لهستان 3 - ایران 2؛ طلسم شکسته شد/ امتیازگیری شاگردان بوبان از قهرمان جهان :



اخبار ایران و جهان , والیبال ایران لهستان , ایران دومین کشور غمگین جهان

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در لیگ جهانی ۲۰۱۵ مقابل لهستان نتیجه را در ست پنجم به حریف خود واگذار کرد.

به گزارش فارس، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در لیگ جهانی 2015 از ساعت 22 و 55 دقیقه شنبه شب به مصاف لهستان که سابقه قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، رفت که جدال دو تیم در پایان با نتیجه 3 بر 2 به سود شاگردان آنتیگا در تیم لهستان به پایان رسید، اما با این نتیجه تیم ایران توانست طلسم‌شکنی کرده و نخستین امتیاز در لیگ جهانی 2015 را کسب کند.

اسلوبودان کواچ در ابتدای این مسابقه از ترکیب سعید معروف، فرهاد ظریف، فرهاد قائمی، عادل غلامی، میلاد عبادی‌پور، شهرام محمودی و محمد موسوی برابر لهستان استفاده کرد. ست اول مسابقه با برتری شاگردان کواچ در تیم ملی ایران همراه بود و آنها توانستند با غلبه بر جو پرشور هواداران لهستانی با نتیجه 25 بر 22 به پیروزی برسند. در این مسابقه سید محمد موسوی با وجود مصدومیت برای تیم ملی ایران به میدان رفت و در ست اول ظاهراً شرایط تغییر کرده بود و تک دفاع سید مقابل پایپ نشانه این تغییر بود. در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران تایم استراحت فنی اول اعلام شد. بازیکنان ایران در دفاع روی تور عملکرد خوبی داشتند.

در ست دوم لهستانی‌ها برای جبران وارد میدان شدند و توانستند انتقام هم بگیرند؛ لهستانی‌ها با حمایت تماشاگران پرشور خود توانستند عملکرد خوبی داشته باشند. در طرف مقابل هم شاگردان بوبان بسیار خوب بازی کردند و در مقاطعی از بازی بسیار به حریف نزدیک شدند، اما در نهایت این شاگردان آنتیگا بودند که در این ست موفق شدند با نتیجه 25 بر 22 بر ایران غلبه کنند. در ست دوم هم تیم ایران تغییرات زیادی نداشت و با ترکیبی تقریباً مشابه ست اول وارد زمین شد و بازی کرد.

در ست سوم بازیکنان لهستان با قدرت کار را شروع کردند، اما ملی‌پوشان ایران پا پس نکشیدند و با تمام توان پا به پای حریف پیش رفتند تا اینکه در امتیاز 13 بر 9 به سود لهستان شرایط تغییر کرد و شاگردان آنتیگا بر توپ و میدان مسلط شدند؛ آنها هر کاری که دلشان می‌خواست می‌کردند، اما در تیم ایران اشتباهات ابتدایی رخ می‌داد. علی علیزاده جایگزین ظریف شد و معنوی‌نژاد هم نتوانست در این ست گره‌گشای ایران باشد. وی چند امتیاز جایگزین عبادی‌پور شد، اما بعد از چند اشتباه بازهم به نیمکت منتقل شد. از اواسط این ست مهدوی جایگزین معروف شد، اما عملکرد چندان درخشانی نداشت. این ست با نتیجه 25 بر 16 به سود لهستان خاتمه پیدا کرد.

در این ست شاگردان بوبان کار را بسیار عالی آغاز کردند و توانستند حریف را تحت فشار قرار دهند. در امتیاز 10 به سود ایران که با دفاع محمد موسوی کسب شد بین کوبیاک و موسوی درگیری فیزیکی شدیدی رخ داد که موجب شد داور به هر دو بازیکن کارت قرمز نشان دهد تا هر تیم یک امتیاز کسب کنند. در ادامه بازیکنان ایران که با ترکیبی متفاوت وارد میدان شده بودند به روند خوب خود ادامه دادند تا اینکه در امتیاز 16 بر 14 به سود ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی رفتند. در این ست صنوبر و مهدوی و علیزاده از بازیکنان اصلی تیم ایران بودند. در امتیاز 18 بر 15 و 20 بر 16 به سود ایران آنتیگا درخواست وقت استراحت کرد و در ادامه و در امتیاز 21 بر 19 و 21 بر 23 به سود ایران کواچ این کار را کرد. این ست با نتیجه 25 بر 22 به نفع ایران خاتمه پیدا کرد تا بازی به گیم پنجم کشیده شود.

ست پنجم را هم ایران با همان ترکیب آغاز کرد، اما لهستانی‌ها بهتر بودند و توانستند در همان ابتدا نتیجه بازی 4 بر یک کنند. لهستانی‌ها ست پنجم را عالی ادامه دادند و تا نتیجه 8 بر 2 هم پیش رفتند. بازیکنان ایران در ست آخر بازی ظاهراً بازی را رها کرده بودند و این ست با نتیجه 15 بر 6 به سود لهستان خاتمه پیدا کرد تا بازی در مجموع 3 بر 2 به سود شاگردان آنتیگا تمام شود.

تیم ملی والیبال ایران در دو بازی اول مقابل آمریکا نتیجه را 3 بر یک واگذار کرده بود. در بازی نخست برابر لهستان هم با نتیجه مشابه 3 بر یک باخته بود. شاگردان کواچ در هفته پنجم رقابت‌های لیگ جهانی 2015 باید در خاک روسیه به مصاف این کشور بروند. دیدارهای بعدی ایران در روزهای شنبه و یک شنبه هفته آینده از ساعت 19:30 به وقت ایران انجام خواهد شد.


اخبار  ورزشی  - فارس 
 


ویدیو : لهستان 3 - ایران 2؛ طلسم شکسته شد/ امتیازگیری شاگردان بوبان از قهرمان جهان