لاریجانی:بارها پیام تبریک به موسوی را تکذیب کرده‌ام/این ذهنیت برای من ایجاد شد که رهبری موافق دیدار با مبارک بود :



لاریجانی در جمع دانشجویان:

بارها پیام تبریک به موسوی را تکذیب کرده‌ام/ ماجرای دیدار با حسنی مبارک

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دانشجویی درباره تبریک وی به موسوی پس از انتخابات گفت: بارها اعلام کردم که این حرف کذب است و من چنین کاری را انجام ندادم اما برخی اصرار دارند این موضوع را به من بچسبانند، اگر مختصر عقلی هم داشته باشم می‌دانم که در چنین وضعیتی به کسی وعده ندهم.

 

پیام تبریک برای روز آتش نشان , پیام تبریک تولد برای خواهر , متن و پیام های تبریک برای آغازامامت امام زمان

 

به گزارش مهر، رئیس مجلس شورای اسلامی که امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران حاضر شده بود در پاسخ به سوال کتبی یکی از دانشجویان که از وی پرسید تشکیل فراکسیون رهروان ولایت در کنار فراکسیون اصولگرایان، اختلاف میان اصولگرایان را تشدید می‌کند گفت: اصولگرایان همیشه در بین خودشان اختلاف نظر داشته‌اند و در مجلس هشتم نیز درون فراکسیون اصولگرایان فراکسیون دیگری تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موضوعات این دو فراکسیون با هم گفتگو می‌کنند، گفت: این دو فراکسیون نظرات مختلفی با هم دارند که این موضوع طبیعی است.

لاریجانی در پاسخ به سوال دانشجویی که به وی گفت "آقای لاریجانی نظر شما در خصوص مسائل فرهنگی چیست؟ فرهنگ داخلی مجلس در بین نمایندگان بد نیست، افتضاح است، دو دو کردن نمایندگان در مجلس، فحش دادن برخی نمایندگان در صحن علنی و تذکرات شما به نمایندگان برای رای دادن و نشست بر کرسی‌های مجلس نکاتی از این دست است، تدابیر شما برای این موضوعات چیست؟" این دانشجو همچنین در خصوص عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس از لاریجانی سوال پرسید که رئیس مجلس در پاسخ به این دانشجو گفت: فرهنگ داخل مجلس نکات مثبتی نیز دارد. البته اشکالاتی نیز هست که این اشکالات در مجلس نهم کمتر شده است.

وی با اشاره به حضور اکثر نمایندگان در ساعات ابتدایی آغاز مجلس و اینکه این مورد بهتر از مجلس هشتم شده است، گفت: البته ممکن است مسئولی در مجلس حاضر شود و نمایندگان برای مذاکره و صحبت با وی دور او جمع شوند و البته اکثر مواقع نمایندگان سر جای‌شان نشسته‌اند.

رئیس مجلس با اشاره به عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: افراد برجسته‌ای در این کمیسیون حضور دارند و تا ‌آنجا که من اطلاع دارم چند کار مهم را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه اشکال گرفتن صرف فایده‌ای ندارد، گفت: باید برای حل این مشکلات کمک کنیم.

لاریجانی اظهار داشت: فرهنگ یک امر زیربنایی در کشور است که تغییر رفتار سیاسی و اجتماعی به آن ربط دارد و آسیب‌هایی که در این زمینه داریم در بخش‌های مختلف فرهنگی بوده و متفاوت است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ اجتماعی و عامه مشکلات باید بیشتر از طریق رسانه‌ها حل شود، گفت: وقتی در مورد فرهنگ حرف می‌زنیم باید شمول داشته باشد. اگر فرهنگ کار کردن در ما ضعیف است و یا در حفظ محیط زیست خوب عمل نمی‌کنیم این موارد به خودمان نیز بر می‌گردد.

در ادامه این جلسه یکی دیگر از دانشجویان از لاریجانی پرسید "آقای لاریجانی شما باید نسبت به سایرین حقوق را بیشتر رعایت کنید چرا که خودتان در راس قوه مقننه حضور دارید و برادرتان نیز در راس قوه قضائیه".

