ماجراجویی در پایتخت شاد ایسلند (2) : اگر تمایل دارید از مناطق دور افتاده و ...


اگر تمایل دارید از مناطق دور افتاده و منزوی ایسلند دیدن کنید باید مقصدتان را تغییر دهید اما ریکیاویک یک بندر شلوغ با موزه‌های غنی است. از هر دو ایسلندی یك نفر در ریکیاویک زندگی می‌کند و سرخوشی شهرت مردم این شهر است. وب سایت همشهری شش و هفت - فاطمه عسگری آزاد: شمالی‌ترین پایتخت دنیا، حسی از آرامش منحصر به فردی را در خود دارد که در اولین نفسی که در شهر می‌کشید به خوبی آن را درک خواهید کرد. برای توریست‌های اروپایی پایتخت خالی از ترافیک ایسلند جذاب است و برای توریست‌های دیگر مدرن بودن این شهر. ریکیاویک یک کلانشهر پر جنب و جوش است.

اگر تمایل دارید از مناطق دور افتاده و منزوی ایسلند دیدن کنید باید مقصدتان را تغییر دهید اما ریکیاویک یک بندر شلوغ با موزه‌های غنی است. از هر دو ایسلندی یك نفر در ریکیاویک زندگی می‌کند و سرخوشی شهرت مردم این شهر است.

پایتخت ایسلند , ایسلند , پایتخت

ریکیاویک طیف وسیعی از جاذبه‌های رایج پایتخت‌های اروپایی مانند موزه‌ها و کلیساهای تاریخی را در دل خود دارد. همتایان علاوه بر این جاذبه‌های غیر معمول مانند چشمه‌های معدنی آبگرم و شگفتی‌های طبیعی این شهر را از همتایان خود مجزا می‌کند. پایتخت ایسلند گزینه‌های متنوعی برای گردش و تفریح پیش روی گردشگران می‌گذارد و شما هم بسته به علاقه‌تان می‌توانید از این بین، بهترین‌ها را انتخاب کنید.

مطلب مرتبط:

ماجراجویی در پایتخت شاد ایسلند (1)

کشف طبیعت

یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های ریکیاویک طبیعت منحصر به فرد آن است. به واسطه موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر، این شهر بندری خانه بسیاری از گونه‌های نایاب حیوانات و گیاهان است.

مرداب آبی

بانک کتاب پایتخت , پاساژ پایتخت , پایتخت کانادا

در حالی‌ که مرداب آبی در منطقه شهری ریکیاویک واقع نشده اما بازدید از آن در صدر بایدهای توریست‌هاست. تورهای متنوعی برای بازدید از مرداب آبی وجود دارد اگر دوست دارید تمام جاذبه‌های اطراف مرداب را ببینید بهتر است همراه تورهای هفت ساعته شوید تا تمام غارها و جاذبه‌های محیط را ببینید.

جزیره ویدی

پایتخت فیلیپین , پایتخت گرجستان , پایتخت سوید

جزیره ویدی در ریکیاویک ترکیبی منحصر به فرد از تاریخ، هنر، فرهنگ و طبیعت است که تنها چند دقیقه با قایق از شهر فاصله دارد. ویدی تا سال 1940 یک جزیره مسکونی به شمار می‌رفت. در اینجا شما می‌توانید قدیمی‌ترین ساختمان سنگی ایسلند را که در سال 1752 ساخته شده بیابید. مسیرهای پیاده‌روی مشخصی در اطراف جزیره وجود دارد که شما را با گونه‌های مختلف پرندگان جزیره آشنا خواهد کرد. حداقل 30 گونه از پرندگان در این جزیره زندگی می‌کنند که بازدید از آنها برای گردشگران جذاب است.

تماشای نهنگ‌ها

پایتخت تبت , پایتخت چین , سریال پایتخت

اگر اهل ماجراجویی‌های هیجان انگیز هستید باید همراه با یکی از تورهای تماشای نهنگ دلتان را به دریا بزنید. اقیانوس اطراف این شهر زیستگاه مناسبی برای پرورش انواع نهنگ‌ها و دلفین‌هاست. تورهای تماشای نهنگ غالبا از جزیره پوفین هم عبور می‌کنند. فصل مناسب برای تماشای نهنگ از اواخر مارس تا اواخر اکتبر است. شما می‌توانید در این تورها خودتان ماهی شکار كنید و در کروز آن  را کباب کنید.

