مالیدن چشم باعث چروك می‌شود؟ : بعضی از باورهای غلط آنقدر بین خانم‌ها رواج ...


بعضی از باورهای غلط آنقدر بین خانم‌ها رواج دارد كه آدم شاخ در می‌آورد! باید بدانید این باورها هیچ پایه علمی ندارند. 9 باور اشتباه كه اغلب خانم های جوان برای زیبایی بیشتر به آنها عمل می‌كنند را بخوانید.  احتمالا تا به حال برای شما پیش آمده است كه مادربزرگ‌تان یا یكی از بزرگ‌تر‌های فامیل به شما دستورالعملی را توصیه‌ كرده‌اند تا مشكلی را حل كنید. خیلی‌اوقات این توصیه‌ها و روش‌های قدیمی جواب می‌دهد، ولی گاهی هم نه تنها فایده‌ای ندارد بلكه وقت شما را هم می‌گیرد و حتی باعث می‌شود شما به‌دنبال راه‌حل دیگری نروید و در نتیجه مشكل‌تان همچنان ادامه پیدا می‌كند. گاهی آنقدر چنین توصیه‌هایی دهان‌به‌دهان می‌گردند كه كاملا عوض می‌شوند. اگر بدانید كدام یك از این توصیه‌‌های قدیمی درست است و كدام یك نه، می‌توانید به‌راحتی بهترین راه حل را انتخاب كنید. در این مطلب شما را با 01 باور نادرست در رابطه با زیباشدن آشنا می‌كنیم، مسلما دانستن آن‌ها برای شما جذاب خواهد بود.

ایا مالیدن بابونه باعث به صورت باعث زیبایی میشود , باعث , آیا خوردن اسپرم باعث حاملگی میشود



   می‌توانید به‌طور كامل از سلولیت رها شوید

سلولیت به تجمع بد‌شكل چربی‌هایی گفته می‌شود كه در سوخت‌و‌ساز آن‌ها اختلال به‌وجود آمده است. ‌این چربی‌ها به همراه برخی مواد سمی زیر پوست رسوب می‌‌كنند؛ این مشكل بیشتر در خانم‌ها رایج است. اگر فرورفتگی‌هایی با ظاهر پوست پرتقالی در پا‌ها و ران‌های‌تان وجود داشته باشد به آن سلولیت گفته می‌شود. متاسفانه یك راه‌حل قطعی برای از بین بردن كامل این مشكل وجود ندارد، حتی لیپوساكشن نیز نمی‌تواند پوست شما را به حالت قبل بازگرداند، اما می‌توان با استفاده از راه‌هایی كمی از شدت آن كم كرد تا كمتر روی پوست نمایان باشند. كرم‌های سفت كننده‌ای كه كافئین دارند، می‌توانند تا حدی پوست را سفت‌و‌نرم ‌كنند. حتی استفاده از یك مرطوب‌كننده معمولی نیز می‌تواند بسیار كمك‌كننده باشد، چون پوست را آبرسانی كرده و با كمی متورم كردن پوست باعث می‌شود سلولیت كمتر خود را روی پوست نشان دهد.



   نوشیدن آب پوست را از خشكی نجات می‌دهد

آنچه می‌تواند باعث رطوبت پوست شود روغن و چربی است نه آب. به‌طور حتم، نوشیدن آب به ارگان‌های اصلی بدن كمك می‌كنند كه بهتر فعالیت كنند وقتی كم آبی در بدن فرد خیلی شدید شود ؛احتمال دارد روی چهره فرد تاثیر بگذارد یعنی اینگونه نیست كه كم آب خوردن به راحتی اثرخودش را روی پوست نشان دهد. جالب است بدانید بسیار پیش می‌آید فرد روزی 8 لیوان آب بنوشد ولی باز پوست او بسیار خشك به‌نظر برسد.



نکته - ‌اگر می‌خواهید ناخن‌های‌تان همیشه رنگ طبیعی خودشان را حفظ كنند، قبل از زدن رنگ دلخواه‌تان، یك لاك بی‌رنگ روی  ناخن‌ها بزنید



    مرطوب‌كننده روی صورت، مانع چروك می‌شود

خیلی‌اوقات پیش آمده است كه شنیده‌ایم استفاده از كرم مرطوب‌كننده یا وازلین می‌تواند از پوست مقابل پیری محافظت كند و اجازه ندهد كه پوست چروك شود، اما این فرضیه اصلا درست نیست. وقتی پوست پیر می‌شود، توانایی خود را برای به‌دست‌آوردن رطوبت از دست می‌دهد در نتیجه ظاهری خشك و پیر پیدا می‌كند. كرم مرطوب‌كننده یا وازلین می‌توانند، باعث شوند كه چروك‌ها كمتر خود را روی پوست نشان دهند، چون رطوبت پوست را افزایش می‌دهند در نتیجه خطوط روی صورت كمتر خودشان را نشان می‌دهند ولی به هیچ‌وجه مرطوب‌كننده نمی‌تواند از پیری پوست جلوگیری كند و فقط باعث كمتر نشان دادن این پیری می‌شود.



کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو میشود , زایمان طبیعی باعث گشادی واژن میشود؟ , آهنگی که باعث خودکشی شد

    اگر همیشه لاك بزنید، ناخن‌های‌تان زرد می‌شود

البته این جمله تا حدی درست است ولی با رعایت راه‌حل ساده‌ای می‌توانید هرچقدر دل‌تان می‌خواهد از لاك استفاده كنید، بدون این‌كه نگران رنگ گرفتن ناخن‌ها باشید. روی سطح ناخن شما پر از منافذ است در نتیجه این منافذ می‌توانند رنگدانه‌ها و مواد رنگی موجود در لاك را جذب كنند. لاك‌های تیره‌تر به‌خصوص قرمز رنگ رنگدانه‌های بیشتری دارند در نتیجه ناخن‌های شما را بیشتر لك می‌كنند. ‌اگر می‌خواهید ناخن‌های‌تان همیشه رنگ طبیعی خودشان را حفظ كنند، قبل از زدن رنگ دلخواه‌تان، یك لاك بی‌رنگ روی ناخن‌ها بزنید.



   می‌توان منافذ پوستی را كوچك كرد

باید بدانید واقعا كوچك‌كردن منافذ پوستی ممكن نیست اما می‌توانید كاری كنید كه این منافذ كوچك‌تر به‌نظر برسند. مثلا استفاده از سفیده تخم‌مرغ می‌تواند بسیار موثر باشد چون سفیده تخم‌مرغ، پوست را سفت می‌كند در نتیجه این منافذ پوستی كمتر خود را نشان می‌دهند اما این تاثیر كوتاه مدت است و اگر می‌خواهید اثر آن را زیاد كنید باید به‌طور مداوم از آن استفاده كنید.شما باید با توجه به نوع پوست خود، سفیده تخم‌مرغ را با مواد دیگر مخلوط كنید و به‌صورت ماسك به‌صورت‌تان بزنید مثلا می‌توانید سفیده تخم مرغ را با همان مقدار الكل طبی (الكل سفید) مخلوط كنید و آن را با نوك انگشتان خود بردارید، روی پوست بگذارید و ماساژ دهید یا.....



     تیغ، موها را ضخیم‌تر می‌كند

تا وقتی شما مو را كوتاه نكرده‌اید، تغییری در ظاهر آن مشاهده نمی‌كنید. مو در نزدیكی ریشه ضخیم‌تر از جاهای دیگر است و به مرور به سمت نوك مو نازك‌تر می‌شود. وقتی شما با تیغ مو را شیو كنید، در واقع مو را در نزدیكی ریشه قطع كرده‌اید و مو از همین قسمت ضخیم شروع به رشد می‌كند‌ در نتیجه ضخیم‌تر به‌نظر می‌رسد، اما باید بدانید استفاده از تیغ هیچ تغییری در ضخیم بودن، رنگ‌ و زیادشدن موها ایجاد نمی‌كند.



مالیدن سینه , سوتی عروس خانوم که باعث شد فردای عروسی داماد طلاقش بده , ایا افتادگی رحم باعث نازایی میشود

  مالیدن چشم‌ها، باعث چروك می‌شود

می توانید مطمئن باشید مالیدن چشم‌ها هنگامی كه خیلی خسته‌اید، ‌باعث چروك شدن چشم‌های‌تان نمی‌شود. اما باید توجه كنید حركات تكراری در عضلات صورت مثل خندیدن یا اخم كردن می‌تواند سبب شود، تولید كلاژن پوست كاهش پیدا كند در نتیجه به مرور زمان چروك‌ها به‌وجود بیاید ولی اینكه گمان كنید به دلیل مالیدن چشم‌ها یا دست كشیدن به پوست،  چروك‌ها بیشتر می‌شوند تصور نادرستی است.



آیا دندان درآوردن باعث تب در کودک می شود؟ , این مواد غذایی باعث کسالت و خستگی می‌شوند , گردو باعث جوش میشود

روغن زیتون ترك‌های پوست را كم می‌كند

متأسفانه، این جمله نیز درست نیست. ترك‌های پوستی زمانی به‌وجود می‌آیند كه پوست در یك مدت زمان كوتاه، ناگهان منبسط و كشیده می‌شود(مثل دوران بارداری) به‌طور معمول تولید كلاژن و فیبرهای الاستین می‌تواند سبب بهبود این ترك‌ها شود. البته ترك‌های پوستی به واسطه وراثت نیز می‌توانند منتقل شوند. این ترك‌های پوستی زیر لایه بیرونی پوست به‌وجود می‌آیند و هیچ وقت روغن زیتون به این لایه پوست دسترسی ندارد در نتیجه نمی‌تواند بهبود در ترك‌ها به‌وجود بیاورد. تنها كاری كه روغن زیتون می‌تواند برای پوست شما انجام دهد تخفیف خارش پوست ناشی از كشیدگی است.



موی سفید را نكنید چون 10 برابر می‌شود

این باور كاملا نادرست است، به‌طور كلی، وقتی مویی از ریشه كنده می‌شود شروع به رشد مجدد می‌كند مگر اینكه به دلایلی خاص این اتفاق نیفتد. سفید‌شدن موها یك امر طبیعی است كه با بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد و علت این پدیده، كاهش فعالیت سلول‌های ملانوسیت یا سلول‌های حاوی رنگدانه مو‌ست. كندن یا قیچی كردن موهای سفید به هیچ وجه باعث زیاد شدن آنها نمی‌شود. ولی به‌دلیل فشار وارد آمده بر پوست سر و مو، توصیه می‌كنیم این كار را انجام ندهید. با كندن موی سفید، مجددا در همان مكان، موی سفید جدیدی رشد خواهد كرد و تعداد آن زیادتر نمی‌شود.

منبع : مجله سیب سبز


ویدیو : مالیدن چشم باعث چروك می‌شود؟