این دانشجوی در ادامه خطاب به لاریجانی اظهار داشت: چه زمانی انتخاب یک فرد به عنوان رئیس جمهور قانونی است، به محض اعلام خودش یا اینکه به محض اعلام مراجع قانونی و رسمی؟

وی در بیان سوالی مبنی بر اینکه در کدام حالت معرفی رئیس جمهور قانونی می‌باشد، گفت: الف- اعلام پیروز انتخابات قبل از ساعت 11 و درخواست از مردم برای اعتراض در صورتی که نامزد مورد نظر پیروز انتخابات نباشد. ب- ادعای پیروزی قبلی نامزد مورد نظر بعد از گذشت یک ساعت از پایان انتخابات و تمام نشدن مراحل قانونی. ج- تبریک گفتن یکی از شخصیت‌های وزین کشور به نامزد مورد نظر پیش از اعلام رسمی پیروز انتخابات. د- هیچکدام از موارد به انضمام اعتراف به محضر مردم در خصوص اشتباهات خواص در سال 88 جهت الگو شدن برای جوانان که به محض اشتباه عذرخواهی کنند.

رئیس مجلس در پاسخ به سوال این دانشجو اظهار داشت: بعد از فتنه 88 یک سری سوالات در جامعه به وجود آوردند که من پاسخ آن‌را داده‌ام اما اشکالی ندارد اینجا هم پاسخ می دهم اما برای اینکه وقت افراد گرفته نشود به بخش‌هایی از آن پاسخ می‌دهم.

لاریجانی اظهار داشت: این اشکال به شما دانشجویان وارد نیست. برخی در کشور در حال پمپاژ این مطالب هستند و ذهنیتی را برای دیگران به وجود می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه منظور شما از آن شخصیت وزین که پیروزی انتخابات را به نامزد مورد نظر تبریک گفت من بودم و بارها اعلام کردم که این حرف کذب است و من چنین کاری را انجام ندادم اما برخی اصرار دارند این موضوع را به من بچسبانند.

رئیس مجلس اظهار داشت:‌ یکی از افراد در همان ایام پیش من آمد و من به وی گفتم که این موضوع دروغ است چرا که اگر مختصر عقلی هم داشته باشم می‌دانم که در چنین وضعیتی به کسی وعده ندهم.

وی با بیان اینکه برخی در فتنه به دنبال برافروختن آتش فتنه هستند گفت: نظر من این بود که این فتنه حل شود.

لاریجانی با اشاره به صحبت‌هایی که در شبکه 2 تلویزیون در آن ایام داشت گفت: تا عصر همان روز حدود 20-30 نفر در میدان انقلاب آسیب دیده بودند و من نیز به دنبال آرام کردن و روشنگری در این فضا بودم.

وی اظهار داشت: در همان ایام که کروبی بحثی را برای تجاوز در زندان‌ها مطرح کرد و ما برای رسیدگی به این موضوع کارگروهی را تشکیل دادیم گفت: این حرف آقای کروبی درست نبود اما در موضوع کهریزک و کوی دانشگاه مسایلی پیش آمد که به آن رسیدگی کردیم و گزارش آن را اعلام کردیم.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه انتخابات برای کشورمان نعمت است و نباید آن را به نقمت تبدیل کنیم، افزود: شاید بعد از انتخابات برخی اعتراض‌هایی داشته باشند و باید این اعتراضات رسیدگی شود. اینکه تمام این اعتراضات را زیر سوال ببریم درست نیست چرا که همه اینها ساز و کارهای انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه برخی کارها در کوی سبحان که به اموال مردم آسیب رسانده شد دست نبود، گفت: ما نباید در پاسخ به یک کار نادرست اقدام نادرست دیگری را انجام دهیم.

لاریجانی اظهار داشت: عده‌ای با بیانیه‌های خود به دنبال شعله ور کردن فتنه بودند و من نیز بارها اعلام کردن این بیانیه‌ها برای کشور مساله درست می کند و فتنه را باید حل کرد نه اینکه برافروخت.

وی با بیان اینکه براساس سابقه امنیتی که بنده داشتم احساس کردم این طور باید رفتار کنم گفت: برخی فکر کردند با داد زدن مساله حل می‌شود در صورتی که باید در این گونه مواقع آتش فتنه را خواباند تا به کینه تبدیل نشود.

