لباس نوزاد و قوانین خرید لباس نوزاد :   لباس نوزاد قوانین خرید لباس نوزاد لباس ...



 

تعبیر خرید لباس نوزاد , نکات خرید لباس نوزاد , خرید لباس مشکی نوزاد

لباس نوزاد


قوانین خرید لباس نوزاد

لباس خریدن برای نوزادان با لباس خریدن برای بزرگسالان تفاوت زیادی دارد.نوزادان مثل شما نیستند كه بتوانید هر لباس شیكی برای آنها بخرید به هوای این كه حتما در آن راحت خواهند بود و تحملش میكنند. تحمل بچه ها به اندازه شما نیست به همین دلیل زیبایی لباس، آخرین فاكتور انتخاب آن است. قبل از این كه به زیبایی لباسی كه برای فرزندتان می خرید توجه كنید، باید نكات سلامت آن را درنظر بگیرید.

 

 

لباس نوزاد-به خاطر پوست حساس و لطیف نوزادان در این سن،باید به جنس لباس دقت كنید.لباس نوزادان باید حتما نخی باشد و ایجاد حساسیت نكند.

زیاد دربند قیمت پایین لباس نوزاد نباشید.در این  سن به دلیل سلامت كودك حتما باید برای بچه، لباس با جنس خوب بخرید.برای خرید لباس نوزاد خوب هم ناچارید هزینه بالایی بپردازید.

لباس نوزادتان را طوری انتخاب کنید و به او بپوشانید که عرق نکند. از گرم نگه‌داشتن بیش از حد نوزادتان با لباس خودداری کرده و به دمای اتاق و دمای بدن نوزادتان توجه نمایید.زیر پیراهنی برای سلامت بدن نوزادتان خوب است، علاوه بر اینکه از پوست نوزادتان در مقابل درزهای بلوز و یا دگمه‌های آن محافظت می‌کند، در صورت دگمه‌ای بودن آن نیز پوشش دهی مناسبی از بدن نوزادتان دارد.لازم به ذکر است که بهترین دمای بدن نوزاد در زیر بغل، 36.5 درجه می‌باشد و باید دمای اتاق او را 24 الی 25 درجه تنظیم نمایید ولی اگر نوزاد شما زیر دو کیلوگرم وزن دارد، دمای مناسب اتاق 26 الی 27 درجه می باشد.

لباس نوزاد را طوری انتخاب کنید که از الیاف نرم بافته شده باشند و در ناحیه‌ی یقه و مچ‌های دست و پای آن از کش‌دوزی و یا کشبافتهای سفت و محکم استفاده نشده باشد.

لباس نوزاد نباید دكمه، زیپ یا اضافاتی داشته باشد كه باعث آزار بچه شود.قبل از خرید، راحتی درزهای لباس را هم چك كنید.دكمه های لباس نوزاد باید چفتی و ظریف باشند.لباس نوزاد باید به اندازه كافی دكمه داشته باشد تا بتوانید آن را به راحتی به تن او بپوشانید یا درآورید. لباس های نوزاد كه جلوی آنها دكمه دارد بهتر از لباس هایی است كه دكمه آنها پشت لباس است.

لباس نوزاد نباید به تن او بچسبد. لباس چسبان یا شلوار تنگ، نوزاد را اذیت میكند. یقه، كشباف های سردست یا مچ پای نوزاد نباید تنگ باشد. لباس نوزاد را مناسب فصل انتخاب كنید. لباس گرم بچه را مریض خواهد كرد. پزشكان می گویند لباس نوزاد باید فقط یك لایه از لباسی كه شما میپوشید بیشتر باشد. بهتر است حتما به نوزاد زیرپوش بپوشانید تا هم گرم بماند و هم دكمه لباس رویی، او را آزار ندهد.اگر فرزند اولتان است و هنوز در آغوش گرفتن نوزاد برایتان سخت است، بهتر است بادی یا لباسهایی را انتخاب كنید كه زیر آنها دكمه داشته باشد تا با بغل كردن، لباس نوزاد به هم نریزید.برای این فصل باید برای نوزاد یك لباس زیر نیمه گرم و یك لباس روی گرم انتخاب كنید.به یك پتو كه نوزاد را موقع بیرون بردن در آن بپیچید هم نیاز دارید. كلاه را فراموش نكنید.

 

لبـاس نـوزادان را چگونـه بـایـد شـسـت؟   

پوست نوزادان آنقدر نرم و لطیف است که بیشتر پدر و مادرها نگران آسیب پذیر بودن آن هستند بنابراین آنها ترجیح می دهند از ایمن ترین و طبیعی ترین محصول برای شستن لباس نوزاد استفاده کنند.

