ماجرای سئوال از ظریف چه شد؟ :   اخبار سیاسی - ماجرای سئوال از ظریف چه شد؟/ ...



ماجرای فحاشی کواچ به ظریف , ظریف , ماجرای سعید طوسی

 

اخبار سیاسی - ماجرای سئوال از ظریف چه شد؟/ لاریجانی: نمایندگان خودشان بررسی این سوال را عقب انداختند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از عدم حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون و صحن علنی مجلس برای پاسخ به سوالش درخصوص سوء عملکرد سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها با اتباع ایرانی انتقاد کرد.

در پایان جلسه علنی نوبت صبح روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی مهدی دواتگری با اعلام تذکر آیین‌نامه‌ای گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس وزیران مکلف هستند حداقل ظرف 10 روز پس از ابلاغ سوال، در مجلس حضور یافته و به سوال پاسخ دهند، عدم حضور وزیر در کمیسیون‌ها برای پاسخ به سوال به منزله وارد بودن سوال است.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: بنده سوالی را در مورد سوء عملکرد برخی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها با اتباع ایرانی را حدود 6 ماه پیش مطرح کردم؛ آقای ظریف برای پاسخ به سوال در کمیسیون حضور پیدا نکردند، برای همین سوال به صحن علنی مجلس ارجاع شد.

نماینده مردم مراغه گفت: 2 هفته پیش این سوال در دستور کار مجلس قرار داشت که آقای ظریف به عمان سفر کردند، امروز اصلاحیه دستور کار صحن علنی به نمایندگان ارائه شد که براساس این اصلاحیه سوال بنده در دستور کار مجلس قرار داشت، به آقای فرهنگی مراجعه کردم گفتند قرار بود امروز وزیر امور خارجه برای پاسخ به سوال در مجلس حضور یابد اما آقای قشقاوی تماس گرفتند و گفتند آقای ظریف نمی‌توانند به مجلس بیایند.

دواتگری این اقدام آقای وزیر را توهین به مجلس خواهند و گفت: اینطور نمی‌شود، اگر نمایندگان قصد سوال دارند باید وزیر در مجلس حضور یابد، وزیر امور خارجه در کنار گفت‌وگوهای هسته‌ای وظایف دیگری نیز دارند.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: عدم حضور آقای ظریف در جلسه امروز برای عدم پاسخ به سوال شما نبود بلکه سوال دیگری در دستور کار مجلس قرار داشت که نمایندگان خودشان بررسی این سوال را عقب انداختند.

امروز 7 سوال 100 نماینده در دستور کار مجلس قرار داشت که قرار بود جواد کریمی‌قدوسی به وکالت از سایر نمایندگان این سوال را از وزیر امور خارجه مطرح کند که به درخواست نمایندگان بررسی این سوال عقب افتاد.

اخبار سیاسی - مهر

 


ویدیو : ماجرای سئوال از ظریف چه شد؟