فرهنگ روزمره

مردم ایسلند مردمی بسیار سرزنده و شاد هستند. کشف زندگی روزمره در شهری که تغییرات شدید روز و شب آن گاهی هر توریستی را کلافه می‌کند، می‌تواند جذاب باشد.

مجسمه وایکینگ‌ها

ریکیاویک توسط اقیانوس احاطه شده و مسیرهای آب‌نما مکان مناسبی برای استراحت، بازیابی آرامش، دوچرخه سواری و اسکیت است. آب‌نمای شمال شهر با نمای زیبای کوه نقطه عطفی در شهر به شمار می‌رود.

پایتخت اتریش , پایتخت 5 , پایتخت نروژ

 مجسمه زیبای سان ویجر که توسط جان گونار آرناسون ساخته شده در همین مکان قرار دارد. این مجسمه عظیم فولادی به شکل کشتی وایکینگ‌هاست. بازدید از این مجسمه را در زمان طلوع و غروب خورشید نباید از دست بدهید.

لذت خرید

اگر اهل خرید و سر زدن به بازارهای محلی هستید ریکیاویک شهر شماست. در این شهر می‌توانید به مغازه‌های صنایع دستی و محلی سر بزنید تا آثار هنری شگفت‌انگیز اسکاندیناوی را ببینید و بخرید.

پایتخت المان , پایتخت بلغارستان , پایتخت اوکراین

 پاساژ کرینگلان محیط خوبی برای ارتباط با مردم است. لباس خز تخصص ایسلندی‌هاست. البته فراموش نکنید برای خریدن بسیاری از این لباس‌ها می‌توانید با فروشنده چانه بزنید.

شب زنده‌داری

ریکیاویک به شهر سرزنده و رنگارنگ مشهور است. رستوران‌ها و کافه‌های شب غالبا بعد از نیمه شب شلوغ می‌شود و بسیاری از مردم در طول شب در مناطق دیدنی شهر گردش می‌کنند.

پایتخت مجارستان , پایتخت اسپانیا , پایتخت برزیل

بهتر است شما هم همراه با مردم ایسلند شب زنده‌داری را تجربه کنید.

تاریخ شهر

ریکیاویک یک شهر تاریخی است که پیدایش آن به چند 100 سال قبل باز می‌گردد. بازدید از آثار تاریخی و موزه‌ها شما را در شناخت هر چه بیشتر این شهر کمک خواهد کرد.

مروارید شهر

در بین تمام شاهکارهای هنری ریکیاویک پرلان یا مروارید نقطه منحصر به فرد معماری این شهر است. این بنا در سال 1988 ‌ روی مخازن بزرگ آب‌گرم طبیعی ساخته شده است. طبقه اول این سازه یک رستوران چرخان است که با انواع غذاهای لذیذ از شما پذیرایی می‌کند.

بازار کامپیوتر پایتخت , پایتخت مالدیو , پایتخت سوییس

 گنبد شیشه‌ای این بنا نمای پانورامای زیبایی از شهر و جاذبه‌های طبیعی آن پیش رویتان می‌گذارد. بهتر است هنگام بازدید از این اثر دوربین عکاسی همراه داشته باشید.

موزه‌گردی

موزه‌های ریکیاویک ترکیبی از لذت و یادگیری را برای تمام اعضای خانواده فراهم کرده است. موزه ملی و موزه حماسه کودکان را با تاریخچه شهر و حوادثی که پشت سر گذاشته آشنا می‌کند.

پایتخت پرتغال , پایتخت عمان , جمعیت ایسلند

 موزه فضای باز شهر تصویری واقع بینانه از زندگی مردم ریکیاویک را در طول قرن‌ها به نمایش می‌گذارد.

کلیسای جامع

کلیسای جامع ریکیاویک تقریبا از هر نقطه شهر دیده می‌شود. بحث برانگیزترین ساختمان ایسلند همین کلیسای جامع است.

پایتخت چک , پایتخت آنگولا , کارگردان سریال پایتخت

ارتفاع برج کلیسا بلندتر از تمام ساختمان‌های ریکیاویک است. این کلیسا ظرفیت بیش از هزار نفر را دارد. نام کلیسا به یاد شاعر ایسلندی هالگیریمور نامیده شده است. بازدید از کلیسا برای عموم مردم آزاد است.


ویدیو : ماجراجویی در پایتخت شاد ایسلند (2)