مالدیو سرزمین جزیره ها : مالدیو را خیلی ها بهشت زمین می دانند. با داشتن آب ...



مالدیو را خیلی ها بهشت زمین می دانند. با داشتن آب های آبی رنگ درخشان، سواحل شنی فوق العاده و از همه مهم تری مهمان نوازی و صمیمیت مردم محلی، به راستی که مالدیو به انتخاب برخی از تازه عروس ها برای گذراندن ماه عسل، غواص ها و حتی علاقه مندان به آفتاب تبدیل شده است.

جزیره مالدیو , جزیره مالدیو در کجاست , مالدیو مالدیو با داشتن آب های آبی رنگ درخشان و سواحل شنی فوق العاده انتخاب مناسبی است برای سفر

 

مالدیو سرزمین جزیره هاست؛ جزیره هایی کوچک که با فاصله های کمی از هم این کشور را می سازند. شاید بتوان این کشور را آرام ترین جای کره زمین نامید. با وجود شور و هیجانی که در ساحل بعضی از این جزیره ها برپاست، باز هم آرامش آبی اقیانوس بر تمام این ها چیره می شود.

از ملزومات اصلی سفر ارزیابی هزینه های آن است. باید توجه کنیم که می خواهیم تا چه حد برای سفر هزینه کنیم و اولویت هزینه ها در طول سفر چیست. چگونگی تامین وعده های غذایی از مهم ترین بخش های ارزیابی هزینه های سفر است. اینکه چطور خرج کنیم تا هم اصطلاحا گرسنه نمانیم و هم پول کافی برای فعالیت های دیگری که برای آنها برنامه ریزی کرده ایم، داشته باشیم.

رستوران های مالدیو

رستوران Subsix، مکانی رویایی در عمق آب های مالدیو

حتما رستوران های زیرآبی زیادی را دیده اید اما این رستوران کاملا از آنچه به چشم یا در عکس ها مشاهده کرده اید، متفاوت است. با افتتاح این رستوران زیرآبی میهمان ها می توانند در عمق اقیانوس، در حالی که با آب های زلال جزیره مالدیو احاطه شده اند، غذای خود را میل کنند. این رستوران که «Subsix»  نام گرفته، مکانی رویایی اما قابل دسترس است. توریست ها برای رفتن به رستوران Subsix که 500 متر از ساحل فاصله دارد، از قایق موتوری استفاده می کنند و به محض ورود با راه پله ای سه لایه رو به رو می شوند.

لیگ جزیره , جزیره کیش , قصه های جزیره رستوران Subsix، مکانی رویایی در عمق آب های مالدیو


1بالای سر آنها نیز لوسترهایی انتزاعی به سبک ایتالیایی طراحی شده که مانند مرجان ها و ستاره های سفید می درخشند. رستوران زیرآبی «Subsix» مکانی است که می توان بدون ماسک و پوشیدن لباس غواصی یا شنا، به صخره های کف آب دست پیدا کرد. شگفتی و شور و شوق میهمان ها از همان نخستین لحظات ورود به رستوران Subsix آنقدر زیاد است که می توان گفت که این رستوران یکی از منحصر به فردترین مکان های موجود در جهان است.

رستوران زیرآبی هتل کنراد، جزیره رنگالی، مالدیو

 این رستوران در یک جزیره خصوصی در وسط اقیانوس هند واقع شده است. در واقع 12 رستوران، کافی شاپ و ویلای آبی برای مهمانان مهیا شده است. یک محل اختصاصی نیز برای علاقه مندان به پنیر در آنجا وجود دارد که در آن 101 نوع پنیر از باکیفیت ترین پنیرهای جهان وجود دارد. اما این مجموعه به رستوران ایتها (Ithaa) معروف است. رستوران اینها در حقیقت نخستین و تنها رستوران تمام شیشه ای زیرآبی جهان است.

سرزمین عجایب , جزیره هرمز , اندروید سرزمین موبایل   رستوران زیرآبی هتل کنراد، جزیره رنگالی، مالدیو


این رستوران با سطح آب پنج متر فاصله داشته و نمایی 360 درجه از زندگی دریایی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می کند. اینها در زبان مالدیوی معنای «مادر مروارید» را می دهد. طراحی این رستوران نیز از طراحی معاصر اروپا وام گرفته شده است. برای ناهار می توان غذایی سبک مانند سوپ لوییا سبز، سالاد انبه سبز و پاپایا به همراه موس شکلات تلخ میل کرد. انواع نوشیدنی و غذاهای دیگر نیز در این رستوران یافت می شد.

غذاها: غذاهای دریایی، غذاهای بین المللی
این رستوران با فضایی رویایی می تواند خاطره ای دل انگیز را برای شما درست کند. معماری درآمیخته با طبیعت، چشم اندازهای طبیعی زیبا، با غذاهای دریایی خوشمزه این رستوران می تواند جزو خاطرات به یاد ماندنی شما باشد.

رستوران زیر آب

 جزیره قشم , جزیره هنگام , جزیره موریس  

در این رستوران زیر آب هنگام سرو غذا عبور ماهی ها را در اطراف خود می بینید

 

  این رستوران زیر آب است. شما هنگام سرو غذا عبور ماهی ها را در اطراف خود می بینید و همزمان می توانید از غذاهای خوشمزه این رستوران بهره مند شوید.

