لغو 4 پرواز فرودگاه مشهد به دلیل نبود مسافر : چهار پرواز مسیر مشهد - تهران ...


چهار پرواز مسیر مشهد - تهران از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد امروز 25 شهریور به دلیل کمبود مسافر لغو شد. خبرگزاری ایرنا: چهار پرواز مسیر مشهد - تهران از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد امروز 25 شهریور به دلیل کمبود مسافر لغو شد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید بین المللی هاشمی نژاد مشهد روز چهارشنبه در این خصوص گفت: دو پرواز لغو شده مربوط به شرکت هواپیمایی ایران ایرتور و دو پرواز دیگر متعلق به شرکت تابان بوده است.

حسن جعفری افزود: پرواز شماره 8061 شرکت هواپیمایی ایران ایرتور که قرار بود ساعت 16:15 امروز به مقصد تهران حرکت کند بر اساس اعلام قبلی مسوولان شرکت لغو شد و مسافرانی که برای این پرواز طی روزهای قبل بلیت تهیه کرده بودند با اطلاع رسانی انجام شده صبح امروز با پرواز دیگری عازم تهران شدند.

وی ادامه داد: در واقع بر اساس اعلام شرکت ایران ایرتور برنامه این پرواز به علت کمبود مسافر و نرسیدن تعداد به حد نصاب تغییر کرد و لغو شد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید بین المللی هاشمی نژاد مشهد گفت: پرواز دیگر این شرکت با همین شماره(8061) نیز که مربوط به ساعت هشت صبح فردا پنجشنبه 26 شهریور است نیز به همین دلیل لغو شد.

وی افزود: همچنین دو پرواز به شماره های 6251 و 6267 شرکت هواپیمایی تابان که قرار بود ساعت 6:15 و 12:30 دقیقه امروز به مقصد تهران پرواز کند نیز به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد مسافران از دو روز قبل لغو شده اند.

این رخداد در حالی است که مشهد همواره به ویژه در ایام تابستان به خصوص در روزهای پایانی این فصل بخاطر شلوغی و ازدحام مسافر با کمبود بلیت در بخشهای ریلی و هوایی مواجه است.

به همین خاطر در فرودگاه مشهد تعداد پروازهای ورودی و خروجی روزانه اعم از داخلی و خارجی که شرایط عادی 170 مورد است طی ایام پیک تابستانی و نوروز به حدود 220 مورد پرواز افزایش می یابد.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به عنوان دومین فرودگاه پرترافیک ایران روزانه به 170 و حداکثر 240 پرواز خدمات هوانوردی ارائه نموده و بطور متوسط روزانه 22 هزار مسافر داخلی و خارجی از این فرودگاه استفاده می کنند.

فرودگاه مشهد با سه پایانه مسافربری داخلی، خارجی و حج در مجموع 68 هزار متربع مساحت دارد. این فرودگاه با 37 محل پارک هواپیمای پهن پیکر و بدنه متوسط به 34 مسیر داخلی و 20 مسیر خارجی پرواز مستقیم دارد.

17 شرکت هواپیمایی داخلی و 10 شرکت هوایی خارجی در فرودگاه مشهد برنامه پرواز روزانه دارند. شرکتهای هواپیمایی ایرتور، ماهان، زاگرس، تابان و آسمان نیز در این فرودگاه دارای آشیانه تعمیرات و پایگاه هواپیما هستند.


ویدیو : لغو 4 پرواز فرودگاه مشهد به دلیل نبود مسافر