لاغـری بـدون رژیم غـذایی : شاید تا حالا فقط شنیده باشید با نخوردن غذا می‌توان ...


شاید تا حالا فقط شنیده باشید با نخوردن غذا می‌توان لاغر شد، اما مابه شما می‌گوییم هم می‌شود خورد و هم لاغر شد! در كنار تمرینات ورزشی، راهكارهای ساده‌ای هم وجود دارد كه به امتحان كردن‌شان می‌ارزد.

رژیم لاغری , رژیم غذایی , رژیم

ممكن است فكر كنید برای لاغر شدن تنها كاری كه می‌توان كرد این است كه به سراغ باشگاه‌های ورزشی رفته و تمرینات خیلی سخت انجام دهید؛ اما اینطور نیست، در كنار تمرینات ورزشی، راهكارهای ساده‌ای هم وجود دارد كه به امتحان كردن‌شان می‌ارزد. در این مطلب می‌خوانید كه چگونه قبل از شروع تمرینات ورزشی یا همزمان با آنها، می‌توانید با به كار گرفتن روش‌هایی بسیار ساده‌و عملی چربی بدن‌تان را كاهش دهید، سرعت سوخت و ساز و متابولیسم چربی‌های بدن‌تان را افزایش داده و به كاهش وزن بدن‌تان سرعت ببخشید.



رژیم آنلاین , رژیم کانادایی , رژیم لاغری سریع

    پروتئین‌های كالری‌سوز را بشناسید

بدن برای كمك به بازسازی ماهیچه‌های ضعیف نیاز به پروتئین بیشتری دارد. در تحقیقی كه در سال 2006 منتشر شد، محققان ادعا كردند مقدار مجاز روزانه پروتئین كه توصیه می‌شود 36/0 گرم براساس هر نیم كیلو از وزن بدن است، این در حالی است كه این میزان امروزه منسوخ شده و نامناسب دانسته شده است.  محققان امروزه پیشنهاد می‌كنند مقداری بین 8/0 و یك گرم به ازای هرنیم كیلو وزن بدن پروتئین مصرف شود. برای این منظور می‌توانید 90 گرم گوشت، 2 قاشق سوپخوری انواع آجیل و مغزهای خوراكی، یا 240 گرم ماست كم چرب به هر وعده غذایی اضافه كنید. علاوه بر این‌ها تحقیقات نشان داده است پروتئین می‌تواند سوزاندن كالری بعد از غذا را تا 35 درصد افزایش دهد.



نکته : اگر فكر می‌كنید به خاطر كاهش وزن باید وعده صبحانه‌تان را حذف كنید كاملا در اشتباهید. كسانی كه این وعده غذایی را از برنامه غذایی‌شان حذف می‌كنند بیشتر از سایرین در معرض چاقی هستند



  چرا شیر؟

تا‌كنون حتما بسیار شنیده‌اید كه مصرف شیر از اساسی‌ترین كارهایی است كه باید برای سلامت‌تان انجام دهید اما این را هم بدانید كه شیر علاوه بر محكم‌سازی‌ استخوان‌ها و دندان‌ها فواید دیگری هم دارد. یك بررسی نشان داده كمبود كلسیم ممكن است سرعت سوخت و ساز بدن را كم كند و در عوض مصرف كلسیم به‌طور روزانه از طریق شیرهای كم چرب یا ماست كم چربی می‌تواند به جذب كمتر چربی از غذا كمك كند.



   هندوانه‌؛ ضد چاقی

این روزها و با نزدیك شدن به فصل تابستان می‌توانید این میوه را هم به سادگی و با خیال راحت از نظر جنبه‌های مثبتی كه برای بدن دارد مصرف كنید چرا كه اسیدآمینه‌ای كه در هندوانه موجود است می‌تواند مانع افزایش وزن شود پس در میان میوه‌هایی كه در طول روز و در مهمانی‌های‌تان مصرف می‌كنید با خیال راحت هندوانه را بردارید و از ترس چاق شدن لازم نیست نه بگویید!



