مبادله 48 ایرانی با 2130 زندانی مخالف اسد : ایرانی ربوده شده در سوریه تا چند ...


ایرانی ربوده شده در سوریه تا چند ساعت دیگر آزاد می شوند. عصر ایران: 48 ایرانی ربوده شده در سوریه تا چند ساعت دیگر آزاد می شوند.

"بولت ایلدرم" رئیس سازمان امداد و نجات ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد: میانجیگری ترکیه و قطر برای آزادی 48 ایرانی در اختیار مخالفان در سوریه موفقیت آمیز بود.


وی افزود: براساس توافق انجام شده، حکومت سوریه 2130 نفر را از زندان های خود آزاد خواهد کرد و در مقابل، مخالفان اسد نیز 48 ایرانی در اختیار خود را آزاد می کنند. در میان آزاد شدگان از زندان حکومت سوریه، چند شهروند ترک نیز وجود دارد.

8 چهره معروف ایرانی که واقعا زندانی شدند , دانلود فیلم ایرانی , فیلم ایرانی

ایلدرم که برای انجام فعالیت های مربوط به مبادله زندانیان در دمشق حضور دارد به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: مبادله زندانیان میان حکومت سوریه و مخالفان تا چند ساعت آینده انجام خواهد شد. در این چارچوب 2130 نفر از زندانیان در اختیار دولت سوریه با 48 ایرانی دربند مخالفان اسد مبادله می شوند.

وی با توصیف این مبادله زندانیان با عنوان "پیروزی دیپلماسی انسان دوستانه" افزود: این مبادله با تلاش های میانجیگرایانه قطر و ترکیه عملی می شود. تلاش ها برای مبادله این زندانیان از مدت ها پیش آغاز شده بود.

48 ایرانی در مرداد 1391 در مسیر دمشق به فرودگاه بین المللی این شهر، به دست مخالفان حکومت سوریه ربوده شدند.



گروگانان ایرانی در سوریه آزاد شدند


خبرگزاری ایسنا: زائران ایرانی گروگان گرفته شده در سوریه آزاد شدند.

 منابع خبری از آزادی 48 زائر ایرانی که اوایل مرداد 91 به دست شورشیان سوری گروگان گرفته شده بودند خبر می‌دهند.

روزنامه وطن، چاپ ترکیه نیز نوشت: 48 زائر ایرانی که در سوریه از سوی مخالفان سوری دستگیر شدند، با میانجی‌گری ترکیه و قطر آزاد شدند.


ویدیو : مبادله 48 ایرانی با 2130 زندانی مخالف اسد