كیارستمی : ترجیح می دهم به زبان مادری ام فیلم بسازم :     عباس كیارستمی كه ...



 

  تغییر زبان فیلم , حکم نگاه کردن به فیلم مبتذل با زبان روزه , آپارات فیلم پاندای چینی به زبان انگیلیسی

عباس كیارستمی كه امسال مدیر برنامه آموزش فیلم سازی پانزدهمین جشنواره فیلم بوسان است، امروز (چهارشنبه) در حاشیه معتبرترین رویداد سینمایی آسیا ابراز عقیده كرد با توجه به شرایط حاكم در ایران، مجبور است در خارج از ایران به فیلم سازی ادامه دهد.

وی گفت: «شرایط فعلی در ایران موجب ناراحتی من شده، اما از آنجایی كه می خواهم فیلم سازی را ادامه دهم، باید این شرایط را بپذیرم.»

كارگردان فیلم «كپی برابر اصل» با اعلام اینكه درحال آماده سازی فیلم جدیدش است، گفت: «فكر می كنم فیلم بعدی من جایی نزدیك اینجا، در ژاپن یا كره جنوبی ساخته شود.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، كیارستمی در ادامه هم چنین ابراز عقیده كرد: «شرایط سیاسی در ایران برای ساخت فیلم ایده ال نیست. به طور طبیعی من ترجیح می دهم به زبان مادری ام فیلم بسازم، اما در شرایط فعلی امكان پذیر نیست.»

وی افزود: «اما به عنوان یك فیلم ساز مهم این است كه اگر دری به روی شما بسته باشد، باید در باز دیگری را پیدا كنید و این همان چیزی است كه با ساخت فیلم در خارج از كشور انجام داده ام.»

كیارستمی گفت: «این به معنای آن نیست كه من از فیلم هایی كه در خارج از ایران ساخته ام ناراضی ام. زبان سینما یك زبان جهانی است. اما من می خواهم به زبان خودم فیلم بسازم.

ژولیت بینوش، بازیگر سرشناس فرانسوی كه برای فیلم «كپی برابر اصل» بهترین بازیگر جشنواره كن شد و هم اكنون در بوسان حضور دارد، گفت، كیارستمی به همراه «هو سیائو سین» كه در سال ۲۰۰۸ در فیلم «پرواز بادبادك قرمز» او بازی كرده است، دو فیلم سازی هستند كه بیشترین تاثیر را بر حرفه سینمایی و زندگی او داشته اند و زندگی و بازیگری وی را تغییر دادند.

بینوش در سال ۱۹۹۷ با فیلم «بیمار انگلیسی» برنده جایزه اسكار بهترین بازیگر زن شد و در سال ۲۰۰۱ با فیلم «شكلات» نامزد دوباره این جایزه شد. همچنین برای «بیمار انگلیسی» خرس نقره ای بهترین بازیگر زن جشنواره ی برلین و بهترین بازیگر زن جوایز بافتا را كسب كرد و در سال ۱۹۹۳ دوربین برلیناله را به دست آورد. بینوش كه سه بار عنوان بهترین بازیگر زن را از جوایز فیلم اروپا كسب كرده، در سال ۱۹۹۳ بهترین بازیگر زن جشنواره ونیز شد.... / خبرگزارى ایسنا



ویدیو : كیارستمی : ترجیح می دهم به زبان مادری ام فیلم بسازم