ماجرای نواری که دولت خبر آن را تکذیب کرد : ماجرای نواری که دولت خبر آن را تکذیب ...



ماجرای بدهی میلیاردی پسر علی پروین به دولت  , هفته دولت , ماجرای سعید طوسی

ماجرای نواری که دولت خبر آن را تکذیب کرد

در حالی که ریاست جمهوری تاکید دارد این خبر برای امنیتی کردن فضای انتخابات منتشر شده است و عدم برخورد با منتشر کنندگان این خبر را دلیل رابطه آن با محافل خاص می‌دانند، «سناریوی دولت را افشا كردیم» عنوان مطلبی است که روزنامه قانون در این مورد منتشر کرده است.

تابناک نوشت: بیشتر روزنامه‌های امروز به تکذیبیه دفتر ریاست جمهوری در بازه خبر با موضوع «نوار 8 میلیونی رئیس‌جمهور...» اشاره کرده و آن را در میان اخبار مهم خود قرار داده‌اند.

بر این اساس مركز روابط عمومی‌دفتر رئیس جمهور در تكذیبیه‌ای كه روی پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری قرار گرفته، نوشت: در پی انتشار مطلبی غیرواقعی و دروغین با موضوع «نوار 8 میلیونی رئیس‌جمهور...» توسط یكی از سایت‌های خبری كه گرایشات خاص سیاسی آن بر همگان آشكار است صراحتا تاكید می‌شود كه اصل موضوع مطرح شده در آن و آنچه به رئیس‌محترم جمهور نسبت داده شده است كاملا بی اساس و كذب محض است.

در ادامه این اطلاعیه امده است: اگرچه این مطلب پس از مدت كوتاهی از انتشار بلافاصله از خروجی سایت مذكور حذف شد، اما انتشار آن یك هدف بیشتر ندارد كه همانا زیر سوال بردن سلامت انتخابات 88 و مخدوش نشان دادن انتخابات آتی ریاست جمهوری با هدف ایجاد نگرانی در مردم نسبت به حفظ آرای‌شان و در نتیجه كاهش مشاركت و از بین بردن زمینه‌های خلق حماسه است.

انتشار دهندگان چنین مطالبی همچنین به دنبال ایجاد پیامدهای سوء نسبت به نتیجه آرای انتخابات، التهاب آفرینی و مقدمه سازی برای بلوا و آشوب هستند همان برنامه و سناریویی كه قبلا هم -پیش از برگزاری انتخابات 88- از سوی برخی افراد و محافل سیاسی مطرح و بعد از انتخابات به اجرا درآمد. مركز روابط عمومی‌دفتر رئیس‌جمهور همچنین ضمن تاكید بر كذب و دروغین بودن این مطلب، دستگاه‌های مسئول را موظف به رسیدگی به این موضوع و اطلاع رسانی كافی به مردم در این زمینه‌ دانسته است.

در حالی که ریاست جمهوری تاکید دارد این خبر برای امنیتی کردن فضای انتخابات منتشر شده است و عدم برخورد با منتشر کنندگان این خبر را دلیل رابطه آن با محافل خاص می‌دانند، «سناریوی دولت را افشا كردیم» عنوان مطلبی است که روزنامه قانون در این مورد منتشر کرده است.

سردبیر این سایت در گفت‌و‌گو با قانون در این باره گفته است: روز شنبه مطلبی در سایت بازتاب امروز منتشر شد كه در آن سناریوی تیم انتخاباتی آقای احمدی نژاد افشا شده بود . وی اضافه كرد: بر اساس این سناریو قرار بود در صورت رد صلاحیت آقای مشایی نواری از سوی دولت منتشر شود كه در آن ادعاهایی در مورد انتخابات 88 مطرح شده است .

صادقی با تاكید بر اینكه ما هیچوقت مدعی صحت چنین نواری نشده ایم، یادآور شده: ما گفتیم كه یا نوار وجود خارجی دارد و این‌كار برای فشار به نهادهای ذی‌ربط صورت می‌گیرد. یا نوار ساختگی است و برای عملیات جنگ روانی مطرح می‌شود یا اینكه این نوار بخشی از واقعیت است و كل واقعیت نیست .

وی در ادامه تاكید كرد: بر اساس تحلیل ما صحت چنین نواری بعید بود و حال كه نهاد ریاست جمهوری بعد از 48 ساعت سكوت واكنش نشان داده است نشان می‌دهد كه اینها غافلگیر شده و سناریو ایشان سوخته است.

وی با اشاره به یكی از صفحات فیس بوك وابسته به جریان انحرافی گفت : در این صفحه كه با اطلاع دقیق ما توسط افراد بسیار نزدیك به راس هرم جریان انحرافی اداره می‌شود از نوار مكالمه با فرزندان مقامات عالی رتبه نظام سخن به میان آمده و اشاره شده است كه این نوار هم در صورت رد صلاحیت مشایی منتشر خواهد شد .

بدین ترتیب معلوم می‌شود كه نوارسازی یكی از پروژه‌های اصلی دولت برای جنجال آفرینی است كه با افشاگری ما تا حدود زیادی خنثی و به یك برگ سوخته تبدیل شد./تابناک

 

 


ویدیو : ماجرای نواری که دولت خبر آن را تکذیب کرد