لاریجانی: باید با آمریکا تعیین تکلیف کنیم : همزمان با تکذیب دیدار ولایتی با ...



همزمان با تکذیب دیدار ولایتی با مقامات آمریکا

لاریجانی: باید با آمریکا تعیین تکلیف کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مرحله بسیار حساسی قرار داریم و اگر آمریکایی ها با توجه به اهداف و سیاست هایشان یک مقدار جلو بروند کار سخت می شود، گفت: «ما باید در همین جا با آنها تعیین تکلیف کنیم.»

 

تعیین تکلیف , چرا باید سفر کنیم , چرا باید به دلمان اعتماد کنیم؟

 

اخبار سیاسی - در چند روز گذشته اخباری مبنی بر ملاقات و دیدار مقامات دیپلماتیک و امنیتی ایران با برخی مقامات آمریکاییی منتشر شده است اخباری که تاکنون از سوی وزارت امور اخارجه ایران و آمریکا تکذیب نشده است. 

برخی گزارش ها از سفر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امرو بین الملل به آمریکا حکایت می کند. این گزارش هامدعی هستند که ولایتی با مقامات آمریکایی دیدار کرده است، اما امروز مشاور مقام معظم رهبری در گفت و گویی با سایت مشرق مذاکره مستقیم با آمریکا را تکذیب کرد. ولایتی درباره مذاکره ایران با آمریکا گفت: «تا آنجا که من از تصمیمات نظام اطلاع دارم چنین چیزی صحت ندارد.»

همچنین یک روزنامه اسراییلی روز یک‌شنبه گزارش داد که آمریکا ظاهرا برقراری دوباره روابط دیپلماتیک با ایران را به عنوان بخشی از تلاش برای برقراری گفت‌و‌گوی مستقیم با جمهوری اسلامی درباره برنامه هسته‌یی‌اش پیشنهاد کرده است.

بنابر گزارش معاریو به نقل از منابع غربی بسیار نزدیک به دولت آمریکا، ایران دست دیپلماتیک دراز شده کاخ سفید را بلافاصله پس از آن که باراک اوباما در سال 2008 رییس جمهور شد، رد کرد.

این گزارش حاکی است: این اطلاعات در پی انتشار گزارشاتی مطرح شده است که اوایل ماه جاری مدعی شدند آمریکا و ایران تماس‌هایی پشت صحنه برای برقراری گفت‌و‌گوی مستقیم درباره برنامه هسته‌یی ایران داشتند. کاخ سفید و ایران هر دو این گزارشات را تکذیب کردند.

این روزنامه ادعا کرد: از جمله مشوق‌های دیپلماتیک پیشنهاد شده توسط واشنگتن گشایش دفاتر حافظ منافع در واشنگتن و تهران با امکان گسترش آن به سمت روابط کامل دیپلماتیک با برقراری سفارت‌های آمریکا و ایران در پایتخت‌های دو طرف بود. واشنگتن هم‌چنین ظاهرا همکاری امنیتی میان این کشورها، برقراری پرواز مستقیم میان آمریکا و ایران و صدور ویزا برای ایرانی‌هایی که خواستار سفر به آمریکا هستند را پیشنهاد کرده بود.

در کنار این اخبار امروز علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل با اشاره به وضعیت امروز جهان و کشور اظهار کرد: «آمریکایی ها در دوره دوم می خواستند مدیریت یکپارچه جهانی درست کنند و اشغال عراق و افغانستان مقدماتی بود برای کارهای دیگرشان که ایران استراتژی آنها را عقیم گذاشت.»

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مرحله بسیار حساسی قرار داریم و اگر آمریکایی ها با توجه به اهداف و سیاست هایشان یک مقدار جلو بروند کار سخت می شود، افزود: «ما باید در همین جا با آنها تعیین تکلیف کنیم و آنها متوجه شوند که دوران امپراطوری دروغین تمام شده و امیدواریم جمهوری اسلامی ایران نیز در این وضعیت ظرفیت های داخلی خودش را باور کند.»لاریجانی با بیان اینکه موضوع هسته ای ایران برای غربی ها و آمریکایی ها بهانه ای بیش نیست، عنوان کرد که ما باید دراین شرایط طرح های اقتصادی، دیپلماتیک و سیاسی خود را به طور متوازن پیش ببریم.

لاریجانی با بیان اینکه بسیاری از کارهای آمریکا تحت پوشش شورای امنیت نیست، گفت: «خیلی از کارهایی که آمریکایی ها انجام می دهند این گونه وانمود می کنند که ما قلدر و دزد سر گردنه هستیم و می توانیم هر کاری را انجام دهیم.» رییس مجلس در ادامه با تاکید کرد که در شرایط کنونی باید ما باید یک انسجام داخلی را ابتدا در داخل ایجاد کنیم تا بعد ببینیم باید با اینها چگونه رفتار کنیم./فرارو

 


ویدیو : لاریجانی: باید با آمریکا تعیین تکلیف کنیم