ماجراهای عجیب و غریب «ساخت ایران» : چند روز پیش با خشایار الوند، نویسنده 5 ...


چند روز پیش با خشایار الوند، نویسنده 5 قسمت اول سری یک این سریال گفت و گویی داشتیم، او اعلام کرد قرار است در سری دوم این سریال هم با عوامل همکاری کند اما بعد از مدتی این خبر توسط منصور سهراب پور، یکی از تهیه کنندگان این کار تکذیب شد تماشا: ماجراهای عجیب و غریب «ساخت ایران» همچنان ادامه دارد. در حالی که در گفت و گویی که چند روز پیش با خشایار الوند، نویسنده 5 قسمت اول سری یک این سریال داشتیم، او اعلام کرد قرار است در سری دوم این سریال هم با عوامل همکاری کند اما بعد از مدتی این خبر توسط منصور سهراب پور، یکی از تهیه کنندگان این کار تکذیب شد و این تهیه کننده در گفت و گویی عنوان کرد: «تولید سری دوم «ساخت ایران» قطعی نشده است. اخباری هم که در گوشه و کنار شنیده می شود صرفا در حد شایعه است و من هیچ چیز را تایید نمی کنم. برنامه ریزی هایی انجام داده ایم تا قسمت آخر سری اول این سریال نهایتا تا انتهای هفته آینده به شبکه نمایش خانگی عرضه شده و بعد از آن درباره تولید سری دوم گفت و گو خواهیم کرد.»

به این بهانه با خشایار الوند، گپ و گفتی انجام دادیم. او از سری دوم این مجموعه و آخرین فعالیت های خودش برایمان گفت. الوند در رابطه با تکذیب فصل دوم «ساخت ایران» اظهار داشت: «دو سه هفته پیش که با عوامل این مجموعه صحبت می کردیم قصه ای وجود داشت و در گپ و صحبت آن روز تصمیم گرفتیم آن را در ادامه «ساخت ایران» برویم. قصه هم خیلی جالب و قابل توجه بود و می شد آن را در ادامه این مجموعه آور و کار را دیدنی تر کرد اما اینکه الان خبر از تکذیب آن را می دهند، شاید به خاطر دلایل مالی و اقتصادی فعلا از تصمیمشان منصرف شده اند.»

مکان های عجیب و غریب ایران , اسامی عجیب و غریب در ثبت احوال ایران , ساخت متون عجیب غریب

الوند ادامه داد: «آنطور که صحبت شد در این فصل نقش دکتر (با بازی بهنام تشکر) و غلامحسین (امین حیایی) باقی مانده. قرار است غلامحسین در سری دوم دستیار دکتر شود و در ادامه قصه به سمت دیگری هدایت شود. سری دوم قرار بود در ایران تصویربرداری شود اما احتمالا مقدمات مجوز و امکانات مالی فعلا عوامل را از ادامه کار بازداشته است.»

الوند درباره همکاری دوباره اش با این گروه اظهار داشت: «وقتی پیشنهاد سری دوم مطرح شد، من اصلا به اتفاق گذشته فکر نکردم چون در آن شرایط به آنها حق دادم کار در موقعیتی کلید بخورد که همه چیز در هم گره خورده بود. قرار بود یک سوپراستار در نقش فرعی بازی کند و این اصلا مناسب گلزار نبود. باید نقش به اندازه او درمی آمد و برای من هم امکان سفر و تغییر در نوشته وجود نداشت.

 از طرفی شرایط بد اقتصادی آن زمان دلار 1000 تومانی را به دو برابر رساند و هیچ کسی هم از این محصول فرهنگی حمایت نکرد و ارز دولتی هم برای این پروژه منظور نشد. شرایط فیملبرداری در خارج از کشور هم طوری است که همه چیز بسته به بودجه و وضع مالی دارد، در غیر این صورت محدودیت ها بیشتر می شود. من شاید اوایل که این ماجرا پیش آمد، دلگیر شدم اما بعد به آنها حق دادم.»

خشایار الوند که این روزها کار «قهوه تلخ» را به پایان رسانده است، همچنین درباره فعالیت های اخیرش به تماشا گفت: «این روزها مشغول نوشتن «پایتخت 2» هستم و به اتفاق محسن تنابنده و یک نویسنده دیگر که بخشی از کار به نگارش درآمده است فعلا در حال طرح و درآوردن سیناپس هستیم. تا اینجای کار فعلا بازیگر جدیدی در نظر گرفته نشده و قصه با همان خانواده پیش می رود.»

الوند افزود: «از آنجا که محسن تنابنده به شدت درگیر پروژه «محمد (ص)» است می تواند فقط در طراحی و قصه پردازی حضور داشته باشد.» نگارش «پایتخت 2» در 15 قسمت 45 دقیقه ای انجام خواهد شد. قصه این مجموعه مربوط به سفری است که این خانواده در ایام نوروز به جنوب خواهند داشت و علت سفرشان هم رساندن گنبد و گلدسته ای پیش ساخته از تهران به جنوب کشور است. حین سفر برای خانواده نقی اتفاقاتی رخ می دهد و موقعیت های بانمکی را ایجاد می کند.»


ویدیو : ماجراهای عجیب و غریب «ساخت ایران»