لاییک ها برای شکست اردوغان هم قسم شدند : اخبار بین الملل - لاییک ها برای شکست ...



اخبار بین الملل - لاییک ها برای شکست اردوغان هم قسم شدند

یکی از انتقادات اصلی احزاب اپوزیسیون ترکیه به نامزدی اردوغان برای کسب عنوان دوازدهمین رییس جمهور تاریخ جمهوری ترکیه، شخصیت سیاسی و جناحی اوست . احزاب مخالف می گویند رییس جمهور ترکیه بر خلاف نخست وزیر باید یک چهره ملی و فراجناحی باشد و اردوغان فاقد چنین خصوصیتی است.

5 حزب عمده لاییک ترکیه روز گذشته با امضای بیانیه مشترکی برای ائتلاف انتخاباتی علیه رجب طیب اردوغان یکی از سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری 19 مرداد ماه این کشور، هم قسم شدند.

به گزارش عصر ایران روسای 5 حزب " جمهوریخواه خلق" (CHP) ، "حرکت ملی" (MHP) ، " دموکراتیک چپ" (DSP) ، " حزب دموکرات " (DP) و "حزب ترکیه مستقل" (BTP) روز گذشته در مراسمی در "سوییس هتل" آنکارا از نامزدی "اکمل الدین احسان اوغلو" دبیر کل سابق سازمان همکاری های اسلامی برای رقابت با اردوغان در انتخابات آتی ریاست جمهوری ترکیه حمایت کردند.

در بیانیه مشترک امضا شده از سوی روسای 5 حزب عمده لاییک ترکیه آمده است احسان اوغلو شخصیتی است حزبی و جناحی نیست و با توجه به این خصوصیت می تواند در صورت پیروزی در انتخابات  رییس جمهور تمام ترکیه باشد.


مراسم امضای بیانیه مشترک حمایت از احسان اوغلو در سوییس هتل آنکارا

فیلم هایی که برای همیشه توقیف شدند , 2 برد و 3 شکست برای شطرنج‌ ایران , چگونه شکست عشقی را برای همیشه فراموش و از یاد ببریم


یکی از انتقادات اصلی احزاب اپوزیسیون ترکیه به نامزدی اردوغان برای کسب عنوان دوازدهمین رییس جمهور تاریخ جمهوری ترکیه، شخصیت سیاسی و جناحی اوست . احزاب مخالف می گویند رییس جمهور ترکیه بر خلاف نخست وزیر باید یک چهره ملی و فراجناحی باشد و اردوغان فاقد چنین خصوصیتی است.

احسان اوغلو پیشتر از سوی دو حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه( دو حزب جمهوریخواه خلق و حرکت ملی) به عنوان نامزد مشترک برای انتخابات آتی ریاست جمهوری که نخستین انتخابات ریاست جمهوری با رای مستقیم مردم ترکیه است، نامزد شده بود.

پروفسور احسان اوغلو چهره ای آکادمیک و شخصیتی بین المللی است و دو حزب اصلی مخالف در ترکیه امیدوارند شخصیت فراحزبی و بین المللی او نقطه مزیت او در انتخابات آتی باشد.

با این حال به گمان بسیاری از ناظران احسان اوغلو شخصیتی سیاسی نیست و امید نیست که بتواند همچون اردوغان در میتینگ های انتخاباتی و در مناظرات احتمالی انتخابات از پس شیوه های پوپولیستی سیاستمداری کارکشته چون اردوغان بر بیاید.

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نقطه عطفی در تاریخ این کشور محسوب می شود و هر حزبی که موفق به پیروزی در انتخابات شود، می تواند تا حدود زیادی دولت بعدی را در دست خود بگیرد.

حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری اردوغان هم اکنون در پارلمان و در شوراهای شهر  اکثریت را در دست دارد و امیدوار است با کسب پیروزی اردوغان برنامه خود برای تداوم ریاست بر ترکیه را تا زمان جشن یکصدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه در سال 2023 ، ادامه دهد.

نظرسنجی های انتخاباتی حاکی است اردوغان بیشترین محبوبیت را در بین افکار عمومی ترکیه از میان دو نامزد عمده رقیب دیگر یعنی احسان اوغلو و صلاح الدین دمیر تاش (نامزد مورد حمایت کردها) دارد. طبق نظر سنجی ها به احتمال فراوان اردوغان موفق خوهد شد در مرحله نخست انتخابات با کسب بیش از 50 درصد آرا پیروز شود.
اخبار بین الملل - عصر ایران

 


ویدیو : لاییک ها برای شکست اردوغان هم قسم شدند