ماهیت "فنی‌حرفه‌ای" و "علمی‌کاربردی" در تضاد است :  اخباردانشگاه - ماهیت "فنی‌حرفه‌ای" ...



ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی , ثبت نام علمی کاربردی , ثبت نام علمی کاربردی 95


 اخباردانشگاه - ماهیت "فنی‌حرفه‌ای" و "علمی‌کاربردی" در تضاد است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:اقدام اخیر وزارت علوم در انتخاب رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای به عنوان سرپرست دانشگاه علمی‌کاربردی و سپس طرح موضوع ادغام این دو دانشگاه غیر اصولی و خلاف قانون است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: اقدام اخیر وزارت علوم در انتخاب رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان سرپرست دانشگاه علمی کاربردی و سپس طرح موضوع ادغام این دو دانشگاه غیر اصولی و خلاف قانون است.

وی گفت: ماهیت تاسیس این دو دانشگاه کاملا متفاوت است به گونه‌ای که روند جذب دانشجو و پذیرش دانشجو نیز در این دو دانشگاه فرق می کند.


ادغام این دو دانشگاه یعنی تغییر سرنوشت افرادی که با هدفی متفاوت وارد این دو دانشگاه شده‌اند.


نماینده مردم کرمان درمجلس با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای از هنرستان جذب می‌شوند اما دانشجویان علمی و کاربردی به صورت غیر انتفاعی تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد:تفاوت‌های این دو دانشگاه به لحاظ عملکردی به حدی است که اصلا نمی‌توان آن را تبدیل به یک دانشگاه واحد نمود، ضمن اینکه در دانشگاه علمی‌کاربردی رشته‌های تحصیلی کاملا بر اساس اعلام نیاز سازمانها و نهادها تعریف می‌شود اما در دانشگاه فنی حرفه‌ای رشته‌ها مشخص شده و با مجوز دائمی هستند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تصریح کرد: به هر جهت طرح این موضوع از دید مجلس غیرقانونی و غیر منطقی است و وزارت علوم باید از طرح موضوعات حاشیه ساز و غیر علمی خودداری کند.
 اخباردانشگاه - باشگاه خبرنگاران


ویدیو : ماهیت "فنی‌حرفه‌ای" و "علمی‌کاربردی" در تضاد است