لشکرکشی‌ تتلیتی‌ ها به پیج اینستاگرام ژوله : رأس ساعت 12 شب آخرین جمعه تابستان، ...


رأس ساعت 12 شب آخرین جمعه تابستان، دقیقاً همان وقتی که تهران را باران می‌شست و سیل هم در خیابان‌ها در جریان بود، در زندگی آدم مجازی‌ها سیل تازه‌ای راه افتاد؛ «تتلیتی‌»ها پست تازه اینستاگرام امیر تتلو را لایک کردند و آمدند سراغ پیج اینستاگرام امیرمهدی ژوله تا با کامنت‌های عجیب و غریب و حتی ناخوشایند، از خواننده مورد علاقه خود دفاع کنند. روزنامه اعتماد: رأس ساعت 12 شب آخرین جمعه تابستان، دقیقاً همان وقتی که تهران را باران می‌شست و سیل هم در خیابان‌ها در جریان بود، در زندگی آدم مجازی‌ها سیل تازه‌ای راه افتاد؛ «تتلیتی‌»ها پست تازه اینستاگرام امیر تتلو را لایک کردند و آمدند سراغ پیج اینستاگرام امیرمهدی ژوله تا با کامنت‌های عجیب و غریب و حتی ناخوشایند، از خواننده مورد علاقه خود دفاع کنند.

امیر مهدی ژوله نویسنده و طنزپرداز، کمی قبل از ساعت 12 شب و در مسابقه برنامه «خندوانه»، گفته بود که اگر خواننده می‌شد، باید اسمش را می‌گذاشت «امیر ژوژولو».

حرف‌هایی که یک خط از متن 15 دقیقه‌ای او و شوخی‌اش با مدیرهای ساختمانی، قیمت پوشک، عشق به شهرت و ورزشکاران اهل قلیان و ... بود. حرف‌هایی که عصر روز بعد هم درباره آنها در گفت‌وگویی با خبرآنلاین توضیح داد که تنها به قصد لحظه‌ای شادی و سرگرمی مردم نوشته و زده می‌شود و فضاهای دوقطبی و سیاه و سفید دیدن‌ها و حتی حمله یک رسانه خاص یا هواداران خاص، هیچ ربطی به هدف اصلی او و دوستانش برای شرکت در مسابقه «خندوانه» ندارد.

اما طرفداران خواننده‌ای زیرزمینی، نه کاری به اصل هدف برنامه داشتند و نه بعدتر به این حرف‌ها و توضیحات شخصی ژوله توجه کردند. از نگاه آنها تنها همین «امیر ژوژولو»، بدون عنوان هیچ دلیل و چرایی، توهین بزرگ تلقی شد تا جریان اصلی سیل راه بیفتد و حتی خبرگزاری‌های رسمی در نیمه‌شب، خبر این سیل مجازی را مخابره کنند.

کمی بعد، دسته‌های دیگر مجازی هم راه افتاد؛ دسته‌های شب‌بیدارانی در اینستاگرام، تلگرام، فیس‌بوک و توئیتر که همه می‌دانستند در صفحات اینستاگرام ژوله و تتلو چه می‌گذرد و باید برای دفاع از ژوله وارد معرکه شد؛ عده‌ای پای پست‌های اینستاگرامی ژوله و تتلو، وارد بحث با طرفداران غیور تتلو شدند، عده‌ای کد رأی‌گیری به ژوله را پخش کردند و عده‌ای هم تصمیم گرفتند که «ژوژولیتی» شوند و تمام قد در صحنه حاضر.

بحث‌ها به همین جا ختم نشد. در فضاهای جدی‌تر، مثل صفحات خبری تلگرامی یا حتی صفحات مجازی چهره‌های مختلف هنری، امیرمهدی ژوله، نام مهمی شد؛ نامی که دنبال خود یا «تتلیتی‌»ها و «ژوژولیتی»ها را می‌آورد، یا کد رأی‌گیری، یا میزان آرا در مقابل رقیبی به نام امین حیایی یا حمایت انجمن‌ها و گروه‌های مختلف از او و از همه مهم‌تر جوک‌ها و شوخی‌هایی که به مناسبت محبوبیت ناگهانی‌اش، ساخته شد و البته نقبی هم به سیاست می‌زد.

تا صبح نشده، «ژوژولیتی»ها سرتاسر دنیای مجازی را گرفتند تا در مقابل امین حیایی سوپراستار که در یادداشتی از مردم خواست تا به یکدیگر بی‌احترامی نکنند و با هم دوست و یکدل باشند، کم نیاورد و صبح روز شنبه، تعداد رأی‌ها در رقابتی نفسگیر مدام بالا و پایین شود و اختلاف رأی‌گیری از 1000 نفر به 100 نفر برسد و ناگهان در عصر شنبه با مجموع دو میلیون رأی، گاهی امیرمهدی ژوله از امین حیایی پیشی گرفت و گاهی حیایی.

رأی‌های «خندوانه» فقط یک اثر از حمایت همه‌جانبه بود و آن طرف میدان و در اینستاگرام هم ژوله، با 24 هزار کامنت قریب به اتفاق «ژوژولیتی»ها، از 14 هزار کامنت پست اینستاگرامی تتلو پیشی گرفت تا برد اصلی، از آن «ژوژولیتی»ها شود؛ همان‌هایی که فارغ از نام امیرمهدی ژوله و فارغ از اجرایش در برنامه «خندوانه»، صبح شنبه تازه‌ترین پست اینستاگرامی نویسنده محبوب خود را دیدند که ساده و محترمانه از خواننده زیرزمینی دیگری، رضایا، که به خاطر اشاره به نامش در رسانه ملی از او تشکر کرده بود، از سعه‌صدر میزان درک و فهم از مفهوم طنز و کمدی تشکر کرده و توضیح داده بود؛ همه دلیل حضورش در «خندوانه» بیشتر کردن دوستی‌ها، کم‌کردن تنش‌ها، استرس‌ها و دعواها و لبخند است.

این پست نزدیک 21 هزار لایک خورد و 12 هزار کامنت با آیکون‌های لبخند، قلب و گل گرفت تا ثابت کند در جریان تمام وقایع، حاشیه‌ها، دعواهای مجازی و حتی هواداری زیر عنوان «ژوژولیتی»ها، همان خواست ساده و اولیه شادی دسته‌جمعی و همراهی دسته‌جمعی و نشانی پررنگ برای تاثیرگذاری و «بودن»، در دنیای مجازی زنده و در جریان است و حتی می‌تواند کاری کند که صبح روز شنبه، هم خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها گزارشش کنند و هم آدم‌ها در مواجهه با این درخواست ساده اطرافیان باشند که: «تلفن را بردار، کد را بزن و رأی بده».


ویدیو : لشکرکشی‌ تتلیتی‌ ها به پیج اینستاگرام ژوله