لواندوفسکی و یارانش در فکر سنت‌شکنی : تیم تحت‌هدایت آدام ناوالکا به امید جبران ...


تیم تحت‌هدایت آدام ناوالکا به امید جبران ناکامی‌ لهستان در دو دوره گذشته مسابقات جام ملت‌های اروپا پا به فرانسه می‌گذارد. خبرگزاری تسنیم: تیم ملی فوتبال لهستان در حالی با تیمی آماده در پانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا شرکت می‌کند که امید دارد تا با جبران ناکامی دو دوره قبل حضورش در این رقابت‌ها، برای نخستین بار به مرحله حذفی مسابقات صعود کند.

سرمربی: آدام ناوالکا

زبیگنیف یونیک، بهترین فوتبالیست تاریخ لهستان و رئیس اتحادیه فوتبال این کشور پس از ناکامی یاران لواندوفسکی در صعود به مرحله پایانی جام جهانی 2014، در سال 2013 آدام ناوالکا را به‌عنوان سرمربی جدید لهستان معرفی کرد. این مربی 58 ساله که سابقه مربیگری در تیم‌های ویسلا کراکوف و کاتوویس را در کارنامه‌اش دارد، تیمی هجومی از لهستان ساخته که در نوک خط حمله‌اش مهاجم سطح بالایی همچون روبرت لواندوفسکی دیده می‌شود.

راه صعود

تیم تحت‌هدایت ناوالکا پس از آلمانِ صدرنشین تنها با یک امتیاز اختلاف به‌عنوان تیم دوم گروه D جواز حضور در مرحله پایانی این رقابت‌ها را کسب کرد. آنها بهترین نتیجه خود را در مرحله انتخابی با شکست 2 بر صفر آلمان در ورشو کسب کردند، هرچند در بازی برگشت 3 بر یک مقابل ژرمن‌ها تن به شکست دادند. لهستان در مرحله انتخابی از سد تیم‌های ایرلند، گرجستان و جبل‌الطارق گذشت و برابر اسکاتلند هم تن به تساوی داد.

تاریخچه حضور در یورو

لهستان برای نخستین بار در سال 2008 بود که جواز حضور در مرحله پایانی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا را کسب کرد و در سال 2012 هم به‌خاطر میزبانی مشترک با اوکراین بود که به‌صورت اتوماتیک در مرحله پایانی این مسابقات حضور پیدا کرد، هرچند در این دو دوره در همان مرحله گروهی از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

ستاره: روبرت لواندوفسکی

ستاره بی‌چون و چرای لهستان، روبرت لواندوفسکی، مهاجم 27 ساله این تیم است. ناوالکا از مهاجم بایرن مونیخی خود به‌عنوان بهترین مهاجم جهان یاد کرده است. لواندوفسکی که در فصل اخیر با زدن پنج گل به ولفسبورگ در عرض هشت دقیقه و 59 ثانیه چند رکورد خارق‌العاده را از خود بر جای گذاشت، در نهایت با 30 گل‌زده عنوان آقای گلی فصل 16-2015 بوندس‌لیگا را از آن خود کرد. ضرباتی که این مهاجم 27 ساله در محوطه جریمه می‌زند بسیار خطرناک و مهارش برای دروازه‌بانان سخت است.

پدیده: آرک میلیک

آرک میلیک، شاگرد ناوالکا در تیم گورنیک زابرزه بود و این روزها ارزش‌های واقعی خود را زیرنظر همین مربی در تیم ملی لهستان نشان می‌دهد. این بازیکن 21 ساله که در کنار لواندوفسکی در خط حمله بازی می‌کند در 22 بازی ملی، 10 گل به‌ثمر رسانده است. دنیس برکمپ، مربی میلیک در آژاکس می‌گوید که پای چپ این بازیکن منحصربه‌فرد است. الگوی این بازیکن هم کریستیانو رونالدوی پرتغالی است.

برنامه بازی‌ها:

لهستان - ایرلند شمالی، یکشنبه 23 خردادماه، ساعت 20:30
آلمان - لهستان، پنجشنبه 27 خردادماه، ساعت 23:30
اوکراین - لهستان، سه‌شنبه یکم تیر، ساعت 23:30


ویدیو : لواندوفسکی و یارانش در فکر سنت‌شکنی