كلاهبردار حرفه‌ای به ایستگاه آخر رسید : كلاهبردار حرفه‌ای كه پس از آزادی از ...




كلاهبردار حرفه‌ای كه پس از آزادی از زندان، جرایم خود را از سر گرفته و میلیون‌ها تومان از مردم تهران كلاهبرداری كرده بود، دستگیر و روانه زندان شد. روز ۱۲ دی‌ماه امسال زنی‌ كه قصد فروش یك دستگاه خودروی پژو را داشت، آگهی فروش آن را در یكی از روزنامه‌ها چاپ كرد و پس از چند ساعت مردی با او تماس گرفت و خود را خریدار خودرو معرفی كرد.



فروشنده خودرو هم، با ارائه آدرس خود به خریدار، با او ملاقات كرد. به این ترتیب، مرد خریدار پس از مشاهده خودرو، مبلغ ۴ میلیون تومان پول و یك فقره چك ضمانتی به زن فروشنده پرداخت كرد و با تحویل گرفتن خودرو و مدارك متعلق به آن، از زن جوان خواست روز بعد به یكی از دفترخانه‌های تهران بیاید تا در ازای به نام كردن سند خودرو، بقیه پول را به او بپردازد و چك ضمانتی را پس بگیرد.



روز بعد زن جوان وقتی به دفترخانه موردنظر خریدار رفت و موفق به یافتن خریدار خودرو نشد، چك ضمانتی وی را برای نقد كردن به یكی از بانك‌ها برد كه متوجه شد، صاحب چك فرد دیگری بوده و خریدار خودرو چك را از وی به سرقت برده است.


با شكایت این زن در شعبه سوم بازپرسی ناحیه یك تهران و چهره‌نگاری رایانه‌ای از مرد سارق، جستجو برای یافتن وی در دستور كار ماموران قرار گرفت.



در ادامه تحقیقات ماموران پایگاه یكم آگاهی تهران به تحقیق از صاحب چك مسروقه پرداختند كه معلوم شد وی، خانه‌ای را در تهرانپارس در قبال پرداخت ۴ فقره چك معادل ۴۰ میلیون تومان از مردی رهن كرده است، اما بعد از یك هفته، با مراجعه صاحب اصلی خانه متوجه شده كه فرد قبلی كلاهبردار بوده و خانه را یك ماه قبل از صاحب اصلی آن اجاره كرده است.



ماموران در بررسی از این دو پرونده، متوجه شدند تصاویر رایانه‌ای از مرد كلاهبردار با هم مطابقت دارد. در حالی كه تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، زنی دیگر به مركز پلیس مراجعه كرد و شكایت مشابهی را از فردی درخصوص كلاهبرداری ۳۸ میلیون تومانی ارائه كرد.



ماموران كه احتمال می‌دادند متهم فراری از افراد سابقه‌دار باشد، به بررسی آلبوم متهمان سابقه‌دار پرداختند كه معلوم شد، تصویرها متعلق به یك كلاهبردار حرفه‌ای به نام مجید است كه در مهرآباد جنوبی تردد دارد به این ترتیب مخفیگاه او شناسایی و هفته گذشته دستگیر شد.

 

 

 

 

 


ویدیو : كلاهبردار حرفه‌ای به ایستگاه آخر رسید