لبخند واقعی را چگونه شناسایی کنیم : تصور کنید که پیام خوشایندی به شما می رسد؛ ...


تصور کنید که پیام خوشایندی به شما می رسد؛ مانند موفقیت در یک کار، پیشرفت شخصی، پیشروی به سمت هدف، به دست آوردن آنچه که می خواهیم، جلب احترام و مورد محبت و لطف قرار گرفتن.



هفته نامه زندگی مثبت: تصور کنید که پیام خوشایندی به شما می رسد؛ مانند موفقیت در یک کار، پیشرفت شخصی، پیشروی به سمت هدف، به دست آوردن آنچه که می خواهیم، جلب احترام و مورد محبت و لطف قرار گرفتن. تمام این خبرهای خوب باعث می شود درون شما به جنب و جوش بیفتد و احساس کنید انرژی بدنتان بالا می رود و اصطلاحا هیجان زده می شوید. شماید به 2 دلیل برای شما دارای اهمیت است؛ اول اشتیاق شما را برای فعالیت اجتماعی افزایش می دهد و لبخند شادی که بر لب دارید همیشه راهتان را به دل دیگران باز می کند و در قدم دوم، شاید حالتی آرامش بخش دارد و نکته جالب این است که هردوی آنها در زبان بدن شما به خوبی نمایان است.

چگونه خودارضایی کنیم , چگونه از یوتیوب دانلود کنیم , کتاب چگونه دیگران را عاشق خود کنیم

وقتی چشم ها لبخند را لو می دهد

هیجان های ما به طور عمده در صورت و به خصوص در چشم های مان نمودار می شوند. بنابراین طبیعی است که بتوانیم هیجان های اولیه و شدید مانند شادی، غم و خشم را به خوبی در چشم و عضلات اطراف چشم ببینیم. سال هاست روان شناسان به این نتیجه رسده اند که لبخند واقعی از چشمان انسان آغاز می شود. زمانی که شما واقعا شاد هستید، پوست اطراف چشمانتان چروک می شود در حالی که برای زدن یک لبخند معمولی در محل کار فقط لب هایتان تکان می خورد. بگذارید خیلی ساده برایتان بگویم؛ زمانی که شما شاد هستید یک نفر می تواند فقط با دیدن چشمانتان این شادی را به خوبی ببیند.

ارتباط چشمی فرد شاد بسیار آرامش بخش است و به طرف مقابل زل نمی زند که معذب کننده به نظر بیاید. پلک زدن او کاملا طبیعی است و مردمک و کره چشم باثبات به نظر می رسد و فرد زیاد به اطراف خود نگاه نمی کند.

لبخند واقعی را چگونه شناسایی کنیم؟

تاثیر دیگر شادی در صورت شما، ایجاد یک لبخند طبیعی و واقعی است که مدل آن را اغلب اوقات روی چهره کودکان دیده اید. در این حالت لب ها به سمت گوش کشیده می شود و ردیف دندان های سفید شما شروع به خودنمایی می کنند. سر حداقل اندکی به عقب می رود و فرد احساس خوشایندی را به دیگران منتقل می کند. وقتی به فردی که لخند می زند نگاه می کنید، به جهت حرکت سرش دقت کنید. خم شدن سر رو به جلو نشان دهنده فروتنی است. عقب رفتن سر به شما می گوید که فرد مورد نظر خوشحال است و اعتماد به نفس بالایی دارد.

باید در مورد لبخند طبیعی این نکته را نیز بدانید که وقتی می خندید، عضلات صورتتان یک نرمش درست و حسابی می کنند که تاثیر بسیار خوبی روی چهره تان می گذارد. ظهور شادی در حرکات بدن شما نشان از شادی و آرامش از موضوعی است که بدنتان آن را به خوبی نشان می دهد. بدن کمی به یک سمت خم می شود ولی نباید آن را با خم شدن ناشی از استرس یا تنش اشتباه بگیرید بلکه فقط آرامش درونی و احساس شادی فرم بدن را به جای اینکه خشک و رسمی باشد کمی انعطاف پذیرتر می کند. در این حالت بدن وضعیت خود را به شکلی متعادل حفظ می کند. شانه ها بسیار راحت هستند، نه خیلی افتاده که نشان دهنده غمگینی است و نه خیلی خشک و رسمی.

حرکت دست ها زمان نشاط

دستان شما ممکن است پرجنب و جوش به نظر برسند، اما این نشانه تهدیدآمیزی نخواهدبود زیرا شادی تمام وجود فرد را تسخیر می کند. بازوها معمولا به بدن می چسبد یا در فاصله ای نزدیک قرار دارد. البته حرکات بازو خشک و مانند یک آدم آهنی نخواهدبود و آزادانه حرکت می کنند. در حالی که وقتی شما مضطرب هستید معمولا دست هایتان برای اینکه خود را آرام تر نشان دهند با چیزی بازی می کنند اما در مورد شادی باید بگوییم حرکت دست به شکل کاملا هارمونیک با کلام و احساس شما هماهنگ می شود و منظورتان را به خوبی به طرف مقابل منتقل می کند. دست ها مدل های محافظی مانند دست به سینه به خود نمی گیرند و خود را باز و پذیرا نشان می دهند، انگار که می خواهند با در آغوش گرفتن طرف مقابل احساس خود را با او شریک شوند.

پاهایی با ریتم خوشحال

زمانی که نشسته اید پاهای شما ممکن است آرام روی زمین قرار بگیرد یا یک پا را روی دیگری بیندازید. در حالت کالی پاها تنش یا اضطراب را نشان نمی دهند و در مدل راحت قرار می گیرند. فقط ممکن است فرد نوک انگشتان پای خود را به صورت آهنگین تکان دهد که انگار مشغول گوش دادن به یک موسیقی زیباست. اگر بخواهم حالت کلی بدن را هنگامی که فرد احساس شادی را تجربه می کند برایتان توصیف کنم، باید بگویم مهم ترین ویژگی بدن در این حالت آرامش است. شما هیچ گونه انقباض عضلانی را در هیچ کدام از ماهیچه های فرد نمی بینید و رنگ پوست هم حالت طبیعی خود را حفظ می کند و سرخ نمی شود که دلیل آن نبود آدرنالین است. نفس کشیدن فرد نیز بسیار ملایم و آرام است. البته به غیر از زمانی که از خوشحالی می خواهد منفجر شود و بسیار هیجان زده است.

کارشناس: دکتر پرویز رزاقی- روان شناس و مشاور خانواده

تنظیم: احسان صادقی


ویدیو : لبخند واقعی را چگونه شناسایی کنیم