ماجرای تخریب سینمای 70 ساله در تهران : این اتفاق به دلیل گودبرداری غیر اصولی ...


این اتفاق به دلیل گودبرداری غیر اصولی سینمای ارم در تقاطع خیابان جمهوری -لاله زار و ساخت پاساژ به جای سینما رخ داده است و این در حالی است که گودبرداری غیر اصولی و تخریب ساختمان‌های مجاور همچنان تهدیدی برای سایر ساختمان،کسبه و اهالی محل است.  خبرگزاری فارس:در نخستین روزهای سال 94 ، در تهران شاهد اتفاق دیگری در خصوص گودبرداری غیر اصولی در شهر تهران بودیم.
این اتفاق به دلیل گودبرداری غیر اصولی سینمای ارم در تقاطع خیابان جمهوری -لاله زار و ساخت پاساژ به جای سینما رخ داده است و این در حالی است که گودبرداری غیر اصولی و تخریب ساختمان‌های مجاور همچنان تهدیدی برای سایر ساختمان،کسبه و اهالی محل است.
در همین رابطه تعدادی از کسبه, اهالی محله نسبت به گودبرداری غیر اصولی از سوی مالک واکنش نشان داده و خواستار پیگیری مسئولان مربوطه در این زمینه هستند.
در حالی مجوز تخریب سینما ارم در سال‌‌های گذشته صادر شده بود که کسبه محل در همان سال‌ها نسبت به این تصمیم واکنش نشان داده‌بودند.
ماجرای حلق آویز کردن پسر 13 ساله در شرق تهران , خودکشی پسر بچه 13 ساله در شرق تهران , ماجرای مرگ دختر 13 ساله در تصادف 206 با گاردریل  اما به هر حال سینما ارم تخریب و در نهایت به دلیل گودبرداری غیر اصولی باعث صدمه زدن به سایر ساختمان‌های مجاور شده است.
سیامک شایان پور یکی از کسبه محل در رابطه با گود برداری غیراصولی ساختمان اشاره شده اظهار داشت: سینمای ارم طی سالهای گذشته توسط شخصی خریداری شد و در سال 92 مالک ساختمان اقدام به دریافت مجوز پروانه ساخت و ساز و ایجاد پاساژی در این محله نمود.
وی اضافه کرد: در سال 92 و زمانی که مالک اقدام به مجوز و ساخت پاساژ ;vد؛ تعدادی از کسبه محل اعتراضاتی را نسبت به صدور پروانه ساخت و ساز در این منطقه نمودند و در نهایت نامه نگاری‌هایی با شهرداری، شورای شهر صورت گرفت.
این کسبه محل ادامه داد: در نامه نگاری‌هایی که به شورای شهر و شهرداری انجام شد، اهالی محل و کسبه لاله‌زار نسبت به تغییر کاربری سینما و همچنین مشکلاتی که در آینده خواهد بود واکنش‌هایی را داشتند ضمن اینکه از مسئولان مربوطه خواسته شد که قبل از تخریب اقدامات لازم و ضوابط ایمنی در نظر گرفته شود.
خودکشی بچه 13 ساله در تهران , شیک ترین سینمای تهران , زندگی سخت دختر 17 ساله در تهران تصاویر  شایان‌پور گفت: سینمای ارم جزء نخستین سینماهای تهران بوده و دارای سبقه تاریخی در این زمینه بوده است و در همان نیز ما از شهرداری و سازمان میراث فرهنگی درخواست داشتیم که این سینما را حفظ و نگهداری کنند چرا که اینگونه ساختمان‌ها جزء شناسنامه‌های تهران هستند.
این کسبه محل گفت: سینمای ارم در سالهای 1320 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 85 درنهایت تعطیل شد.
وی ادامه داد: تخریب این سینما نه تنها به کسبه محل بلکه به بافت تاریخی شهر و منطقه نیز آسیب زده و این درحالی است که هیچ کس پاسخگو نیست.
این کسبه محل در ادامه با اشاره به اقدامات غیرقانونی از سوی مالک این مجموعه و گودبرداری غیراصولی آن گفت: مجوزیی که برای ساخت پاساژ در این مجموعه داده شده بود 7 طبقه بالای همکف، 1 طبقه همکف، 2 طبقه زیرزمین بوده ولی متاسفانه مالک با شهرداری توافق کرده و درنهایت پارکینگ را حذف نموده است و دوطبقه زیر زمین اضافه کرده بود.
شایان‌پور گفت: در حالی گودبرداری غیراصولی در این ساختمان انجام شده است که متاسفانه به دلیل عدم ضوابط ساخت و ساز ،‌مالک اقدام به احداث سازه‌های نگهبان ننموده و به صورت شبانه و دور از چشم ماموران اقدام به دو طبقه خاکبرداری کرده است.
حلق آویز کردن کودک 13 ساله در شرق تهران , سینمای سه بعدی در تهران , خودسوزی زن 30 ساله در بلوار کشاورز تهران  این کسبه محل در ادامه با اشاره به اتفاقاتی که برای سایر ساختمان‌های مجاور سینما صورت گرفته است گفت: متاسفانه به دلیل گودبرداری غیرقانونی تعدادی از ساختمان‌ها تخریب 100 درصد شده اند و هم اکنون بیش از 500 نفر از کسبه و کارگران به دلیل تخریب ساختمان‌هایشان سرگردان شده‌اند.
در حالی شاهد گود برداری غیر اصولی سینما ارم هستیم که در این زمینه کسبه محل طی نامه‌های به شهرداری و شورای شهر تذاکراتی را مطرح کرده بودند.
در همین رابطه روابط عمومی شهرداری منطقه 12 تهران گودبرداری غیراصولی و سهل انگاری مالک و مجریان را علت اصلی ریزش املاک مجاور سینما ارم عنوان نمود.
روابط عمومی شهرداری منطقه اضافه کرد: پس از کارشناسی به عمل آمده علت ریزش املاک مجاور سینما ارم واقع در تقاطع خیابان جمهوری –لاله زار عدم رعایت اصول ایمنی و گودبرداری غیراصولی بوده که علیرغم تذکرات لازم از سوی شهرداری ناحیه ذیربط متاسفانه از سوی مالک توجه لازم به اخطارهای مکرر صورت نگرفته و منجر به این حادثه شده است.
علی ایحال شهردار منطقه 12 با تصمیمات و اقدامات لازم در پی احقاق حقوق شهروندان و کسبه از مالک و سازمان نظام مهندسی است.


ویدیو : ماجرای تخریب سینمای 70 ساله در تهران