لاریجانی: نظر مراجع بود که از قم نامزد شوم : علی لاریجانی در آخرین نشست خبری ...


علی لاریجانی در آخرین نشست خبری خود در مجلس نهم گفت: آنچه برای من مایه افتخار بود اینکه نظر مراجع اعزام تقلید بر این بود که از قم کاندیدا شوم و این برای من افتخار بود ضمن اینکه بنده سال‌ها در قم زندگی کرده‌ام و برای خودم هم مهم بود که از نظر فکری از چنین جایی کاندیدا شوم. خبرگزاری ایسنا: علی لاریجانی در آخرین نشست خبری خود در مجلس نهم گفت: در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دو کاندیدا و منتخب مردم قم که به مجلس دهم راه یافتند از نامزدهای نزدیک به جبهه پایداری هستند و حضور او در لیست امید چه تاثیری در انتخابات داشته است، گفت: بافت شهرهای مختلف متفاوت است، آنچه برای من مایه افتخار بود اینکه نظر مراجع اعزام تقلید بر این بود که از قم کاندیدا شوم و این برای من افتخار بود ضمن اینکه بنده سال‌ها در قم زندگی کرده‌ام و برای خودم هم مهم بود که از نظر فکری از چنین جایی کاندیدا شوم.

لاریجانی در ادامه درباره اینکه یکی از دغدغه‌های جدی مردم اقتصادی است و برنامه مجلس دهم در این راستا چیست اظهار کرد: در شرایط فعلی مساله رکود جدی است و ما باید موتور رونق تولید را تقویت کنیم و اینجا جایی است که بزنگاه تغییر شرایط است و لذا دولت باید سریعتر کار کند.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، بنده اطلاع دارم که اخیراً دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی ستادی را طراحی کرده که در جریان هستم که این ستاد کار می‌کند و تصمیمات خوبی هم گرفته شده است لذا آینده را باید مثبت ببینیم و سرعت کار را برای تغییر بیشتر کنیم و دولت باید سرعت دهد.

لاریجانی ادامه داد: در مجلس آراء مختلفی وجود دارند و این حُسن است که همه طیف‌هایی که در جامعه حضور دارند صدایشان در مجلس شنیده شود و برای همه کسانی که صاحب رای هستند بتوانند نظر دهند که این می‌تواند نقطه مثبتی باشد و نمایندگان به سوگندی که می‌خورند پایبند باشند.

لاریجانی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه شنیده شده از طرف منتخبین اصلاح‌طلب پیامی‌هایی به وی داده شده است که گفت‌وگوهایی بر سر رقابت داخلی انجام شود اما وی هنوز پاسخی نداده است، گفت: پیامی به بنده داده نشده است و به نظر می‌رسد که صاحب پیام باید یا به صورت مکتوب یا تلفنی پیام خود را ارسال کند اما چیزی داده نشده است.

خبرنگار سوال‌کننده در ادامه پرسید که آقای تابش چنین مساله‌ای را مطرح کرده‌اند و لاریجانی اینگونه پاسخ داد که اگر منظورتان پاسخ رسمی است به من پیام رسمی داده نشده است و در 9 دوره مجلس از این کارها نداشتیم این بار اینجوری شده است و بنده به همان سازوکار مجلس بسنده می‌کنم.

لاریجانی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه در جلسه حزب اعتدال و توسعه، وی و عارف برای سایر کرسی‌های مجلس غیر از ریاست توافق کردند، گفت: این روزها داستان‌سرایی زیاد است و نمی‌خواهم جلویش را بگیرم.

رئیس مجلس در ادامه درباره اینکه مجلس نهم با چالش‌های بزرگی دست و پنجه نرم کرد و مجلس دهم چگونه خواهد بود، گفت: نگاهم به مجلس آینده نگاه مثبتی است و چالشی نمی‌بینم که مانع حرکت مجلس دهم شود زیرا افراد منتخب از یک فرهیختگی برخوردار هستند.

لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در آستانه شروع به کار مجلس دهم نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی وجود دارد نسبت به اینکه پدیده‌هایی از جنس حاشیه‌های مجلس ششم در مجلس دهم تکرار شود گفت: ارزیابی بنده این نیست که این مجلس با مجلس دیگری شباهت دارد. نباید از این تمثیل‌ها استفاده کرد زیرا معتقدم تجربیات گذشته به گروه‌ها عقلانیتی داده است که به اشتباهات گذشته خود درس بگیرند و آن را تکرار نکنند و مجلس کنونی هم از فرهیختگی برای حل مشکلات برخوردار است.

لاریجانی در ادامه اظهار کرد: به طور طبیعی تصمیمات در ظرف زمانی و مکانی خودش گرفته می‌شود اما آنچه که مردم امروز طلب می‌کنند حل مشکلات اقتصادی است و ما از نظر بنیه اقتصادی وقت داریم.

وی ادامه داد: وقتی به صحنه منطقه نگاه می‌کنیم جمهوری اسلامی ایران استراتژی‌هایی را داشته است اما آنچه که ضعف کشور ماست مشکلات اقتصادی است و کشوری می‌تواند پیش‌رو باشد که از یک اقتصاد سالم برخوردار باشد.

لاریجانی همچنین درباره به اسارت درآمدن برخی از نیروهای ایرانی در خان طومان و اینکه آیا اخباری از این نیروها در دست است، گفت: البته اینگونه نبوده که بیان شده تا جایی که می دانم به این شدت نبوده و رسانه ها آن را بزرگ کردند.

وی تصریح کرد: می‌دانیم که در زمان آتش بس سلاح به منطقه وارد شده و بعد از حوادثی که بعد از حواشی آن به وجود آمد اینگونه مطرح کردند لذا برخی کشورها به دنبال سوءاستفاده از آتش بس هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه استراتژی مجلس در هر دوره با کمک نمایندگان تدوین می‌شود، گفت: اینکه درباره سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه استانداردهای مطلوب گام برداریم به کمک جمعی کمیسیون‌ها انجام می‌شود. در مجلس قبلی هم همین‌گونه بود، سیستم مجلس این طور نیست که برنامه‌ها را اینگونه به خط کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد حضور افراد در فراکسیون‌های مجلس نیز اظهار کرد: اینکه در مجلس افراد بتوانند در چند فراکسیون حضور داشته باشند به ندرت وجود داشته است. توجه کنید که فراکسیون‌ها در مجلس در سایه احزاب بیرونی نیستند شکل دیگری می‌یابند. گاهی این فراکسیون‌ها تخصصی هستند که افراد می‌توانند ضمن اینکه در یک فراکسیون سیاسی حضور دارند در فراکسیون تخصصی هم باشند.


ویدیو : لاریجانی: نظر مراجع بود که از قم نامزد شوم