لحن روحانی نرم است اما او عقب نشینی نکرده/1+5 دو گزینه دارد، توافق بد یا عدم توافق :



سخنرانی روحانی در روز اجرای توافق , توافق هسته ای , توافق

 

اخبار سیاست خارجی - یادداشت وزیر اطلاعات اسرائیل در نیویورک تایمز:
لحن روحانی نرم است اما او عقب نشینی نکرده/1+5 دو گزینه دارد، توافق بد یا عدم توافق/اشتباه نکنید، توافق ناقص بهتر از عدم توافق نیست

یووال اشتاینتز وزیر اطلاعات اسرائیل طی یادداشتی در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز ضمن طرح ادعاهایی علیه ایران خواستار تغییر موضع آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران شد.

به گزارش تیک یووال اشتاینتز نوشت: اسرائیل به شدت نگران روند مذاکرات هسته ای است. گفتگوها در مسیر اشتباهی قرار گرفته، بویژه در رابطه با مسئله ی غنی سازی اورانیوم.

باوجود آنکه ایران نحوه ی سخن گفتن خود را اخیرا تغییر داده اما تغییر واقعی از زمان روی کار آمدن حسن روحانی که لحنی نرم دارد بوجود نیامده است و دولت او از برنامه این کشور برای حفظ 9400 سانتریفیوژ کوتاه نیامده است.

ایران لحن آتشین ضد غربی خود را نرم کرده و انعطاف پذیری هایی بر روی مسائل کم اهمیت نشان داده، اما ما نباید فریب بخوریم. پرزیدنت اوباما باید به این سخنان خود«هیچ توافقی بهتر از یک توافق بد است» پایبند باشد.

بسیاری از کارشناسان استدلال می کنند که «هرگونه توافق با ایران شامل محدودیت هایی بر برنامه هسته ای ایران می شود، بنابراین توافق ناقص بهتر از عدم توافق است»، اما اینها در اشتباه هستند.

توافق هسته ای بد راه را برای اشاعه تسلیحات هسته ای  در منطقه ی بی ثبات خاورمیانه هموار می کند. کشورهای دیگر در منطقه به سرعت به دنبال برنامه غنی سازی اورانیوم مشابه ایران خواهند رفت که خطر افتادن تسلیحات هسته ای در دست رادیکال ها را افزایش می دهد.

این مسئله دو گزینه واقعی پیش روی مذاکره کنندگان قرار می دهد: یک توافق بد یا عدم توافق.

وی در پایان ادعا کرد: انتخاب گزینه عدم توافق باعث افشار بیشتر به ایران و هموار شدن راه برای توافق خوب در آینده می شود.
اخبار سیاست خارجی - تیک

 


ویدیو : لحن روحانی نرم است اما او عقب نشینی نکرده/1+5 دو گزینه دارد، توافق بد یا عدم توافق