لاریجانی بر کرسی ریاست ابقا شد : علی لاریجانی با ۸۷ درصد کل آرای ماخوذه و با ...


علی لاریجانی با ۸۷ درصد کل آرای ماخوذه و با افزایش ۴ درصدی نسبت به آرا سال گذشته در سمت ریاست مجلس هشتم ابقا شد/ باهنر و صدر نواب رییس مجلس انتخاب شدند. علی لاریجانی با ۸۷ درصد کل آرای ماخوذه و با افزایش ۴ درصدی نسبت به آرا سال گذشته در سمت ریاست مجلس هشتم ابقا شد. علی لاریجانی در جلسه علنی چهارشنبه ـ ۴ خرداد ماه ـ مجلس شورای اسلامی با ۲۱۲ رای از مجموع ۲۴۴ رای مأخوذه با افزایش ۴ درصدی نسبت به آرا سال گذشته، در سمت ریاست سال پایانی مجلس هشتم ابقا شد.

لاریجانی , ریاست جمهوری , علی لاریجانی

لاریجانی پس از اعلام نتایج رای گیری برای انتخاب رییس مجلس، از نمایندگان به خاطر انتخاب وی برای چهارمین سال متوالی تشکر قدردانی کرد. لاریجانی در اولین سال مجلس هشتم با ۲۳۷ رای از مجموع ۲۶۶ رای، در دومین سال با ۲۱۶ رای از مجموع ۲۴۱ رای و در سومین سال با ۲۱۴ رای از مجموع ۲۵۸ رای نیز به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی انتخاب شده بود.

انتخابات هیئت رییسه مجلس ، محمدرضا باهنر و سیدشهاب الدین صدر به عنوان نایبان اول و دوم مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند. در محمدرضا باهنر با ۱۸۳ رای ، سیدشهاب الدین صدر رای با ۱۳۱ رای و مسعود پزشکیان با ۹۴ رای از مجموع ۲۵۰ رای ماخوذه را کسب کردند.

منبع : ایلنا


ویدیو : لاریجانی بر کرسی ریاست ابقا شد