لاوروف: ممکن است اتحادیه اروپا توافق ژنو را در مرحله اول تایید نکند : اخبارسیاست ...



اتحادیه اروپا , خروج انگلیس از اتحادیه اروپا , تایید دو مرحله ای تلگرام

اخبارسیاست خارجی - لاوروف: آغاز اجرای توافق ژنو به طول انجامیده/ممکن است اتحادیه اروپا توافق ژنو را در مرحله اول تایید نکند

لاوروف وزیر خارجه روسیه طی گفتگویی با راشا24 اظهار داشت: اتحادیه اروپا اجرای توافقات صورت گرفته در خصوص برنامه هسته ای ایران را به تاخیر می اندازد.

 وی گفت: این توافقات در پایان ماه نوامبر سال جاری در جریان مذاکرات گروه پنج به علاوه یک با ایران متشکل از ایالات متحده امریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان در ژنو حاصل شدند. قرار است که در مرحله اول، ایران برنامه غنی سازی خود را در ازای کاهش مرحله به مرحله تحریم های بین المللی از طرف امریکا و اتحادیه اروپا تا حدی کاهش دهد.

لاوروف افزود: متاسفانه آغاز اجرای این برنامه فعلا به طول انجامیده است.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: اتحادیه اروپا به ما اطلاع داده است که این توافقات باید توسط تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تایید برسد. نزدیک ترین زمان برای به اجرا درآوردن آن شانزده دسامبر است. با این حال، نشانه هایی وجود دارد که می گوید ممکن است اتحادیه اروپا در  مرحله اول، بسته را تایید نکند.

وی تصریح کرد: در آن صورت تاریخ بعدی بررسی ژانویه خواهد بود. با این اوصاف یک ماه از شش ماه تعیین شده برای اجرای مرحله اول به تعویق خواهد افتاد.

لاوروف ضمن اظهار نگرانی از این مسئله گفت:  ما سعی داریم بدانیم که این چه مانع غیرقابل عبوری است که به خاطرش توافقات تاریخی و موفقیت آمیز در سال های مذاکره باید به تعویق بیافتد».

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 


ویدیو : لاوروف: ممکن است اتحادیه اروپا توافق ژنو را در مرحله اول تایید نکند