ماجرای دنباله‌دار پول‌های کثیف درانتخابات! : قاچاق گسترده موادمخدر در کشور ...



ماجرای سعید طوسی , دنباله , ماجرای عباس جدیدی

قاچاق گسترده موادمخدر در کشور و تاثیر منفی آن بر زندگی میلیون‌ها ایرانی که در خانواده خود با افراد معتاد سر و کار دارند سبب شد این موضوع به مرور بدل به دغدغه بسیاری از مردم شود. بر اساس آمار رسمی نزدیک به یک میلیون و سیصدهزار معتاد در کشور وجود دارند که برخی سازمان‌های مردم‌نهاد رقم واقعی را بیشتر از این عدد می‌دانند و این افراد در زندگی 10میلیون ایرانی تاثیر مستقیم دارند.

با این حال اظهارات رحمانی‌فضلی وزیر کشور موجب نگرانی جمعی از نمایندگان مجلس شد و این افراد به دنبال طرح سوال از وزیر کشور بودند. با این حال روز چهارشنبه رئیس مجلس نیز به این موضوع واکنش نشان داد و با اینکه رحمانی‌فضلی از دوستان نزدیک وی به شمار می‌رود اما لاریجانی با انتقاد از اظهارات او خواستار روشن شدن ابعاد ورود پول‌های کثیف به انتخابات شد.

 

علی لاریجانی گفت: اگر اطلاعی از چنین انتقال پولی در انتخابات اخیر دارند که آنها را به قدرت رسانده، اعلام کنند. وی ادامه داد: این‌گونه گرد و مبهم حرف زدن چه فایده‌ای جز ایجاد شبهات بلاوجه برای کشور دارد؟ اگر کسی از این گونه اقدامات اطلاعی دارد باید در اختیار قوه قضائیه قرار دهد تا رسیدگی شود.


 پول کثیف در انتخابات؟!
با اینکه حقوق نمایندگان مجلس از نظر ریالی خیلی بیشتر از کارمندان ارشد ادارات نیست اما مردم شاهد هزینه‌های چندصد میلیونی و گاه میلیاردی برای تصاحب کرسی مجلس یا شورای اسلامی شهر و یا حتی ریاست‌جمهوری هستند و بر اساس اصلی ساده در اقتصاد این پول‌ها باید برای برندگان انتخابات «بازگشت سرمایه» داشته باشد.

 

به همین سبب وقتی وزیر کشور پرده از کثیف بودن احتمالی این پول‌ها برمی‌دارد و این گمانه را که ممکن است بخشی از گردش مالی 20 هزار میلیارد تومانی قاچاق موادمخدر در ایران، سر از ستادهای انتخاباتی درآورد را رد نمی‌کند، این صحبت با واکنش مثبت افکار عمومی مواجه می‌شود. آنچه رحمانی‌فضلی دست روی آن گذاشته است، موضوع شفافیت هزینه‌های تبلیغاتی و منشأ آن هیچ ارتباطی با ساختار نظام انتخاباتی کشور ندارد و و اینکه کاندیداهای حاضر در کارزار تبلیغاتی از کجا پول می‌آورند و چرا اینقدر دست و دلبازی می‌کنند، هیچ ارتباطی با ساختار نظام انتخاباتی کشور ندارد.

 

اگرچه عدم شفافیت مالی فعالیت‌های انتخاباتی می‌تواند نقص جدی در روند نظارت بر رقابت‌های انتخاباتی به شمار آید. چرا نباید به همان اندازه که نسبت به سوابق ومواضع سیاسی کاندیداها حساس هستیم نسبت به سوابق اقتصادی و منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی آنها حساس باشیم؟ نقصی که حالا با ورود شجاعانه‌ وزیر کشور به این عرصه می‌توان به تلاش برای رفع آن امیدوار بود.


 لاریجانی اطلاع درستی ندارد
 با این حال رحمانی‌فضلی به صحبت‌های رئیس مجلس نیز واکنش نشان داد و از آمادگی خود برای معرفی فرایند ورود پول کثیف به انتخابات سخن گفت: «درباره نظری هم که آقای لاریجانی در مجلس دادند، از آنجا که ایشان را انسانی بسیار منصف و در برخورد با مسائل جدی می‌دانم، به نظر اطلاع درستی به ایشان نداده بودند و از اصل صحبت‌هایم اطلاعی نداشته و تصور کرده بودند بنده گفتم انتخابات کنونی دچار مشکل است.

 

بنده این را نگفتم ولی به همه تذکر دادم که مواظب باشید، به هرحال حوزه قدرت حوزه مهمی است و دارندگان پول‌های کثیف می‌خواهند برای خود حاشیه امن ایجاد کنند.» وی با اشاره به اینکه گفتند «مگر در کشور قانون نداریم»، اظهار کرد: بنده نگفتم قانون نداریم،حتما کشور بر اساس قانون اداره می‌شود، ولی قانون به تنهایی کافی نیست.

 

ما قانون داشتیم اما شهرام جزایری به وجود آمد، قانون داشتیم و فساد سه‌هزار میلیاردی رخ داد، قانون داشتیم و بابک زنجانی‌ها به‌وجود آمدند. باید در کنار قانون اجرای دقیق و قوی و نظارت درست برقرار باشد. اگر اجرا، نظارت و قانون در کنار هم باشند می‌توانیم با این جریان مبارزه کنیم. دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: بنده انتظار دارم مجلس که برخاسته از متن مردم و در جهت احقاق حق مردم و تقویت نظام است با وزارت کشور همصدا شود تا بتوانیم با این جریانات پول کثیف که مقام معظم رهبری بارها و بارها تحت عنوان فساد اقتصادی از آن اسم بردند، مبارزه جدی کنیم.

 

رحمانی‌فضلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با توجه به هجمه‌هایی که اخیرا در این خصوص به شما وارد شده گزارشی درباره پول‌های کثیف دارید؟ اظهار کرد: آمادگی دارم که جریان پول کثیف و فرایند آن را هرکجا لازم باشد ارائه کنم. از همین جا اعلام می‌کنم که آماده‌ام در یک جلسه یکساعته در صحن غیرعلنی مجلس فرایند پول‌های کثیف را در اقتصاد برای نمایندگان مجلس توضیح دهم.


 اخبار سیاسی  -  آرمان 


ویدیو : ماجرای دنباله‌دار پول‌های کثیف درانتخابات!