مائده برهانی: ما گناه داریم! : ملی‌پوش تیم والیبال بانوان متین ورامین گفت: ...


ملی‌پوش تیم والیبال بانوان متین ورامین گفت: از مربی آینده تیم ملی می‌خواهم تا شایسته‌ترین افراد را به تیم ملی دعوت کند، زیرا در دوره‌های پیش افرادی در تیم ملی بودند که بهتر از آنها هم وجود داشت. ایسنا: ملی‌پوش تیم والیبال بانوان متین ورامین گفت: از مربی آینده تیم ملی می‌خواهم تا شایسته‌ترین افراد را به تیم ملی دعوت کند، زیرا در دوره‌های پیش افرادی در تیم ملی بودند که بهتر از آنها هم وجود داشت.

مائده برهانی درباره جام باشگاه‌های آسیا، اظهار کرد: اول از همه اگر بخواهیم ایرادی بگیرم، باید از میزبانی کشور تایلند گلایه کنم که از نظر هتل و غذا اصلاً مناسب نبود و در مورد تیم خودمان هم بایستی بگویم که متاسفانه جنس لباس‌های ما باعث شده در روزهای آخر با خستگی زیاد بازی کنیم.

برهانی درباره مسائل فنی تیم والیبال متین ورامین گفت: درباره مسائل فنی باید بگویم تیم ما در دریافت و توپ گیری مشکل داشت و نسبت به دوره‌های قبل ضعیف‌تر کار کردیم، اما در حمله و دفاع نسبت به گذشته پیشرفت داشتیم و اگر در دریافت بهتر بودیم می‌توانستیم در جمع پنج تیم برتر قرار بگیریم.

او در سطح رقابت‌های جام باشگاه‌های والیبال زنان آسیا، تصریح کرد: تیم ژاپن با استخوان‌بندی تیم ملی خود به این مسابقات آمده بود و قزاقستان و چین‌تایپه هم مثل همیشه با قدرت بودند و حتی تیم چین تایپه موفق شد برای اولین بار بین چهار تیم برتر قرار بگیرد. تیم فیلیپین هم که ما آنها را شکست دادیم از دو بازیکن خارجی کوبایی و ژاپنی استفاده می‌کردند. در کل سطح رقابت‌ها بالا و قابل قبول بود.

بازیکن تیم والیبال بانوان ورامین درباره عملکرد تیم متین، اظهار کرد: به نظرم اگر یک آنالیزور مرد خوب در کادر فنی تیم بود می‌توانستیم تایلند را شکست بدهیم و جزو پنج تیم قرار بگیریم، ولی زمان هم کم بود و اگر قرار بود کسی بیاید برای شناخت از ما مدت زمان زیادی باید سپری می‌شد.

او ادامه داد: اگر من این صحبت‌ها را می‌کنم به این دلیل است که می‌خواهم این مشکلات برای تیم ملی برطرف شود. اگر استخوان بندی این تیم حفظ شود و چند بازیکن خوب دیگر هم اضافه شوند تا در دریافت مشکلی نداشته باشیم و مخصوصاً از یک مربی و آنالیزور هم بهره ببریم در کاپ آسیا می‌توانیم رتبه خوبی به دست بیاوریم.

ملی‌پوش تیم والیبال بانوان متین ورامین درباره برنامه‌های فدراسیون برای تیم ملی، اظهار کرد: فدراسیون اگر برنامه‌ای در نظر بگیرد که بتوانیم بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشته باشیم مخصوصاً با تیم‌های شرق آسیا زودتر از این‌ها می‌توانیم پیشرفت کنیم. برگزاری سه، چهار ماه اردو در ایران و تمرین با بازیکنان هم سطح خودمان به درد ما نمی‌خورد. مثلاً ما در بازی‌های جام باشگاه‌ها تازه فهمیدم نقاط ضعف ما کجاست و اگر بازی تدارکاتی انجام داده بودیم زودتر این مشکلات را متوجه می‌شدیم.

او ادامه داد: از طرفی حضور مربیان مرد بسیار موثر است. مربیانی مثل آقای برقی، محمودی، مظفری، منظمی و امیر حسینی می‌توانند به ما کمک کنند. این مربیان شناخت نسبی به بانوان دارند که اگر یکی از این‌ها وارد تیم ملی بزرگسالان شوند می‌توانیم موفق باشیم.

برهانی درباره شرایط لیگ بانوان و تاثیرش روی عملکرد تیم ملی گفت: لیگ پویا 100 درصد تاثیر گذار است. بنابراین لیگ باید به خوبی برگزار شود. ما متاسفانه لیگ خوبی نداریم و در نهایت در طول فصل شش بازی انجام می‌دهیم و این تعداد بازی نمی‌تواند کافی باشد. ما اگر شرایطی را فراهم کنیم که اسپانسرها زیاد شوند و در هر تیمی ملی‌پوش حضور داشته باشد. بازیکن خارجی به تیم‌ها اضافه شوند. این شرایط می‌تواند به تیم ملی کمک کند، ولی در هر حال این لیگ هیچ کمکی به ما نمی‌کند و نخواهد کرد.

او درباره AVC کاپ هم اظهار کرد: در شهریور ماه باید در مسابقات AVC کاپ شرکت کنیم. کمترین کاری که فدراسیون در حال حاضر می‌تواند انجام دهد به کارگیری یک مربی داخلی مرد خوب و با تجربه است و شرایط بازی با تیم‌های شرق آسیا را فراهم کند، چون تا زمانی که ما با نحوه بازی سرعتی آشنا نشویم و آن را درک نکنیم نمی‌توانیم به پیروزی برابر این تیم‌ها فکر کنیم. همچنین باید یک اردو برون مرزی در شرق آسیا هم برگزار کنیم.

مائده برهانی در پایان گفت: از مسئولان توقع داریم به فکر ما باشند. ما گناه داریم! باید شرایط را طوری برای ما فراهم کنند که فشار روانی از روی ما برداشته شود تا در نهایت نتیجه‌ بهتری برسیم. از مربی که به تیم می‌آید خواهش می‌کنم هر کسی که برتر است را به تیم ملی دعوت کند، چون در دوره‌های پیش برخی از بازیکنان بودند که بهتر از آنها هم وجود داشتند. امیدوارم مربی، بهترین‌ها را انتخاب کند تا حضور همین بهترین‌ها در کنار هم به والیبال کمک کند.


ویدیو : مائده برهانی: ما گناه داریم!