمندان و ستاره های دنیا همچون بریجیت باردوت،  Varosha بوده است که از سال 1974 میلادی پس از حمله ترکه ها به قبرس متروکه و خالی از سکنه شده است. ساکنان این ساحل هرگز به آنجا بازنگشتند.

8. گورستان قطار


Uyuni – بولیوی


شهرهای متروکه ی جهان که تبدیل به جاذبه های گردشگری شدند , این ابر شناور اسپیکر رویایی شماست ,  سوباتان، بهشت رویایی ایران

Uyuni برای داشتن بزرگ ترین دریاچه نمک دنیا شهرت جهانی دارد. اما گردشگران همچنین می توانند از گورستان قطارهای قدیمی نیز دیدن کنند. در این گورستان، از دهه 1940 میلادی، قطارهای معدن‌چی ها به صورت دست نخورده و بی استفاده در آنجا مانده اند.

9.  Reschen


Graun – ایتالیا

مکان های رویایی ولی واقعی روی زمین , کاخ متروکه کویت در تهران عکس , بدست آوردن شغل رویایی

در اوایل دهه 1940 میلادی، یک شرکت برق ایتالیایی به نام Montecatini، سدی ساخته شد که دو دریاچه Reschensee و Mittersee را با هم یکی می کرد. نتیجه جانبی این سد این بود که روستای محلی آن منطقه به طور کامل زیر آب فرو رفت. در Graun، این برج ناقوس کلیسای قدیم متعلق به قرن 14 تنها بازمانده و اثر باقی مانده از این روستا است.

10. دفتر مرکزی کمونیست های بلغارستان

Mount Buzludzha – بلغارستان

متروکه های شگفت انگیز , متروکه های شگفت انگیز و زیبا , شهرهای متروکه

هنگامی که پرده آهنین (اشاره به شوروی سابق و کشورهای تحت سلطه آن) در سال 1989 میلادی بر زمین افتاد، این ساختمان بسیار جالب از آنها به یادگار ماند. دولت کنونی بلغارستان امیدوار است بتواند این ساختمان عظیم را نوسازی و دوباره احیا کند.

11. کلیسای متدیست شهر

گاری – ایالت ایندیانا

ترکیب رویایی تراکتورسازی , رویایی ترین برج ها در تهران , مکان رویایی

کارخانه استیل ایالت متحده آمریکا، در سال 1920 میلادی برای ساخت این کلیسا زیبا با سبک معماری گوتیک حدود 385 هزار دلار هزینه پرداخت کرده بود. اما اکنون این کلیسا به خاطره ها پیوسته و فقط خرابه ای از آن باقی مانده است.

12. گورستان کشتی

Nouadhibou  - موریتانی

شهر سبز رامسر جاذبه ای توریستی با امکانات رویایی , رویایی ترین برج ها در خیابان الهیه تهران , پاریس شهری رویایی

دومین شهر بزرگ موریتانی، بزرگ ترین گورستان کشتی های جهان را دارد. اسکله این شهر خانه بیش از 300 کشتی زنگ زده و قدیمی است. دارندگان کشتی های قدیمی می توانند آنها را در اینجا دفن کنند.

13. Balestrino

ایتالیا

اشیانک ماه عسل رویایی , شهرهای متروکه ای که تبدیل به جاذبه های گردشگری شدند , فیلم فانتزی رویایی

این دهکده بسیاری زیبای ایتالیایی در قرن 12 میلادی به راهبان سن پیترو دیمونتی تعلق داشت. این روستا مملو از درختان زیتون بوده است. در اواخر قرن 19 میلادی، هنگامی که زمین لرزه بزرگی در این منطقه رخ داد، ساکنین آن آنجا را ترک گفتند. خانواده هایی که همچنان مانده بودند، در سال 1953 میلادی به دلیل ناپایداری های جغرافیایی آنجا را ترک کردند.

14. فرودگاه بین المللی نیکوسیا

نیکوسیا – قبرس

ساحل رویایی , چگونه شغل فعلی خود را به شغل رویایی مان تبدیل کنیم؟ , شهر های متروکه

این فرودگاه در حال حاضر به صورت متروکه باقی مانده است. رستوران، کانتر چک بلیط ها، سالن انتظار و ... همه چیز در این رستوران از سال 1974 میلادی تاکنون به همان ترتیب قدیمی باقی مانده اند. دلیل متروکه شدن این فرودگاه، حمله ترکیه به قبرس در آن سال ها بود.


ویدیو : متروکه های رویایی و اسرارآمیز