برای شستن لباس نوزاد استفاده از شوینده های ملایم بسیار مناسب است چون شوینده های قوی می توانند به پوست نوزاد آسیب برسانند.صابون ترکیب های آزاردهنده ندارد و می توان از آن برای شستشوی لباس های نوزاد استفاده کرد اما به دلیل اینکه خاصیت قلیایی اش از پودرهای شوینده کمتر است، قدرت تمیزکنندگی کمتری دارد. اگر در ماه های اول تولد که زیاد شیر روی لباس نوزاد می ریزد از صابون استفاده کنید، ممکن است لک روی لباس باقی بماند.

 

لباس نوزاد , لباس بافتنی نوزاد دختر , لباس نوزاد پسرانه لباس نوزاد

 

پزشکان هم توصیه می کنند برای پاک کردن لکه های لباس نوزاد از ملایم ترین محصولات استفاده کنید، نه از نرم کننده و محصولاتی که حاوی رنگ و عطر هستند و مراقب هر نوع نشانه حساسیت باشید. در صورت مشاهده نشانه هایی مانند جوش، خشکی و پوسته پوسته شدن یا برآمدگی های قرمز روی پوست نوزاد، با پزشک تماس بگیرید. در بیشتر موارد با شستن کامل تر و آبکشی بیشتر لباس های نوزاد، مشکل برطرف می شود ولی گاهی هم پزشک انجام آزمایش های بیشتر را توصیه می کند.قبل از شستن هر لباس برای اولین بار، اطلاعات مندرج روی بسته بندی آن را بخوانید.بهتر است لباس های نوزاد را جدا از لباس دیگر افراد خانواده بشویید اما اگر از صابون ملایم استفاده کنید این کار ضروری نیست. همیشه لباس نوزاد را در اولین فرصت بشویید چون با ماندن آلودگی روی لباس نوزاد، شستن و پاک کردن لکه ها سخت تر می شود.

 

 

● لکه های روی لباس نوزاد

برای پاک کردن لکه از روی لباس نوزاد باید ابتدا آنها را با آب سرد بشویید.بسیاری از لکه ها مخصوصا لکه شیر اگر زود شسته شوند، به راحتی با آب از بین می روند.حتی لکه هایی که مدتی روی لباس مانده اند هم اگر در آب خیسانده شوند تا حد زیادی پاک می شوند. برای پاک کردن اثر لکه روی لباس نوزاد می توان از یک فرچه نرم و مقدار کمی صابون استفاده کرد. این کار باید به آرامی انجام شود چون در غیراین صورت ممکن است به پارچه آسیب برسد. قبل از خشک شدن لباس نوزاد مطمئن شوید لکه به طور کامل از بین رفته است. اگر مقداری از لکه باقی مانده بود، از شوینده قوی تری استفاده کنید. برای از بین بردن لکه لباس هایی مانند کهنه و لباس های زیر که به طور مستقیم با پوست بچه تماس دارند، از شوینده قوی استفاده نکنید.

 

● لکه های پروتئینی

برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و آب دهان روی لباس نوزاد ابتدا لباس نوزاد را در آب خیس و سپس مقداری پاک کننده آنزیمی به آن اضافه کنید.آنزیم های موجود در شوینده ها به لکه حمله و پروتئین ها را هضم می کنند.اگر اثری از لکه باقی ماند،محلول های لکه بر و پاک کننده های چندمنظوره را به کار برید. بعد از ازبین رفتن لکه ها، لباس ها را به روش معمول بشویید.

 

● لکه های چرب و روغنی

درصورت ریختن روغن بچه، کرم و پماد روی لباس نوزاد ،ابتدا مقدار اضافی آن را بردارید. سپس برای جذب روغن،روی لکه را با نشاسته ذرت یا پودر تالک بپوشانید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را پاک کنید. در صورت باقی ماندن لکه از پاک کننده ها و محلول های چندمنظوره استفاده کنید و سپس لباس ها را بشویید.

 

● لکه میوه، آبمیوه و مربا

در این موارد، لباس را با آب سرد بشویید و در مخلوط مساوی آب و الکل بخیسانید. اگر لکه از بین نرفت، از محلول های لکه بر استفاده کنید. برای پاک کردن لکه های سمج لباس را در محلولی که با نسبت مساوی آب و سرکه سفید تهیه کرده اید، خیس کنید.

 

● لکه ادرار و مدفوع روی لباس نوزاد

برای پاک کردن لک ناشی از اسهال مانند آنچه درباره لکه های پروتئینی گفته شد،عمل کنید. برای پاک کردن لکه ادرار، محلول یک قاشق غذاخوری پاک کننده آمونیاکی و یک فنجان آب مناسب است. اگر پارچه رنگ می دهد، ابتدا مقداری از محلول را روی قسمتی از پارچه امتحان کنید. در صورت باقی ماندن اثر لکه، می توانید محلول لکه بر به کار برید و سپس لباس را بشویید.

منبع:روزنامه سلامت


ویدیو : لباس نوزاد و قوانین خرید لباس نوزاد