ماجرای انگشتر فیروزه «جین آستین» : کمتر کسی است که جین آستین را نشناسد، نویسنده ...


کمتر کسی است که جین آستین را نشناسد، نویسنده محبوب دنیای ادبیات که آثارش بارها و بارها دستمایه فیلم های بلند سینمایی و تلویزیونی قرار گرفته و چند سال پیش هم داستان زندگی خود او هم در «جین شدن» به فیلم تبدیل شد. روزنامه تماشا: کمتر کسی است که جین آستین را نشناسد، نویسنده محبوب دنیای ادبیات که آثارش بارها و بارها دستمایه فیلم های بلند سینمایی و تلویزیونی قرار گرفته و چند سال پیش هم داستان زندگی خود او هم در «جین شدن» به فیلم تبدیل شد.

به گزارش «کافه سینما»، سال گذشته در یک حراجی انگشتری طلا با نگین فیروزه که به جین آستین تعلق داشت توسط خواننده آمریکایی کلی کلارکسن خریداری شد.

انگشتر فیروزه , خواص انگشتر فیروزه , خواص انگشتر فیروزه در احادیث

کلی کلارکسن از علاقمندان این نویسنده بریتانیایی است که یک بار هم دست نوشته های جین آستین را در یک حراجی خریداری کرده بود اما بریتانیایی ها پشیمان شدند و وزیر فرهنگ بریتانیا اعلام کردکه خروج این انگشتر تا روز سی ام ماه سپتامبر از کشور ممنوع است تا شاید فردی بریتانیایی به خرید انگشتر علاقمندشود و این یادگار نویسنده بزرگ در بریتانیا بماند.

موزه جین آستین که در زادگاه نویسنده هغرور و تعصب در شهر چاوتان همپاشیر است یک فراخوان گذاشت تا بتواند 152450 پوند جمع آوری کند و انگشتر را بخرد (دقیقا مبلغ پولی که کلی کلارکسن پرداخته است). مدیر موزه فکر می کردکه به سختی بتواندصد هزار پوند جمع آوری کنند اما علاقمندان این نویسنده با این فراخوان تا امروز صد هزار پوند پرداخته اند تا میراث نویسنده هموطنشان در زادگاهش باقی بماند.

مدیر موزه در ادامه به کلی کلارکسن پیام داد که این ممنوعیت خروج انگشتر ربطی به شخص کلارکسن ندارد و علیه او نیست و این اتفاق می تواند برای هر کسی پیش بیاید. هر چند که احتمالا کلارکسن از این رویداد آزرده خاطر شده است. این انگشتر تا پیش از آن که فروخته شود یعنی تا زمان مرگ جین آستین در سال 1817 و در 41 سالگی به دلیل ابتلا به بیماری ناشناخته نزد خانواده آستین بود. پس از مرگ جین به خواهر او کاساندرا رسید و کاساندرا انگشتر را به عروس خانواده النور آستین همسر هنری تامس آستین در روز نامزدی هدیه داد. تا امروز مبلغ 103200 پوند جمع آوری شده و مدیر موزه امیدوار است به زودی مبلغ مورد نظر جمع آوری شود.


ویدیو : ماجرای انگشتر فیروزه «جین آستین»