لیلا رجبی: شاید قید المپیک را بزنم : تک‌ستاره دوومیدانی بانوان ایران این روزها ...


تک‌ستاره دوومیدانی بانوان ایران این روزها اوضاع روحی خوبی ندارد. روزنامه شرق: تک‌ستاره دوومیدانی بانوان ایران این روزها اوضاع روحی خوبی ندارد. طوری که می‌گوید لازم باشد قید المپیک ٢٠١٦ ریو را هم خواهد زد. ناراحتی او از مسئولان فدراسیون دوومیدانی است؛ مسئولانی که معتقد است بی‌توجهی آنها به برنامه‌هایش باعث شده تا او فرصت‌های زیادی را برای تمرین‌کردن از دست بدهد.  لیلا رجبی مردادماه گذشته در شرایطی بدون داشتن امکانات لازم راهی مسابقات بین‌المللی جام کازانف قزاقستان شد که موفق شد با رکورد ١٨ متر و چهارسانتی‌متر قهرمان این رقابت‌ها شود و سهمیه المپیک ریو را به دست آورد.

پرتابگر بلاروسی‌الاصل مقیم ایران در طول هشت‌سال حضورش در تیم‌ملی دوومیدانی زنان ایران در حالی بدون مربی اختصاصی تمرین کرده که از بعد از گرفتن سهمیه المپیک ریو هم به حال خود رها شده و فدراسیون برنامه‌ای برای آماده‌سازی او در فاصله ٩ماه مانده تا المپیک ریو ندارد.  این در حالی است که از بدشانسی رجبی، فدراسیون دوومیدانی از ابتدای سال تاکنون دستخوش تغییرات مدیریتی نیز شد و رئیس جدید آن به‌تازگی در این فدراسیون مستقر شده است.بااین‌حال نایب‌قهرمان بازی‌های آسیایی ٢٠١٤ اینچئون کره‌جنوبی می‌گوید: «هم در زمان سرپرست قبلی و هم رئیس جدید چهاربار به فدراسیون نامه دادم و برنامه‌هایم را اعلام کردم اما هنوز هیچ جوابی نگرفته‌ام. من با تحمل شرایط سخت به اینجا رسیدم.

دوست ندارم از المپیک کنار بکشم اما اگر فدراسیون فکری به حال هزینه‌ها نکند قطعا از حضور در المپیک انصراف خواهم داد. پنج‌ماه است می‌خواهم به اردوی خارج از کشور بروم ولی شرایط فراهم نیست. ورزشکار دوست ندارد شرمنده مردم باشد. رقبای من درحال‌حاضر در بهترین کمپ‌ها در حال تمرین هستند و من از آنها عقب مانده‌ام». پیمان رجبی، دونده سابق تیم‌ملی دوومیدانی مردان که همسر لیلا رجبی است، نیز از شرایطی که پیش‌روی همسرش قرار گرفته اظهار نارضایتی می‌کند. او که مربی بدن‌سازی است و در تمرینات بالای سر لیلاست، به «تسنیم» می‌گوید: «لیلا سه‌ماه قبل سهمیه المپیک ٢٠١٦ را به دست آورد. ما برای کسب این سهمیه هزینه کردیم اما فدراسیون کمترین کمک را کرد. حتی پول مکمل‌ها را از جیب دادیم. چندماه برای انتخاب رئیس جدید فدراسیون زمان صرف شد.

انتظار داشتم پس از انتخاب رئیس جدید اوضاع بهتر شود اما هنوز که هیچ اتفاقی نیفتاده است».او نیز بر این باور است که المپیک‌رفتن لیلا با این شرایط کار بیهوده‌ای است: «کیهانی، رئیس جدید، گفت با خودش پول می‌آورد اما هنوز چنین اتفاقی نیفتاده. همسرم برای برگزاری اردوها و تمرینات به صد‌میلیاردتومان که نیاز ندارد. من تا المپیک برای او یک اردوی بلاروس در نظر گرفته‌ام که بتواند به آمادگی برسد. اگر قرار نیست برای او هزینه کنند، پس برای چه کسی می‌خواهند خرج کنند؟» دوومیدانی بانوان ایران به‌واسطه لیلا رجبی به افتخارات مهمی دست یافته که تا پیش از او هیچ بانوی ایرانی‌ای موفق نشده بود به آن برسد؛ از مدال مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی تا حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک. این برای دومین‌بار است که رجبی جواز حضور در المپیک را کسب می‌کند.


ویدیو : لیلا رجبی: شاید قید المپیک را بزنم