واقع در: Kihavah Huravalhi

رستوران The Kitchen

 سرزمین موج های آبی , جزیره , سرزمین موجهای آبی  

رستوران The Kitchen

 
این رستوران مشرف به کانال Kandooma است. شما می توانید غذاهای سبک خاص این رستوران را که مخصوص سرآشپزهای این رستوران است، در محیطی دل انگیز و زیبا میل کنید. غذاهای این رستوران اغلب غذاهای آسیایی است.

واقع در: Kandoomaafushi Island

غذا در مالدیو
در بیشتر هتل های مالدیو، رستوران هم پیدا می شود. در این رستوران ها معمولا غذاهای اروپایی و آسیایی پرطرفدار سرو می شود و اغلب، صبحانه هم دارند. بعضی رستوران ها بوفه شام را هم با هزینه اتاق حساب می کنند، اما بابت آب و این جور چیزهای اضافه، جداگانه پول می گیرند. محوریت غذا در مالدیوی روی ماهی (به خصوص ماهی تن) است و متاثر از ذائقه غذایی سریلانکا و هند جنوبی قرار دارد. خوراک ها عمدتا گرم، تند و با ادویه های مختلف به خصوص نارگیل بوده و نوع سنتی آن شامل برنج، ماهی پاک کرده، لیمو ترش، چیلی و پیاز است.

در مالدیو چه بخوریم؟
یکی از لذت بخش ترین تجربه های سفر به مالدیو استفاده از غذاهای متنوع این منطقه است، به نحوی که بسیاری از جمعیت گردشگر در این کشور سراغ غذاهای بومی می روند و همین موضوع نیز موجب ایجاد رستوران های متعدد در سطح جزایر شده است. صبحانه در مالدیو عالی است و می توان به سرو انواع میوه های تازه، ماست، سالاد، دانه های روغنی و... اشاره کرد. برای شام، می توان از بوفه با منوی باز از انواع غذاهای هندی، مالدیوی و ایتالیایی و... استفاده کرد.

همچنین، دو رستوران ویژه با محیطی آرام و رمانتیک در کنار دریا با بهترین نوشیدنی ها و انواع غذاهای گریل و دریایی که صرف شام را در زیر نور ستاره ها به ویژه زمانی که هوا گرم است، لذت بخش می کند، در دسترس مسافران قرار دارد. از مشهورترین غذاهای مالدیوی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ماس هونی: مشهورترین صبحانه مالدیو غذای ماس هونی است که مواد اصلی آن را ماهی دودی، پیاز و نارگیل تشکیل می دهد. این مواد به کمک ادویه های خاصی پخته شده و به عنوان یکی از محبوب ترین غذاها در میان گردشگران شناخته می شود.

 

  جزیره بالی , سه بیگانه در سرزمین ناشناخته , جزیره برمودا

یکی از لذت بخش ترین تجربه های سفر به مالدیو استفاده از غذاهای متنوع این منطقه است

 

بامبو کی لو هیتی: این مورد بیشتر به یک میان وعده شباهت دارد، زیرا در حقیقت می توان آن را یک نوع نان به حساب آورد، این نان ویژه با ادویه کاری و میوه های تازه فرآوری شده و در ماهی تابه های مخصوصی سرخ می شود. محبوبیت این غذا به حدی است که تقریبا در تمامی رستوران های مالدیو می توان به آن دسترسی داشت.

باجیا: یک نوع شیرینی محلی مالدیو است که با ماهی پخته و نارگیل تهیه می شود و بین بومیان و گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است.

جزیره فی فی , اخبار لیگ جزیره , پایتخت مالدیو باجیا: یک نوع شیرینی محلی مالدیو است

 

فیهونو ماس: این غذا از ماهی های دریایی کباب شده تشکیل می شود که البته پیش از کباب شدن در سس ویژه ای که ماده اصلی آن فلفل قرمز است، خوابانده می شود. 

 

سریال سرزمین آهن , سرزمین آهن , سریال سرزمین کهن فیهونو ماس غذای خصوص مالدیو است که از ماهی های دریایی کباب شده تشکیل می شود

 
گولا: دیگر شیرینی مشهور این کشور گولا نام دارد که درواقع بیشتر به کوفته های ماهی شباهت دارد.

کیمیا: این غذا به صورت رولت های ماهی سرو می شود که البته این رولت ها باید تا حد امکان سرخ شده و برشته باشند.

کولی بورکیبا: این مورد شاید برای ما ایرانیان بسیار عجیب باد ولی در کشور مالدیو به عنوان یکی از مشهورترین غذاها شناخته می شود. کولی بور کیبا یک نوع کیک است که ماده اصلی آن را ماهی و ادویه تند تشکیل می دهد.     

جزیره گوا , کیبورد جزیره ای , جزیره سنتینل شمالی کولی بورکیبا در کشور مالدیو به عنوان یکی از مشهورترین غذاها شناخته می شود

  

ماسروشی: ماس هونی در نان های ویژه ای به نام روشی پیچیده شده و در فر قرار می گیرند تا این غذای محبوب تهیه شود. درباره یک وعده غذایی زیر آب چقدر فکر کرده اید؟ عجیب است ما اصلا غیرممکن نیست. می توانید یک وعده شام یا ناهار را با منظره عمق اقیانوس ها در حالی که انواع موجودات دریایی اطراف شما را پر کرده اند، نوش جان کنید. البته برای این موضوع باید چمدان ها را ببندید و سفر کنید. اگرچه می توانید نمونه های این رستوران های زیر آب یا آکواریومی را در همه جای دنیا پیدا کنید.

منبع:هفته نامه اوقات خوش


ویدیو : مالدیو سرزمین جزیره ها