لاریجانی: رهبران چین حکمت خوبی دارند : رییس مجلس شورای اسلامی ایران گفت که ...


رییس مجلس شورای اسلامی ایران گفت که رهبران چین از حکمت خوبی در سیاست خارجی برخوردار هستند و نگاهی عمیق به روابط ایران و چین دارند. خبرگزاری ایرنا: رییس مجلس شورای اسلامی ایران گفت که رهبران چین از حکمت خوبی در سیاست خارجی برخوردار هستند و نگاهی عمیق به روابط ایران و چین دارند.

علی لاریجانی روز جمعه در دیدار ˈجایوجنگ یونگˈ رییس کنگره محلی استان ˈشا آنشیˈ با وی در شهر شی آن مرکز استان گفت: روابط ایران و چین در عالی ترین سطح قرار دارد.

وی با اشاره به روابط تاریخی دو کشور افزود: جاده ابریشم، نماد این همکاریهای دیرینه میان دو تمدن کهن ایران و چین است.

رییس مجلس گفت که ملت ایران همیشه به دیده احترام به ملت چین نگاه کرده است.

وی افزود : ارتباط نزدیک میان سران دو کشور باعث شده است تا طرفین در زمینه مسایل مهم منطقه ای و بین المللی رایزنی فشرده ای داشته باشند.

لاریجانی گفت: مذاکرات ما در این سفر با رهبران چین بسیار خوب و سازنده بود.

وی به دیدارش با ˈشی جین پینگˈ رییس جمهوری چین اشاره کرد و گفت: رییس جمهوری چین در این ملاقات بیانات خوبی در باره روابط دوجانبه داشت و به گسترش روابط دو کشور نگاهی عمیقی دارد.

رییس کنگره محلی استان نیز در این ملاقات ایران را یک کشور تاریخی و متمدن توصیف کرد و گفت : رییس مجلس شورای اسلامی ایران برای پیشبرد روابط دو کشور تلاشهای زیادی کرده است.

وی با اشاره به تاریخ پنج هزار ساله این شهر گفت که شی آن دارای نمادهایی از ایران است که نشان دهنده عمق و تاریخی بودن مناسبات چین و ایران است.

وی همچنین در باره ظرفیتهای استان برای همکاری با ایران ازجمله در زمینه انرژی و صنعت و کشاورزی، توضیحاتی داد.

در این دیدار جمعی از مقامهای استان از جمله ˈشی جانگ جونگˈ دبیر حزب و ˈجانگ وانجنˈ رییس کمیسیون امور خارجی استان حضور داشتند.

رییس مجلس ایران عصر امروز پس از پایان چهار روز سفر رسمی به چین شهر شی آن در شمال غرب این کشور را به مقصد ایران ترک خواهد کرد.


ویدیو : لاریجانی: رهبران چین حکمت خوبی دارند