لیونل مسی و رویای شکستن رکورد علی دایی! : لیونل مسی و رویای شکستن رکورد علی ...



لیونل مسی و رویای شکستن رکورد علی دایی!

هر کسی بر این باور است که چیزی در دنیای فوتبال وجود ندارد که برای لیونل مسی دست نیافتنی باشد، با خواندن این مطلب به اشتباه خود پی خواهد برد.

 

فروریختن رکورد تلمو زارا توسط لیونل مسی , شکستن رکورد علی , رکورد بیشترین صدای شکستن قلنج

 "لیونل مسی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است."

شاید فوتبالدوستان جهان اخیرا این جمله را بیش از هر جمله دیگری شنیده باشند، بی دلیل هم نیست، مسی مانند آب خوردن همه رکوردها را جابجا می کند.

اما آیا واقعا این نابغه آرژانتینی شایستگی چنین عنوانی را دارد؟

رونالدینیو اسطوره فوتبال برزیل در اظهار نظری کنایه آمیز در این باره می گوید: «مسی برای تبدیل شدن به بهترین بازیکن جهان تنها به گلزنی مقابل ختافه و ساراگوسا نیاز ندارد، او باید مانند پله 3 بار قهرمان چهان شود!» اما حتی اگر برای انتخاب بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان تنها استناد به آمار و ارقام هم کافی باشد، در دنیای فوتبال رکوردهایی هست که شکستن آنها برای «شاه لئو» هم بسیار دشوار و یا حتی غیر قابل دسترس است.

ما اینجا به 10 رکورد اشاره می کنیم که به نظر می رسد نابغه آرژانتینی هیچگاه به نیمی از آنها دست پیدا نکند، اما بزودی موفق شود نیمی دیگر را به کارنامه خود اضافه کند. ماموریت های غیرممکن:

بیشترین گل زده در یک بازی: اگر در آینده تیم ملی آرژانتین به مصاف حریفی گمنام نرود تا برای مسی هم موقعیتی مناسب برای شکستن این رکورد فراهم نشود، شماره 10 بارسلونا هیچگاه به این افتخار دست پیدا نخواهد کرد.

در تاریخ 11 آپریل 2001 و در چهارچوب بازی های انتخابی جام جهانی 2002 در منطقه اقیانوسیه تیم ملی استرالیا در خانه به مصاف تیم «ساموای آمریکا» رفت که در نهایت موفق شد این تیم بی نام و نشان را با نتیجه خیره کننده 31 بر صفر در هم بکوبد تا رکوردی بی نظیر در دنیای فوتبال ثبت شود. در آن دیدار عجیب آرچی تامپسون مهاجم استرالیایی به تنهایی 13 گل را به ثمر رساند تا بیشترین گل زده در یک بازی را به نام خود ثبت کند.

بیشترین گل زده در پیراهن ملی: لیونل مسی تنها 31 گل ملی را در کارنامه خود دارد که بی تردید این تعداد باعث خوشحالی رکورد دار گل ملی است. علی دایی بازیکن سابق بایرن مونیخ و هرتابرلین از سال 1993 تا 2006 موفق شد 109 گل را برای تیم ملی ایران به ثمر برساند که این رکورد برای مسی غیر قابل دسترس به نظر می رسد.

بیشترین گل زده در فینال لیگ قهرمانان اروپا: شاید این رکورد تا ابد پا بر جا بماند، در فینال 1960 گلاسکو فرانس پوشکاش ستاره مجار رئال به تنهایی 4 گل رابه ثمر رساند تا مادریدی ها آینتراخت فرانکفورت را با نتیجه 7 بر 3 تحقیر کنند و با اقتدار بر فراز قاره اروپا بایستند.

بهترین گلزن جام جهانی: رکورد «جاست فونتین» تلاش مهاجمان نسل های زیادی را بی ارزش کرد. 13 گل از این مهاجم فرانسوی در جام جهانی 1958 سوئیس از او یک اسطوره ساخت.

هر چند در آن سال تیم ملی فرانسه از رسیدن به فینال بازماند اما موفق شد در دیدار رده بندی تیم ملی آلمان را با نتیجه 6 بر 3 از پیش رو بردارد که فونتین در آن بازی 4 گل را به ثمر رساند.

بیشترین گل زده در یک بازی در جام جهانی: رکورد نسبتا جدیدی به شمار می رود، رکوردی که «اولگ سالنکو» روس در جام جهانی 1994 آمریکا از خود به جا گذاشت. او موفق شد در مرحله گروهی مقابل تیم ملی کامرون به تنهایی 5 گل را به ثمر برساند که این رکورد همچنان دور از دسترس باقی مانده.

البته در لالیگا اسپانیا هم رکورد بیشترین گل زده توسط یک نفر در یک بازی 7 گل است که به صورت مشترک در اختیار «باتا» از اتلتیک بیلبائو و «کوبالا» از بارسلونا است.

ماموریت های ممکن:

بهترین گلزن رقابت های اروپایی: رائول گونزالس با 75 گل زده در صدر این فهرست قرار دارد که این رکورد توسط لیونل مسی 56 گله در حال تعقیب است. مسی در مارچ 2011 مقابل لورکوزن به راحتی 5 گل را به ثمر رساند که این موضوع نشان می دهد نابغه آرژانتینی تهدیدی بسیار جدی برای شکستن این رکورد به شمار می رود.

بهترین گلزن تاریخ لالیگا: لیونل مسی تنها با داشتن 25 سال موفق شده 193 بار در لالیگا گلزنی کند، در حالی که بهترین گلزن تاریخ این رقابت ها یعنی «تلمو زارا» فقید از سال 1940 تا 1955 با پیراهن بیلبائو 251 گل را به ثمر رساند. همچنین زارا موفق شد 6 بار عنوان آقای گلی لالیگا را از آن خود کند و مسی تا به حال 2 بار به این عنوان دست یافته است.

بهترین گلزن تاریخ آرژانتین: مسی با پیراهن تیم ملی کشورش 31 بار گلزنی کرده و این در حالیست که گابریل باتیستوتا بهترین گلزن تاریخ آرژانتین 56 گل را به نام خودش به ثبت رسانده که این یعنی تنها 25 گل بیشتر.

بیشترین تعداد بازی برای بارسلونا: اگر لیونل مسی وفاداری اش به کاتالان ها را ادامه دهد، در نهایت می تواند رکورد بیشترین تعداد بازی با پیراهن بارسلونا را از آن خود کند. در حال حاضر جواهر آبی و اناری ها 352 بازی را برای این تیم انجام داده و ژاوی هرناندس 32 ساله با 650 بازی رکورد دار این بخش است.

زمان و مکان: آمار شناسان نکته سنج به این نتیجه رسیده اند که ماشین گلزنی مسی نواقص کوچکی هم دارد؛ مسی در همه بازی هایی که به میدان رفته هرگز نتوانسته در دقایق 1، 14، 35، 48 و 53 گلزنی کند اما در سایر دقایق بازی موفق شده دروازه حریفان را باز کند. همچنین او هرگز موفق نشده در بازی های رسمی در استادیوم های معروفی چون اولدترافورد (منچستر)، استمفوردبریج (لندن)، امارات (لندن)، آنفیلد (لیورپول) و آلیانز آره نا (مونیخ) گلزنی کند./خبرآنلاین

 


ویدیو : لیونل مسی و رویای شکستن رکورد علی دایی!