لطفا خودتان را رنگی کنید! : رنگ زنده؟ رنگ مرده؟ احتمالا برای شما هم پیش آمده ...


رنگ زنده؟ رنگ مرده؟ احتمالا برای شما هم پیش آمده كه موقع خرید یك شلوار یا یك بلوز با دوست‌تان به او گفته‌اید كه رنگ این نمونه، خیلی مرده است.


لطفا از خودتان پذیرایی کنید , چطور خودتان را بدون خطر برنزه کنید؟ , جنسیت فرزندتان را خودتان تعیین کنید

 زنده شو، مرده شو!

رنگ زنده؟ رنگ مرده؟ احتمالا برای شما هم پیش آمده كه موقع خرید یك شلوار یا یك بلوز با دوست‌تان به او گفته‌اید كه رنگ این نمونه، خیلی مرده است. مرده بودن یا زنده بودن رنگ یعنی چه؟ رنگ‌های زنده، برخلاف احساس خیلی‌ها، لزوما رنگ‌های صرفا گرم نیستند. رنگ زنده به رنگی می‌گویند كه بلاتكلیف نیست. جان دارد، ‌چشمگیر است، می‌درخشد و احساس تحرك دارد حتی یك آبی خوش‌رنگ هم جزو رنگ‌های زنده است. در عوض رنگ مرده، رنگی است كه مات و كدر است. چشم‌های‌تان را نمی‌گیرد و انگار روی آن غبار نشسته. به این ترتیب قرمز (بله، قرمز، همین رنگ تند و تیز) هم می‌تواند گاهی مرده به‌نظر برسد. سعی كنید هیچ وقت در ظاهرتان سراغ رنگ‌های مرده نروید چون افسردگی می‌آورد و انرژی منفی به شما می‌دهد.



 گرم شو، سردشو!

حتما شنیده‌اید كه می‌گویند بعضی رنگ‌ها سردند و بعضی گرم و حتی بعضی خنثی. رنگ‌های سرد و گرم مثل عطرهای گرم و سرد نیستند كه فصل خاصی را بطلبند. رنگ‌های گرم، رنگ‌هایی مانند قرمز، نارنجی، زرد و قهوه‌ای هستند كه در لباس بسیار توجه برانگیزند. رنگ گرم، خودنماست و احساسات زیاد را نشان می‌دهد. اگر در لباس‌های‌تان به‌طور كل از تركیب‌های رنگی گرم استفاده كنید، آدمی جسور و سرشار از زندگی به‌نظر می‌رسید. رنگ‌های سرد، شامل طیف رنگی سبز تا بنفش و آبی نزدیك به خاكستری است. رنگ‌های سرد، آنقدرها هم كه می‌گویند، منفی نیستند بلكه در عوض حس پاكیزگی، ‌نظم و ترتیب شسته‌رفتگی را به ظاهر‌تان هدیه می‌كنند.



 این‌ها را هم بدانید

یادتان باشد رنگ‌های ملایم در طراحی لباس خانم‌ها، اهمیت بیشتری دارند تا رنگ‌های تیره.
رنگ‌های تیره برعكس رنگ‌های ‌ملایم، احساسی از قدرت و بزرگی را منتقل می‌كنند. برای همین هم توصیه می‌شود مردان بیشتر سراغ رنگ‌های تیره بروند، علاوه بر رنگ‌های مشابه و متضاد در دایره معروف رنگ‌ها، رنگ‌های مكمل هم وجود دارند. رنگ‌های مكمل، درست در این دایره، ‌روبه‌روی همدیگر قرار می‌گیرند. مثل زرد و بنفش، سبز روشن و بنفش سیر و... استفاده از تركیب رنگ‌های مكمل در ظاهر، اصولا ظاهری خیلی خاص و باعث جلب‌توجه می‌شوند.



كم‌رنگ شو، پررنگ شو!

شاید خیلی برای‌تان مهم نباشد كه چه رنگی می‌پوشید اما رنگ‌ها هم در روحیه شما اثر دارند و هم در روحیه اطرافیان‌تان پس بهتر است بدانید كجا چه می‌پوشید. یادتان باشد انتخاب رنگ‌های مناسب برای لباس، چیزی فراتر از سلیقه شخصی است. ممكن است یك طراح آوانگارد، تركیب فیروزه‌ای و قرمز را خیلی خاص بداند اما مهم این است كه موقعیت‌شناس باشید. هماهنگی در رنگ لباس‌ها و البته هماهنگی كل تركیب رنگی با موقعیت، سن و جایگاه اجتماعی‌تان بسیار حائز‌اهمیت است. پس بهتر است دایره رنگ‌ها را كه دایره مشهوری است، بشناسید و اصول استفاده از آنها را یاد بگیرید و بعد به خیاط مراجعه كنید. یادتان باشد در دایره رنگ‌ها، رنگ‌های مشابه در جهت عقربه‌های ساعت در كنار هم قرار می‌گیرند و در عوض میان رنگ و رنگ متضادش به اندازه 3 رنگ فاصله هست به این ترتیب رنگ‌های متضاد و مشابه را بشناسید و در انتخاب طیف آنها به خیاط‌تان كمك كنید. با انتخاب رنگ‌های مشابه شما كم‌رنگ‌تر و با انتخاب رنگ‌های متضاد، شما پررنگ‌تر به‌نظر خواهید رسید.


ویدیو : لطفا خودتان را رنگی کنید!