لوموند: توافق هسته ای ایران و آمریکا پیش نیاز آرامش عراق :   اخبار سیاست خارجی ...



سفارت ایران در آمریکا , توافق هسته ای , حمله آمریکا به عراق

 

اخبار سیاست خارجی - لوموند: توافق هسته ای ایران و آمریکا پیش نیاز آرامش عراق

لوموند در پایان تاکید می کند آمریکا و ایران به خوبی می دانند بدون ثبات در سوریه، شاهد ثبات دائمی در عراق نخواهند بود. به همین دلیل تحرکات باید در سطح این دو کشور باشد زیرا آنها یک محور را تشکیل می دهند.

روزنامه فرانسوی لوموند نوشت: توافق هسته ای ایران و آمریکا برای آرامش در سوریه و عراق ضروری است.

به گزارش عصرایران، روزنامه فرانسوی لوموند در سرمقاله خود نوشت: ایران و دشمن قدیمی اش آمریکا، دارای هدف واحد در عراق هستند. این هدف واحد، شامل تقویت حکومت بغداد و مقابله با حملات تکفیری هاست.

لوموند اضافه کرد: کاخ سفید و دولت تهران در برابر پیشروی نیروهای داعش در عراق واکنش مشابه داشتند. آمریکایی ها و ایرانی ها در برابر این رویداد آمادگی خود را برای کمک به دولت نوری مالکی نخست وزیر عراق برای دفاع در برابر حملات داعش اعلام کردند.

این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله اش این سؤال را مطرح می کند که "آیا انطباق منافع استراتژیک ایران و آمریکا به تسهیل مذاکرات هسته ای تهران منجر می شود؟ " سپس می نویسد: ایران و گروه 1+5 مذاکرات هسته ای خود را از روز دوشنبه گذشته از سرگرفتند. دو طرف تا پایان تیرماه آینده فرصت دارند به توافق نهایی برای حل مسئله هسته ای تهران دست یابند. توافقی که باید شامل دو بخش باشد اول تضمین نبود بُعد نظامی در برنامه هسته ای ایران و دوم: برداشتن تحریم های اقتصادی علیه ایران.

لوموند افزود: دست یابی به توافق درباره برنامه هسته ای ایران می تواند منجر به عادی سازی تدریجی روابط آمریکا و ایران شود. چنین رویدادی می تواند عامل برقراری آرامش به ویژه در سوریه شود.

این روزنامه فرانسوی معتقد است در صورت کسب توافق هسته ای، وضعیت جنگ سرد فعلی میان مسکو و اشنگتن نیز تغییر خواهد کرد. روسیه با همکاری ایران از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه حمایت می کند و آمریکا پشتیبان مخالفان اسد است.

 لوموند در پایان تاکید می کند آمریکا و ایران به خوبی می دانند بدون ثبات در سوریه، شاهد ثبات دائمی در عراق نخواهند بود. به همین دلیل تحرکات باید در سطح این دو کشور باشد زیرا آنها یک محور را تشکیل می دهند.
اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 


ویدیو : لوموند: توافق هسته ای ایران و آمریکا پیش نیاز آرامش عراق