رئیس مجلس همچنین به ایراداتی که برخی نسبت به وی در دیدارش با حسنی مبارک مطرح کردند و گفتند این دیدار خلاف نظر رهبری بوده است، گفت: این نیز یکی دیگر از مواردی است که برخی‌ها مطرح می‌کنند و من باید بگویم از زمانی که در رادیو تلویزیون بودم تقریباً هیچ سفر خارجی را بدون هماهنگی با رهبری انجام نداده‌ام چرا که معتقدم ایشان می‌توانند نکاتی را به من بگویند و اینکه پیغامی برای شخصیت‌های خارجی داشته باشم.

وی با بیان اینکه همیشه ارتباط مستقیم با رهبری در این خصوص برای ما مهیا نیست گفت:‌ در برخی موارد که وقت ملاقات فراهم نمی‌شود ما از طریق دفتر و آقای حجازی مطالب‌مان را به رهبر معظم انقلاب انتقال می‌دهیم. در این مورد هم بنده به آقای حجازی گفتم که در این سفر امکان دیدار با حسنی مبارک وجود دارد و اگر ایشان نکته یا پیامی دارند من به وی منتقل کنم.

رئیس مجلس گفت:‌‌ آقای حجازی نیز اعلام کرد که اگر بنده با شما تماس نگرفتم یعنی دیدار شما با حسنی مبارک منعی ندارد و چون من فردا عازم سفر بودم و ایشان تماسی نگرفت این ذهنیت برای من ایجاد شد که رهبری موافق این دیدار بود.

وی اظهار داشت: البته آقای حجازی نیز بعداً در گفتگویی اعلام کردند که این اشتباه تقصیر ایشان بوده است.

لاریجانی با بیان اینکه پیش از سفر به سوریه دیداری با سید حسن نصرالله داشتم و او نیز از من خواست درباره آزادی دو گروگان حزب‌الله با حسنی مبارک صحبت کنم، گفت: موضوع دیگری که قرار بود با حسنی مبارک در میان بگذارم بحث گذرگاه رفح بود که برخی مسئولان امنیتی از من خواسته بودند در مورد باز شدن این گذرگاه برای امدادرسانی بهتر به فلسطینیان با وی صحبت کنم.

وی با بیان اینکه امروز اگر این مساله را برای شما مطرح می‌کنم به این خاطر است که دیگر حسنی مبارک وجود ندارد گفت: مبارک بعد از شنیدن این دو موضوع گفت در خصوص لغو حکم اعدام دو گروگان حزب‌الله و آزادی آنها تجدید نظر کند اما او موضوع باز شدن گذرگاه رفح را قبول نکرد که من به وی گفتم حتی می خواهم به غزه سفر کنم که مبارک به شوخی به من گفت رفتن شما آنجا صلاح نیست اگر بروید اسرائیلی‌ها آنجا را بمباران می‌ کنند و شما شهید می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به دانشجویان اظهار داشت:‌ فکر نکنید ما در صحنه بین‌المللی با افراد نماز شب‌خوان‌ها طرف هستیم بلکه عده‌ای از آنها عرق خور و برخی نیز همجنس‌باز هستند.

وی در ادامه افزود: مثلاً‌ اگر احمدی نژاد با نخست وزیر ترکیه دیدار می‌کنند در حالی که ما در موضوع سوریه با آنها اختلاف نظر داریم نمی توانیم بگوییم این دیدار انجام نشود.

لاریجانی در بیان خاطره‌ای از دیدار با یکی وزرای خارجه یکی از کشورهای اروپایی گفت: یکی از این وزرای خارجه که ما با آنها دیدار می‌کردیم همجنس باز بود حالا ما چه باید بکنیم. نباید با آنها دیدار و ملاقات داشته باشیم؟

وی اظهار داشت: ما در صحنه بین‌المللی به دنبال منافع خودمان هستیم.

به گزارش مهر بخش پایانی صحبت‌های لاریجانی که به بیان خاطرات وی گذشت مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت و در بخش‌های مختلف دانشجویان لاریجانی را تشویق می‌کردند./مهر

 


ویدیو : لاریجانی:بارها پیام تبریک به موسوی را تکذیب کرده‌ام/این ذهنیت برای من ایجاد شد که رهبری موافق دیدار با مبارک بود