"لیلا"ی مهرجویی بهترین ملودرام تاریخ سینمای ایران+تصاویر : "لیلا" ساخته داریوش ...



"لیلا" ساخته داریوش مهرجویی به عنوان بهترین ملودرام تاریخ سینمای ایران در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نگاه مردم را به خود معطوف كرد.
به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، بخش عمده جشنواره پانزدهم را آثار موسوم به فیلم های جشنواره ای تصرف كردند كه پرچمدار آن ها فیلم خوب "بچه های آسمان" مجید مجیدی بود كه حتی به فهرست پنج نامزد اسكار بهترین فیلم خارجی نیز ورود و در این دوره جایزه بهترین فیلم را تصاحب كرد.

بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران , بهترین بازیگران تاریخ سینمای ایران , زندگینامه بهترین بازیگران مشهور تاریخ سینمای جهان تصاویر

پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران , بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایرانی , بهترین آهنگ های تاریخ ایران
در سینمای ایران احمدرضا درویش با فیلم "سرزمین خورشید" سعی داشت تا موفقیت "كیمیا" را تكرار كند كه چندان موفق نشد.

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان , بهترین فیلم های سینمای ایران , بهترین بازیگران زن تاریخ سینمای جهان
داریوش مهرجویی نیز با فیلم "لیلا" یكی از بهترین ملودرام های تاریخ سینمای ایران را از روی داستان معمولی ساخت و به نمایش درآورد با استقبال بی نظیر تماشاگران روبرو شد.
نكته دیگر این دوره عرض اندام سینمای حادثه ای و كم مایه در كنار فیلم های جشنواره ای بود كه البته به دلیل بی اعتنایی به ‌آن ها، در سال های آینده به افول نزدیك تر شد.
جشنواره پانزدهم فیلم فجر دوره ای بود كه فیلم های جشنواره ای قصد غلبه بر آثار حادثه ای را داشتند و با توجه به آثار نمایش دهنده در این دوره سرانجام سبب افول این گونه فیلم ها شد.
برگزیدگان پانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر 1375:
فیلم "بچه های آسمان" به كارگردانی مجید مجیدی در میان سایر فیلم های بخش مسابقه پیروز میدان بود و جایزه ویژه هیات داوران به فیلم "سرزمین خورشید" به كارگردانی احمدرضا درویش رسید.

مشهورترین “طلاقهای بازیگران” سینمای ایران تصاویر , 10 فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران , پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران
مجید مجیدی در این دوره موفق به كسب دو جایزه بهترین كارگردانی و فیلم نامه شد.

بهترین فیلم های تاریخ سینمای d , بهترین فیلمهای تاریخ سینما ایران از دید منتقدان , بهترین های تاریخ موسیقی ایران

بهترین فیلم های دهه 90 سینمای ایران , بهترین کتاب طنز تاریخ ایران , بهترین دیالوگ های تاریخ سینمای جهان

بهترین کشتی گیر تاریخ ایران , زوج هنری سینمای ایران علی مصفا و لیلا حاتمی , دانلود بهترین آهنگهای تاریخ ایران

بهترین آهنگهای تاریخ ایران , بهترین کشتی تاریخ ایران , عاشقانه ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران
با اهدای دیپلم افتخار به احمد نجفی در فیلم "هتل كارتون" و "توفان شن" و همچنین لیلا حاتمی در فیلم "لیلا" جایزه بهترین بازیگر نقش اول را ابوالفضل پورعرب در فیلم "مردی شبیه باران" و گلچهره سجادیه در فیلم "سرزمین خورشید" دریافت كردند.
فیلم "سرزمین خورشید" با دریافت جوایز متعدد توسط محمم آلادپوش، بابك بیات، امیر ثباتی، جهانگیر میرشكاری، محسن روزبهانی به ترتیب در زمینه فیلمبرداری، موسیقی طراح صحنه،‌ صدابرداری و جلوه های ویژه بیشترین آمار را به خود اختصاص داد.
فیلم "بچه های آسمان" نیز در زمینه تدوین جایزه بهترین ها را از طریق حسن حسندوست و دیپلم افتخار بهترین چهره پردازی را كسب كرد.

بهترین سیاست مردان تاریخ ایران , بهترین فیلمهای تاریخ سینمای جهان , دانلود بهترین آهنگ های تاریخ ایران

بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایتالیا , بهترین فیلم سینمای ایران , اولین فیلم تاریخ سینمای ایران

پارس نیوز بهترین های موسیقی در سینمای ایران , تصاویر سینمای ایران , بهترین بازیگر مرد سینمای ایران
جایزه بهترین بازیگر نقش مكمل نیز سهم امین تارخ در فیلم "ماه و خورشید" و جمیله شیخی در فیلم "لیلا" بود و عذرا اسماعیلی در فیلم "نامزدی"، موفق به دریافت دیپلم افتخار شد.
همچنین جایزه بهترین چهره پردازی و بهترین صداگذاری را به ترتیب جلال معیریان در فیلم "توفان شن" و مسعود بهنام و بهمن اردلان در فیلم "براده های خورشید" تصاحب كردند.
جهانگیر الماسی، محمد رجبی، نادر طالب زاده،‌ابراهیم فروزش و رسول ملاقلی پور 29 فیلم بلند را در دوره پانزدهم داوری كردند و فیلم های ماندگاری را به عنوان برگزیده معرفی كردند..... / yjc.ir


ویدیو : "لیلا"ی مهرجویی بهترین ملودرام تاریخ سینمای ایران+تصاویر