ماجرای عکس شگفت انگیز «رد بهشت» : رد بهشت نام عکس شگفت انگیزی است که چند سال ...


رد بهشت نام عکس شگفت انگیزی است که چند سال پیش به محش انتشار در اینترنت، مشهور شد. مثل خیلی چیزهای دیگر، منبع این عکس هم گم شد و هیچ کس نمی دانست که اولین بار چه کسی روی این عکس کلیک کرده و عکاس آن چه کسی بوده و اینکه آیا واقعی است یا خیر.        پادشا: رد بهشت نام عکس شگفت انگیزی است که چند سال پیش به محش انتشار در اینترنت، مشهور شد. مثل خیلی چیزهای دیگر، منبع این عکس هم گم شد و هیچ کس نمی دانست که اولین بار چه کسی روی این عکس کلیک کرده و عکاس آن چه کسی بوده و اینکه آیا واقعی است یا خیر.

یکی از چیزهایی که در اینترنت راجع به این عکس می گویند این است: «در ایرلند جایی هست که هر دو سال یک بار، ستاره ها از دهم تا هجدهم ژوئن روی خطی ردیف می شوند که به آن رد بهشت می گویند.» خیلی ها می گفتند که این غیرممکن است. بعضی ها هم می گویند که عکاس دو عکس متفاوت را در هم ادغام کرده است.

چند نوع خلقت شگفت انگیز , شارژ شگفت انگیز همراه اول , نجات شگفت انگیز هواپیما توسط وانت عکس

رد بهشت در وبلاگ ها، فیسبوک، پینترست و تامبلر پخش شد. هیچ کس اطلاع زیادی از منبع آن نداشت تا اینکه بالاخره عکاس آن پیدا شد.

بعد از یک سال گمانه زنی های مختلف، توماس زیمر، عکاس این عکس در روز 8 سپتامبر 2012 در وبلاگش پستی گذاشت و توضیحات جالبی درباره آن داد:

«بعد از اولین باری که من این عکس را آپلود کردم، بیش از 1.6 میلیون بار این عکس دیده شده. توضیحی که برای این عکس گذاشتم "رد بهشت" نبود، بلکه من زیرش نوشته بودم "خدای من، چقدر ستاره!"»

ظاهراً زیمر این عکس را در آلمان، در ساحل غربی جزیره سیلت، دریای شمال، انداخته است نه در ایرلند. قرار گرفتن ستاره ها یک تصادف بوده نه اینکه هر دو سال یکبار اتفاق بیفتد. زیمر در ماه نوامبر در این جزیره بود و در غروب آفتاب عکاسی می کرد و عکس های خوبی هم انداخت تا اینکه هوا کاملاً تاریک شد. آن شب ماه در آسمان نبود، بنابراین تصمیم گرفت که برود، چون باتری دوربینش رو به اتمام بود و خودش سردش شده بود و گرسنه بود. او وسایلش را جمع کرد تا به سمت ماشینش برود.

شگفت انگیز , مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 , فیلم جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها

همینطور که او در تاریکی راه می رفت، یک بار دیگر به آسمان نگاه کرد که در همین موقع شاهد منظره ای فوق العاده شگفت انگیز شد. او می گوید: «راه شیری درست بالای پله ها بود. دیگر تسلیم شده بودم و می خواستم آخرین تلاشم را هم بکنم و عکس آخر را هم بیندازم. یک عکس انداختم، ولی انگار چیزی کم داشت. سعی کردم با چراغ قوه پله ها را روشن کنم. بهتر شد ولی چیزی که می خواستم نبود. لازم بود که یک انسان هم در عکس باشد.»

از آنجائیکه هیچ کس آن اطراف نبود، زیمر تایمر دوربین را روشن کرد و با چراغ قوه روشن به سمت بالای پله ها دوید. زیمر متوجه نبود که وقتی او با چراغ قوه روشن در حال دویدن است، شاتر باز شده است. بنابراین دوربین در آخرین لحظه پله های زیر پای او را روشن کرده است.

او وقتی به هتل برگشت متوجه شد که چه عکس فوق العاده ای انداخته است. زیمر در جواب کسانی که می گویند این عکس دستکاری شده و فتوشاپ است می گوید: «هیچ جادوی فتوشاپی در این عکس وجود ندارد و این فقط یک عکس خوب است، نه چیز دیگری.»


ویدیو : ماجرای عکس شگفت انگیز «رد بهشت»