لطفی نبود موسیقی ایران زنده نمی ماند : استاد موسیقی و سخنگوی شورای عالی موسیقی ...


استاد موسیقی و سخنگوی شورای عالی موسیقی ایران گفت: تلاش های استاد لطفی موسیقی کهن ایران را زنده نگه داشت. خبرگزاری مهر: استاد موسیقی و سخنگوی شورای عالی موسیقی ایران گفت: تلاش های استاد لطفی موسیقی کهن ایران را زنده نگه داشت.

حسین علیزاده صبح دوشنبه در مراسم تشییع پیکر استاد محمدرضا لطفی گفت: امروز ملت ایران پاره تن خود را به خاک می سپارد و من فکر نمی کنم کسی بیشتر از من هنر لطفی و وجودش را بشناسد.

وی افزود: از جوانی روزگار را با هم گذراندیم و با هم بودیم و شرایط سخت و خوشی ها را با هم سپری کردیم، هر کدام ما قسمتی از عرصه موسیقی ایران را بنیان نهادیم.

وی ضمن تاکید برای این که لطفی نقش اساسی در احیای موسیقی ایران داشت، خاطرنشان کرد: رفاقت ما در این سال ها شکل گرفت و نتیجه آن تشکیل موسسه هنری چاوش شد، موسسه ای که حمایت دولتی نداشت و ما در آن شرایط همبستگی خود را حفظ کردیم.

علیزاده خاطرنشان کرد: هر آن چیزی که از موسیقی لطفی به یادگار مانده برای لحظات عاشقی و زندگی شماست و به هیچ وجه جدا نخواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر لطفی نبود موسیقی ایران زنده نمی ماند، اکنون نیز اگر چه جسمش پیش ما نیست ولی یاد آن و موسیقی آن همیشه جاودان است.

استاد موسیقی ایران با بیان این که موسیقی ایران میراث تاریخی ما است و تاریخ طولانی دارد، اظهار کرد: فرهنگ ایران در جهان ثبت شده و موسیقی نیز بخشی از این فرهنگ است، اثر گذاری موسیقی لطفی در تاریخ جهان ثبت می شود و همین باعث آرامش ماست.

وی بیان کرد: در شرایطی که حمل ساز ممنوع بود در زیرزمین خانه خود موسیقی را زنده نگه داشتیم.

علیزاده در پایان صحبت های خود خاطرنشان کرد: آدمهای بزرگ موسیقی را درک می کنند، حضور گسترده مردم هم نشان از درک موسیقی و استاد لطفی است، اما خطاب من به مسئولان این است که موسیقی را درک کنند و بدانند هنرمندان وابسته به هیچ جریان سیاسی نیستند، آن ها برای هنر و فرهنگ تلاش می کنند و به خاطر همین هنر هم شناخته می شوند.


ویدیو : لطفی نبود موسیقی ایران زنده نمی ماند