مایکروسافت اعلام کرد ویندوز ۱۰ موبایل نسخه‌ی ۶۴ بیتی در راه است : ماه گذشته، ...



مایکروسافت و شروع آپدیت سالانه ویندوز 10 موبایل از 19 مرداد , نسخه ویندوز اینستاگرام , دانلود ویندوز 10 از سایت مایکروسافت

ماه گذشته، بالاخره پس از کلی انتظار، مایکروسافت آپدیت ویندوز ۱۰ را برای گوشی‌های ویندوز ۸٫۱ منتشر کرد.

 این آپدیت گوشی‌هایی مثل لومیا ۴۳۰، ۴۳۵، ۵۳۲، ۶۳۵، ۶۴۰، ۷۳۵، ۸۳۰ و ۹۳۰ را ساپورت اولیه می‌کرد. برای دریافت ویندوز ۱۰ باید ابتدا اپلیکیشن UpdateAdvisor مایکروسافت را از ویندوز استور دریافت، گزینه‌ی Enable Windows 10 Upgrade را انتخاب کرده و در صفحه‌ی بعد، پس از دریافت پیغام Ready to Upgrade، ویندوز ۱۰ موبایل را دانلود کنید.

آپدیتی که منتشر شد، نسخه‌ی ۳۲ بیتی از این سیستم‌‌عامل بود که باعث مایوس شدن کاربران ویندوز موبایل شد. چرا که بعضی گوشی‌ها، تراشه‌ی اسنپ‌دراگون دارند و سیستم‌‌های عامل ۶۴ بیتی را ساپورت می‌کنند. خبر خوب این است که مایکروسافت از طریق وب‌سایت «ویندوز سنترال» (Windows Central) تایید کرد که ویندوز ۱۰ موبایل نسخه‌ی ۶۴ بیتی هم به زودی در دسترس خواهد بود.

این موضوع در مقاله‌ای توسط مایکروسافت مطرح شد. این مقاله در اصل در تجلیل از «دیو کاتلر» ۷۴ ساله، عضو ارشد فنی مایکروسافت، خوانده شد که در «موزه‌ی تاریخ کامپیوتر» هم به خاطر زحمات‌اش در صنعت کامپیوتر و با مایکروسافت از او یاد می‌شود. این مقاله از نقش کاتلر در توسعه‌ی مایکروسافت به سوی سیستم‌های ویندوز ۶۴ بیتی یاد کرد و در قسمتی از این مقاله گفت: “در گذشته، بعضی‌ها مایکروسافت را به خاطر سیستم‌عامل ۶۴ بیتی زیر سوال بردند؛ امروزه نه تنها اغلب کامپیوترها ۶۴ بیتی هستند بلکه گوشی‌های‌مان هم به‌زودی سیستم‌عامل ۶۴ بیتی خواهند داشت.”

 

اخبار تکنولوژی - دیجی کالا


ویدیو : مایکروسافت اعلام کرد ویندوز ۱۰ موبایل نسخه‌ی ۶۴ بیتی در راه است