    چگونه صبحانه متابولیسم را تحریك می‌كند؟

خوردن صبحانه سرعت و میزان متابولیسم بدن شما را در تمام طول روز بالا نگه می‌دارد. اگر فكر می‌كنید به دلیل لاغر شدن باید وعده صبحانه‌تان را حذف كنید كاملا در اشتباهید زیرا نتایج یك تحقیق نشان داده است كسانی كه این وعده غذایی را از برنامه غذایی‌شان حذف می‌كنند بسیار بیشتر از سایرین در معرض چاقی هستند. برای كسب چنین نتیجه و مطمئن شدن به آن، دانشمندان 2 گروه را برای آزمونی در این رابطه درنظر گرفتند. در پایان مشخص شد داوطلبانی كه 22 تا 55 درصد از كالری مورد نیاز بدن‌شان را از صبحانه به دست آورده بودند به‌طور متوسط 800 گرم در طول 4 سال به وزن‌شان اضافه شد اما كسانی كه صفر تا 11درصد از كالری مورد نیاز بدن‌شان را از این طریق به دست آوردند نزدیك 3 پوند وزن اضافه كردند.



رژیم لاغری دکتر کرمانی , رژیم دکتر کرمانی , رژیم لاغری آنلاین

       آب سردچه تاثیری دارد؟

نوشیدن 6 فنجان آب سرد در یك روز می‌تواند متابولیسم بدن را تا حدود  50 كالری در روز افزایش دهد. این افزایش شاید از فعالیت بدن برای پایین آوردن دمای آب به اندازه دمای مناسب بدن ناشی می‌شود.
 با اینكه میزان كالری‌ای كه به این طریق سوزانده می‌شود خیلی زیاد نیست اما تبدیل كردن چنین روندی به یك عادت برای بدن می‌تواند به كاهش وزن با كمترین تلاش ممكن منجر شود.



   مواد غذایی آهن‌دار را فراموش نكنید

آهن یك ماده ضروری برای حمل كردن اكسیژنی است كه ماهیچه‌های‌تان برای سوزاندن چربی‌ها نیاز دارند. گوشت، حبوبات، غلات و اسفناج منابعی هستند كه سرشار از آهن هستند و می‌توانید در وعده‌های مختلف از آن‌ها استفاده كنید. عموما اینطور تصور می‌شود كه مكمل‌ها نیز می‌توانند آهن مورد نیاز بدن را تامین كنند اما همیشه هم اینطور نیست. اگر بدون مشورت با پزشك از مكمل‌ها و قرص‌های آهن استفاده شود و در نتیجه بدن مقدار زیادی آهن دریافت كند، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی به‌ویژه در مردان افزایش می‌یابد، بر همین اساس بهتر است این ماده ضروری برای بدن را از منابع طبیعی و اصلی آن به بدن‌تان برسانید.



4  نكته تكمیلی

  •    خواب لاغر می‌كند
شاید اگر بشنوید خواب در چاقی و لاغری بدن تاثیر دارد تعجب كنید اما این واقعیتی است كه وجود دارد و كم‌خوابی، استرس، فشارهای روحی و روانی می‌تواند مشكلاتی را برای بدن به‌وجود بیاورد. نتایج یك تحقیق در فنلاند كه روی دوقلوهای همسان انجام گرفت، نشان داد هر كدام از خواهر و برادرهای دوقلو كه میزان خواب كمتر و استرس بیشتری داشتند، چاق‌تر بودند.

  •    فلفل؛ تسریع متابولیسم
غذاهای تند و ادویه‌دار نیز می‌تواند به افزایش متابولیسم بدن منجر شود. افزایش فلفل سبز یا قرمز قطعه قطعه شده به سالاد یا غذاهای‌تان را فراموش نكنید چرا كه می‌تواند سرعت متابولیسم و فعالیت سیستم عصبی بدن را افزایش دهد.

  •    قهوه؛ محرك لاغری
نوشیدن چای یا قهوه را نیز در برنامه روزانه‌تان قرار دهید. كافئین یك محرك اساسی برای سیستم عصبی است و می‌تواند متابولیسم بدن شما را 5 تا 8 درصد افزایش دهد یعنی چیزی حدود 98 تا 174 كالری در طول یك روز.

  •    فیبر؛ قاتل چربی
تحقیقات نشان می‌دهد كسانی كه میزان فیبر بیشتری در برنامه غذایی‌شان موجود است در طول زمان كمتر چاق می‌شوند چرا كه فیبر می‌تواند سوختن چربی‌ها را تا 30 درصد افزایش دهد. از این‌رو توصیه می‌شود هر روز حدود 25 گرم فیبر را در برنامه غذایی‌تان داشته باشید كه می‌تواند شامل 3 وعده میوه و سبزی باشد.


ویدیو : لاغـری بـدون رژیم غـذایی