لغو روادید با 60 کشور : با وجود اینکه کشور ما در عرصه بین الملل از لحاظ آثار ...


با وجود اینکه کشور ما در عرصه بین الملل از لحاظ آثار تاریخی جزء 10 کشور اول دنیاست و در بحث میراث طبیعی نیز جزء پنج کشور برتر دنیا هستیم اما متاسفانه به لحاظ معرفی و جذب گردشگران خارجی و ایجاد درآمد نتوانسته ایم از این پتانسیل استفاده کنیم. مهر: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از برنامه ریزی برای جذب 7.5 میلیون گردشگر خارجی در سال جاری خبر داد.

منوچهر جهانیان در حاشیه بازدید از موزه قلعه فلک الافلاک در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال 89 بیش از سه میلیون و 235 هزار گردشگر خارجی را به کشور جذب کرده ایم، اظهار داشت: تا 11ماهه سال 90 نیز تقریبا همین تعداد گردشگر وارد کشور شده اند که برای امسال برنامه ریزی کرده ایم این تعداد را به 7.5 میلیون نفر برسانیم.

وی افزود: با وجود اینکه کشور ما در عرصه بین الملل از لحاظ آثار تاریخی جزء 10 کشور اول دنیاست و در بحث میراث طبیعی نیز جزء پنج کشور برتر دنیا هستیم اما متاسفانه به لحاظ معرفی و جذب گردشگران خارجی و ایجاد درآمد برای مناطق مختلف نتوانسته ایم آنطور که باید و شاید از این پتانسیل استفاده کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: یکی از شعارهای محوری این سازمان در سال 91 ورود 7.5 میلیون گردشگر خارجی به کشور است که خوشبختانه رایزنی های خوبی با وزارت امور خارجه در این رابطه صورت گرفته است.

وی لغو روادید با 60 کشور دنیا را یکی از راههای جذب گردشگر به کشور دانست و افزود: این برنامه را در دستور کار داریم و خوشبختانه وزیر امور خارجه نیز به جد پیگیر هستند، کارهای مقدماتی شروع شده و فعلا بحث روادید فرودگاهی و همینطور تسریع در صدور روادید را عملیاتی خواهیم کرد.

جهانیان به ظرفیت 300 میلیون نفر شیعه و یک میلیارد مسلمان در دنیا اشاره کرد و افزود: در همین رابطه سه شهر زیارتی مقدس مشهد، قم و شیراز را پیشنهاد داده ایم که از هرکجای دنیا بتوانند بدون هیچگونه نیازی به صدور روادید از این مناطق بازدید داشته باشند که این امر به طور قطع می تواند یک تحول بسیار خوب در عرصه گردشگری خارجی به دنبال داشته باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشور به اتفاق دبیر ستاد تسهیلات، مدیر کل اکوتوریسم و مدیر کل سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری لرستان شب پنج شنبه از نمایشگاه صنایع دستی و قلعه تاریخی فلک الافلاک و موزه های آن بازدید کردند.


ویدیو : لغو روادید با 60 کشور